2019-05-09, 21:48
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Var inte själva poängen, syftade på att följa honom som en möjlig kommande storspelare.

Visst, ur den aspekten kan jag förstå hur du tänker. Lite som om Sverige hade haft SHL-spelare förra året men Dahlin hade kommit. Då hade ju han varit behållningen. Men sen har Finland en del verktyg. Bra bredd, samspelta, jobbiga att möta, disciplinerade, välslipat PP. Jag tror mer och mer att ni fixar tredjeplatsen, och blir väldigt jobbiga för dom ni får i kvarten. Vi brukar ju slå er, men skulle vi slå Ryssland i gruppen så får ni ett motstånd ni brukar gilla. Då kanske...
Citera
2019-05-09, 21:48
Medlem
perry2s avatar
Robert Hägg....

Är det han som vek ner sig o sålde ut Sverige i j-VM i Malmö mot Finland för 4-5 år sedan?
Citera
2019-05-09, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Visst, ur den aspekten kan jag förstå hur du tänker. Lite som om Sverige hade haft SHL-spelare förra året men Dahlin hade kommit. Då hade ju han varit behållningen. Men sen har Finland en del verktyg. Bra bredd, samspelta, jobbiga att möta, disciplinerade, välslipat PP. Jag tror mer och mer att ni fixar tredjeplatsen, och blir väldigt jobbiga för dom ni får i kvarten. Vi brukar ju slå er, men skulle vi slå Ryssland i gruppen så får ni ett motstånd ni brukar gilla. Då kanske...

Plötsligt blev Finland ett slaget stackars lag av media, som du nämner ett sammansvetsat gäng samt det handlar inte om en hel säsong utan några matcher.
Citera
2019-05-09, 21:57
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Plötsligt blev Finland ett slaget stackars lag av media, som du nämner ett sammansvetsat gäng samt det handlar inte om en hel säsong utan några matcher.

Ja, skulle det vara ligaspel i 50 matcher så hade Finland fått svårt att mäta sig med Schweiz rent av tror jag. Men nu är det en kort turnering. En sådan där Schweiz var en ramträff i sudden death från att vinna förra året.
Citera
2019-05-09, 22:06
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ja, skulle det vara ligaspel i 50 matcher så hade Finland fått svårt att mäta sig med Schweiz rent av tror jag. Men nu är det en kort turnering. En sådan där Schweiz var en ramträff i sudden death från att vinna förra året.

Tur för Finland att England är med i A-vm i år och kommer åka ut...
Citera
2019-05-09, 22:24
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Får intryck av folk här att det behövs ett superlag för att vinna VM. Kollar vi guldlaget 2017:

"Oscar Lindberg - Nicklas Bäckström - William Nylander
Gabriel Landeskog - Victor Rask - Elias Lindholm
Joakim Nordström - William Karlsson - Dennis Everberg
Joel Lundqvist - Marcus Krüger - Joel Eriksson Ek

Victor Hedman - Anton Strålman
Oliver Ekman Larsson - Jonas Brodin
Alexander Edler - John Klingberg

Henrik Lundqvist
(Viktor Fasth)"

Lindberg i 1:a kedjan, Nordström och Evenberg i 3:e kedjan, 4:e kedjan inget speciellt.

Ett grymt lag om du frågar mig. Bra mix av "gammalt" och ungt. Backuppsättningen är ju magnifik, och så Henke i mål på det.
Citera
2019-05-09, 23:01
Medlem
Citat:
Får intryck av folk här att det behövs ett superlag för att vinna VM. Kollar vi guldlaget 2017:

Henrik Lundqvist
(Viktor Fasth)"

Lindberg i 1:a kedjan, Nordström och Evenberg i 3:e kedjan, 4:e kedjan inget speciellt.
Du tog verkligen ett dåligt exempel hahaha Förra årets lag som vann guld var ju sämre. Men ja du har helt rätt att det inte behövs ett superlag för att vinna VM. Det handlar om att toppa i tre matcher i slutspelet.
Citera
2019-05-09, 23:09
Medlem
Citat:

Henrik Lundqvist
(Viktor Fasth)"

Usel post av dig. Det där laget var bra. Bäckis, nylander, klingberg, Hedman, oel, strålman osv

Kom in i matchen
Citera
2019-05-09, 23:49
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:

Henrik Lundqvist
(Viktor Fasth)"

Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Ett grymt lag om du frågar mig. Bra mix av "gammalt" och ungt. Backuppsättningen är ju magnifik, och så Henke i mål på det.

Forwardssidan var väl inget speciellt det året - det var ju innan W. Karlsson och E. Lindholm hade slagit igenom på allvar. Endast fyra NHL forwards i laget hade ett poängsnitt över 0.5 den säsongen.

Oscar Lindberg, 20 P (0.31) – Nicklas Bäckström, 86 P (1.05) – William Nylander, 61 P (0.75)
Gabriel Landeskog, 33 P (0.46) – Victor Rask, 45 P (0.55) – Elias Lindholm, 45 P (0.63)
Joakim Nordström, 12 P (0.15) – William Karlsson, 25 P (0.31) – Dennis Everberg, SHL
Joel Lundqvist, SHL – Marcus Krüger, 17 P (0.24) – Joel Eriksson Ek, 7 P (0.47)

Jämför det med årets uppsättning om Landeskog och Söderberg tackar ja (poängsnitt):

Gabriel Landeskog, 75 P (1.03) – Elias Pettersson, 66 P (0.93) – Elias Lindholm, 78 P (0.96)
Jesper Bratt, 33 P (0.65) – Carl Söderberg, 49 P (0.60) – William Nylander, 27 P (0.50)
Loui Eriksson, 29 P (0.36) – Alexander Wennberg, 25 P (0.33) – Patric Hörnqvist, 37 P (0.54)
Oskar Lindblom, 33 P (0.41) – Marcus Krüger, 12 P (0.16) – Adrian Kempe, 28 P (0.35)
Citera
2019-05-09, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av appendixxiv
Ganska trevligt med William Karlsson, Bäckström och Landeskog i anfallet och backsidan är brutal.
Men kanske inget best of the best... men jag kommer inte ihåg att 2017 års Kanada USA Ryssland hade så stora namn som i år... lite klenare motstånd då?

Citat:
Det där är ett klart bättre lag än årets tycker jag. Bättre backar. 2 år yngre Henke. Forwards finns det både bättre och sämre på något sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick

Citat:
Ursprungligen postat av Pol9gif
Du tog verkligen ett dåligt exempel hahaha Förra årets lag som vann guld var ju sämre. Men ja du har helt rätt att det inte behövs ett superlag för att vinna VM. Det handlar om att toppa i tre matcher i slutspelet.

Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Usel post av dig. Det där laget var bra. Bäckis, nylander, klingberg, Hedman, oel, strålman osv

Kom in i matchen

Wow! Poängen med mitt inlägg var inte laget i sin helhet utan Lindberg spelade i 1:a kedja, Nordström och Evenberg i 3:e kedja och 4:e kedjan inget speciellt. I denna tråd har en hel del uppfattningen att det krävs bra spelare rakt igenom i alla fall första 3 kedjorna. men min poäng verkade inte komma fram märker jag.
Citera
2019-05-10, 00:36
Medlem
Citat:
Okej... Skulle kunna ge så många exempel som dödar denna tes du har.

Så Nicklas Hjalmarsson är grym offensivt med fans har velat sätta hen i ett fack som en defensiv spelare?

Öh, nej, varför skulle jag påstå att spelare som Hjalmarsson eller t ex Vlasic är bra offensivt? Det här är inte direkt svårt att förstå; anfall är mycket svårare än försvar och de bästa spelarna får de svåraste jobben.
Citera
2019-05-10, 00:38
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kortnamn
Öh, nej, varför skulle jag påstå att spelare som Hjalmarsson eller t ex Vlasic är bra offensivt? Det här är inte direkt svårt att förstå; anfall är mycket svårare än försvar och de bästa spelarna får de svåraste jobben.

Olika spelare har olika styrkor. Man blir inte automatiskt bra på att hålla rent framför egen kasse bara för att man kan slå smörpassningar över blå och röd linje. Det är helt olika styrkor som spelar roll i offensivt och defensivt spel. Men sen finns det spelare som t ex Victor Hedman som är grym på allt. Ekholm och Klingberg skulle jag också kalla tvåvägsbackar. Men Klingberg vill man inte slösa på den defensivare rollen, och Ekholm har nog redan en sådan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in