Flashback bygger pepparkakshus!
2019-05-12, 12:31
Medlem
pansarbrittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zamor
Svag refräng? Tycker det droppet är ett av hans bästa, i klass med levels, dear boy och all you need is love. Men jag är också väldigt svag för Aviciis glada pianodrop.
Ja svag i jämförelse med sången. Den är magisk. Det blir snarare så att man loopar introt med verserna snarare än droppet. Helt klart bra dropp dock. Det är väldigt svårt att skapa melodier av högre styrka än den sången dock. Det är förmodligen anledningen att det droppet blev till Friend of mine istället, trots att Friend of mine inte har lika mycket power i versen. Avicii hade nog plan på att göra den kraftfullare.
Citera
2019-05-12, 12:39
Medlem
Varför är Heart Upon My Sleeve med påTim? Den är ju redan släppt.
Citera
2019-05-12, 19:10
Medlem
Kommer vi någonsin få veta vad som hände i Oman? Det verkade på honom som att han verkligen var påväg tillbaka ur all depression och ångest...😢 nya musiken är enligt mig jättebra! Visst sista touchen Avicii fattas men samtidigt vet vi inte om de nya låtarna är EXAKT som Tim velat ha dem... kanske försökte han lägga om stil helt🤔
Citera
2019-05-12, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xiatatem
Kommer vi någonsin få veta vad som hände i Oman? Det verkade på honom som att han verkligen var påväg tillbaka ur all depression och ångest...😢 nya musiken är enligt mig jättebra! Visst sista touchen Avicii fattas men samtidigt vet vi inte om de nya låtarna är EXAKT som Tim velat ha dem... kanske försökte han lägga om stil helt🤔

Jag undrar oxå om vi någonsin kommer få veta....
Tänker också på det att han kanske ville skriva helt annan musik än tidigare!
Citera
2019-05-12, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skulleway

Om man lyssnar på hans senaste EP får iaf jag känslan av att han lämnade dance genren lite... tror också att det var bra för honom... gör mig så ledsen att en person som iaf verkar vars på väg tillbaka plötsligt får något återfall eller vad det nu var som hände... grämer mig mycket även fast jag inte kände honom till annat än den fantastiska musik han skapade och den fina genuina killen han verkade vara
Citera
2019-05-12, 22:30
Medlem
Tillbaka till Oman nu.
Det är ett gäng som har använt sina i förväg bokade hemresor.
Dom åker hem för att det är så dom alltid har gjort. Det är så relationen har fungerat. Man lämnar geniet Avicii för att gå ner sig och skapa ännu en överfet låt-ar som hela världen kommer att hylla.

En eller flera finns fortfarande vid hans sida. Vid hans sida så menar jag att dom i alla fall finns minst i samma resort.
Jag vet ju inte hur flashigt den typen av liv ter sig in real life. Kan ju vara en privathyrd mansion. Men i alla fall i andra flygeln av huset...

Vilken/vilka är det som skyddas och varför skyddas dom?
tyvärr är jag helt oförstående.
Hade jag varit vän med Biggie och var med i hans entourage vid skjutningen hade jag inte gömt mig direkt.

Men vem/vilka var vid hans sida?

Han var ett fenomenalt fenomen så vad är grejen. Till skillnad från vad som sker med hans musik som färdigställs nu i efterhand så blev allt han rörde till guld.
Vad är då poängen med att dom som fanns till hjälp nere i Oman inte verkar vilja synas eller finnas till nu i efterhand?

Den här funderingen är precis som den första postum släppta låten, ett SOS till sanningen.

I alla fall jag tänker att om man inte har något att dölja så behöver man inte vara rädd för att sitt namn skulle kommer ut att man var på plats men inget kunde göra.
Citera
2019-05-12, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saeki
Tillbaka till Oman nu.
Det är ett gäng som har använt sina i förväg bokade hemresor.
Dom åker hem för att det är så dom alltid har gjort. Det är så relationen har fungerat. Man lämnar geniet Avicii för att gå ner sig och skapa ännu en överfet låt-ar som hela världen kommer att hylla.

En eller flera finns fortfarande vid hans sida. Vid hans sida så menar jag att dom i alla fall finns minst i samma resort.
Jag vet ju inte hur flashigt den typen av liv ter sig in real life. Kan ju vara en privathyrd mansion. Men i alla fall i andra flygeln av huset...

Vilken/vilka är det som skyddas och varför skyddas dom?
tyvärr är jag helt oförstående.
Hade jag varit vän med Biggie och var med i hans entourage vid skjutningen hade jag inte gömt mig direkt.

Men vem/vilka var vid hans sida?

Han var ett fenomenalt fenomen så vad är grejen. Till skillnad från vad som sker med hans musik som färdigställs nu i efterhand så blev allt han rörde till guld.
Vad är då poängen med att dom som fanns till hjälp nere i Oman inte verkar vilja synas eller finnas till nu i efterhand?

Den här funderingen är precis som den första postum släppta låten, ett SOS till sanningen.

I alla fall jag tänker att om man inte har något att dölja så behöver man inte vara rädd för att sitt namn skulle kommer ut att man var på plats men inget kunde göra.

Men visst är det märkligt, precis så tänker jag med. Vad och varför döljer man det! Förstår ingenting!
Citera
2019-05-13, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xiatatem

Citat:

Jag tror mer och mer på att ayahauscan är en stor orsaksfaktor till att Tim till slut tog sitt liv. Efter vad som diskuterats tidigare i tråden kan ayahausca tydligen utlösa psykoser eller åtminstone framkalla djup ångest/depression runt 6 månader efter att man brukat det. Tidsmässigt stämmer detta ganska bra med när Tim började känna sig nere igen. (Efter vad vi läst om bl.a. den transcendentala meditationen osv.)
Med tanke på att inlägg kring ayahauscan plockats bort från hans sociala medier, är det nog ändå det jag tror är en stor bov i dramat.
Citera
2019-05-13, 13:30
Medlem
Citat:
Men visst är det märkligt, precis så tänker jag med. Vad och varför döljer man det! Förstår ingenting!
Hans kropp orkade inte mer var inget medvetet självmord, det bara hände. Väldigt tragiskt
Citera
2019-05-13, 14:12
Medlem
-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funderaren67
Hans kropp orkade inte mer var inget medvetet självmord, det bara hände. Väldigt tragiskt

Skitsnack. Han skar sig med en trasig vinflaska.
Citera
2019-05-13, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -o
Skitsnack. Han skar sig med en trasig vinflaska.
Förstår att vi inte har samma källa och jag litar på min så länge inget annat kommer fram.
Citera
2019-05-13, 16:08
Medlem
Glokulas avatar
Ja klart är iaf att han pressades idiotiskt. Skulle någon klara den pressen han hade idag så länge som han?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in