2019-05-12, 23:25
  #1237
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Svt prioriterar märkligt sina matcher.
I morgon går höjdarmatchen Ryssland-Tjeckien men den får vi inte se, utan den går i sammandrag senare.
Löjeväckande. Jag skiter i Finland-USA.
Vill se blod flyta mellan gamla trätofienderna från öst.
Vi glömmer aldrig Jan Palach. Tjeckien är våra riktiga grannar.
Inte finndj*vlar.

Ryssland-Tjeckien går i alla fall på SVTPlay.
2019-05-12, 23:26
  #1238
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Svt prioriterar märkligt sina matcher.
I morgon går höjdarmatchen Ryssland-Tjeckien men den får vi inte se, utan den går i sammandrag senare.
Löjeväckande. Jag skiter i Finland-USA.
Vill se blod flyta mellan gamla trätofienderna från öst.
Vi glömmer aldrig Jan Palach. Tjeckien är våra riktiga grannar.
Inte finndj*vlar.

Finland - USA intresserar nog fler. Går inte den andra i play?
2019-05-12, 23:26
  #1239
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Härenstam har dock blivit bättre när han på senare tid tonat ner sig själv. Jag kunde absolut inte med honom tidigare, men nu går han an. Värst i SVT uppställningen är Pops. jag är så infernaliskt less på honom och han känns totalt felplacerad i detta sammanhang.

Popsen kommenterar väl inga matcher? Så han stör inte mig.
Men Maria Rooth Haha..inkvoteras för den rätta värdegrunden.
2019-05-12, 23:30
  #1240
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Svt-teamet befinner sig på den ort Sverige spelar sina matcher jag tror det är Bratislava och den arenans matcher är dom som dom sänder i huvudkanalerna SVT1 och SVT2.
2019-05-12, 23:30
  #1241
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Finland - USA intresserar nog fler. Går inte den andra i play?

Dom som är intresserade kan titta på yle. Tror att de flesta svenska hockeyintresserade föredrar Ryss-Tje före finnar mot jänkarna
2019-05-12, 23:32
  #1242
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Popsen kommenterar väl inga matcher? Så han stör inte mig.
Men Maria Rooth Haha..inkvoteras för den rätta värdegrunden.

Kommenterar Rooth matcher?
2019-05-12, 23:40
  #1243
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Kommenterar Rooth matcher?

Mer än pops i vart fall. Han är bara programledare och kommer inte att bidra med sin hockekunskap (om det nu finns nån)
Medan roothfyllningen ska tillåtas analysera och kommentera varenda sekvens och påstås ha expertkommentarer annars vore hon ju inte med..
Så sabla trött på den utfyllnaden som är på svt bara för att det är en tjej, eller är roothen en hen?
2019-05-13, 00:06
  #1244
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Jag hoppas vi får möta Finland i kvarten så är semin klar sedan

Jag ser inte Finland som en enkel motståndare.





Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Nä fy fan för reklam var femte minut Jag älskar SVT och Lehmann är skön och Rönnberg och Rehnberg men Maria Rooth kunde dom ha skippat hon gör sig bäst på ett dam-VM. Sedan är Härenstam en duktig kommentator jämför han med skrikiga Niklas Holmgren på Viasat det är ju som natt och dag. Men smaken är ju som baken DELAD

Det vore trevligt att ha kommentatorer som faktiskt spelat på den här nivån och vet hur det känns när pucken släpps, hur man tänker när man tappar ett överläge eller när tiden rinner iväg. Hur resonerar coacherna hur ser en game plan ut osv.

Rooth kunde man ha som kommentator i damhockeyn. Det här jävla kvoterandet där avsaknad av penis eller vara hudfärgshandikappad premieras framför äkta kompetens gör mig förbannad. Var likadant i herrarnas fotboll-VM förra sommaren, några gamla tanter som kacklade.




Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Svt prioriterar märkligt sina matcher.
I morgon går höjdarmatchen Ryssland-Tjeckien men den får vi inte se, utan den går i sammandrag senare.
Löjeväckande. Jag skiter i Finland-USA.
Vill se blod flyta mellan gamla trätofienderna från öst.
Vi glömmer aldrig Jan Palach. Tjeckien är våra riktiga grannar.
Inte finndj*vlar.

USA-Finland brukar vara matcher med hjärta i. Jag gillar i och för sig Tjeckien-Ryssland också.




Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Popsen kommenterar väl inga matcher? Så han stör inte mig.
Men Maria Rooth Haha..inkvoteras för den rätta värdegrunden.

...och kön.
2019-05-13, 00:11
  #1245
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Dom som är intresserade kan titta på yle. Tror att de flesta svenska hockeyintresserade föredrar Ryss-Tje före finnar mot jänkarna

Nix, det tror jag inte alls. Själv vill jag se båda.
2019-05-13, 08:44
  #1246
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Nix, det tror jag inte alls. Själv vill jag se båda.
Fan att dom är lagda på samma tid, hade gärna velat se Tjeckien matchen.
2019-05-13, 09:03
  #1247
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pol9gif
Fan att dom är lagda på samma tid, hade gärna velat se Tjeckien matchen.

Multiscreen eller se ena efteråt. Tyvärr håller ju SVT på och avslöjar resultat mellan matcher så det funkar inte så bra alltid.
2019-05-13, 11:34
  #1248
Medlem
Hur mycket gynnas Tjeckien, Finland och Slovakien av en extra vilodag inför dagens matcher?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in