2019-05-12, 22:40
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Vi behöver nog vinna resten, Ryssland undantaget för att komma in i kvarten med i alla fall lite självförtroende. Med fel inställning in i matchen kan både Lettland och Schweiz bli svåra.

Ja eller nej. Gör vi en bra match mot Ryssland, vinst eller förlust, så kommer vi in rätt i en kvart. Däremot är det ju en fördel att inte komma till kvarten som gruppfyra, för då blir det väl ryssen igen i semi.
2019-05-12, 22:48
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Jag hoppas vi får möta Finland i kvarten så är semin klar sedan
2019-05-12, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Jag hoppas vi får möta Finland i kvarten så är semin klar sedan
Fast nu ska du inte bli alltför kaxig, Finland har ju vunnit både Kanada och Slovakien.
Finland är överlägset bäst i världen just nu

(inte 100% seriöst)
2019-05-12, 22:59
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Om Finland vinner sin grupp och Sverige slutar fyra i sin grupp då möts dom i kvarten va?
2019-05-12, 23:03
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TankoPerravald
Fast nu ska du inte bli alltför kaxig, Finland har ju vunnit både Kanada och Slovakien.
Finland är överlägset bäst i världen just nu

(inte 100% seriöst)

Calzone verkar inte helt seriös heller. Spelare för spelare SKA Sverige slå Finland, men det här finska laget får verkligen ut max ur sitt material. Jag skulle inte ta ut något i förskott i en sådan match, även om jag skulle hålla oss som favoriter.

Citat:
Om Finland vinner sin grupp och Sverige slutar fyra i sin grupp då möts dom i kvarten va?

Ja.
2019-05-12, 23:06
Medlem
outback4s avatar
Det märks att svt haft ångest över att de inte haft hockey vm på över 30 år. Abstinensen har varit plågsam tydligen för nu går man all in med hockey så folk ska storkna,bara ännu 3:e dagen på vm och jag är redan skittrött av alla analyser och spaningar och menlösa formuleringar av Renberg, Lehmann,Andersson, Kronwall, Rooth och allt vad de heter.
Precis allt ska sändas. Tydligen.
Tyskland-Storbrittanien i ishockey får Sverige att stanna upp...
Kan SvT inte direktsända österrikarnas isträning tisdag kl. 11.15? Kan bli många tittare.
Låt tv4 och tv3 göra hockeyn. Svt klarar det inte. Urdålig kommentatorer.
2019-05-12, 23:06
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Tar hellre Finland än USA eller Kanada och Slovakien vore en mardröm
2019-05-12, 23:11
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Det märks att svt haft ångest över att de inte haft hockey vm på över 30 år. Abstinensen har varit plågsam tydligen för nu går man all in med hockey så folk ska storkna,bara ännu 3:e dagen på vm och jag är redan skittrött av alla analyser och spaningar och menlösa formuleringar av Renberg, Lehmann,Andersson, Kronwall, Rooth och allt vad de heter.
Kan SvT inte direktsända österrikarnas isträning tisdag kl. 11.15? Kan bli många tittare.

Nä fy fan för reklam var femte minut Jag älskar SVT och Lehmann är skön och Rönnberg och Rehnberg men Maria Rooth kunde dom ha skippat hon gör sig bäst på ett dam-VM. Sedan är Härenstam en duktig kommentator jämför han med skrikiga Niklas Holmgren på Viasat det är ju som natt och dag. Men smaken är ju som baken DELAD
2019-05-12, 23:15
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:

TV4 gör plast av guld. TV3 är okej men ingen rår på SVT.
2019-05-12, 23:15
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Nä fy fan för reklam var femte minut Jag älskar SVT och Lehmann är skön och Rönnberg och Rehnberg men Maria Rooth kunde dom ha skippat hon gör sig bäst på ett dam-VM. Sedan är Härenstam en duktig kommentator jämför han med skrikiga Niklas Holmgren på Viasat det är ju som natt och dag. Men smaken är ju som baken DELAD

Nu tänker jag närmast på Lasse Granqvist och Tommy Åström, dom är väl 4:an och 3:an?
Chris Härenstam klarar jag inte av. Men som sagt, smaken är delad.
2019-05-12, 23:23
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Nu tänker jag närmast på Lasse Granqvist och Tommy Åström, dom är väl 4:an och 3:an?
Chris Härenstam klarar jag inte av. Men som sagt, smaken är delad.

Härenstam har dock blivit bättre när han på senare tid tonat ner sig själv. Jag kunde absolut inte med honom tidigare, men nu går han an. Värst i SVT uppställningen är Pops. jag är så infernaliskt less på honom och han känns totalt felplacerad i detta sammanhang.
2019-05-12, 23:23
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
TV4 gör plast av guld. TV3 är okej men ingen rår på SVT.

Svt prioriterar märkligt sina matcher.
I morgon går höjdarmatchen Ryssland-Tjeckien men den får vi inte se, utan den går i sammandrag senare.
Löjeväckande. Jag skiter i Finland-USA.
Vill se blod flyta mellan gamla trätofienderna från öst.
Vi glömmer aldrig Jan Palach. Tjeckien är våra riktiga grannar.
Inte finndj*vlar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in