2019-05-12, 18:57
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Kvinnor tog inte endast hand om hushållet och barnuppfostran, de utnyttjades också som billig (billigare) arbetskraft inom många verksamheter. Det var absolut inte ovanligt med 11-14 timmars arbetsdagar 6-7 dagar i veckan och där var inte hushållsjobb och barnuppfostran inräknat.

Ett superb inlägg annars (som vanligt).
Jag är förvånad att det inte bara anställs kvinnor om man får dem för 84 öre per krona.
/12-15h/dag, 6-7 dagar i veckan i 25 år. Ingen betald semester.
Citera
2019-05-12, 19:01
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag är förvånad att det inte bara anställs kvinnor om man får dem för 84 öre per krona.
/12-15h/dag, 6-7 dagar i veckan i 25 år. Ingen betald semester.

Sen dess har vettiga människor kämpat för jämställdhet och jämlikhet.

Var bor du?
Citera
2019-05-12, 19:02
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Jag är inte arg, jag är underhållen.

Resten av ditt svar är piss.
När du är underhållen så kallar du mig och andra män "...mörda och våldta, våldta/utnyttja småbarn, tvätta pengar, råna, misshandla, massmörda, svindla, tortera, köra ihjäl, strypa, lemlästa osv osv." Det är väl det som kallas kvinnlig humor, jag har stött på den i böcker som Fniss. Jag tycker män är roligare. Det tycker förresten alla.
Citera
2019-05-12, 19:03
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mes
Förövrigt så finns ett område där tjejerna/kvinnorna dominerar männen totalt och det är språk.
Korrekt.
Det ligger i det som brukar kallas Wernickes område i den bakre delen av temporalloben. De flesta aspekter av talförmågan sitter där och det är allmänt känt att kvinnor är mer sociala varelser och att de har både ett rikare språk, men även att de använder detta språk avsevärt mycket mer än män.
I min familj är det dock tvärtom mannen och pojken som är språkbegåvad, men jag förmodar att detta är uppmätt som generellt och i snitt.
Citera
2019-05-12, 19:04
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
När du är underhållen så kallar du mig och andra män "...mörda och våldta, våldta/utnyttja småbarn, tvätta pengar, råna, misshandla, massmörda, svindla, tortera, köra ihjäl, strypa, lemlästa osv osv." Det är väl det som kallas kvinnlig humor, jag har stött på den i böcker som Fniss. Jag tycker män är roligare. Det tycker förresten alla.

Jag kan komma upp till 10 gånger med några minuters mellanrum. Kvinnor är bättre än män.
Citera
2019-05-12, 19:07
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:

Var bor du?
Det ska du inte fråga.
Jag kämpar också för jämställdhet, men vad är jämlikhet?
Att vi ska bli lika? Det kommer aldrig hända. Att vi ska få lika utfall?

Det kommer heller aldrig hända. Vi har inte och kommer aldrig ha lika förutsättningar. En del har talang, andra är beredda att gå den extra milen och kämpa för något. De som har varken eller kommer aldrig uppnå samma resultat.

Om du vill "skattas högre" och ha ett högre värde, så är det upp till dig att förtjäna det. Sånt går inte att lagstifta om.

Jag har en regel. De som behandlar mig väl, behandlar jag väl. Om samhället motarbetar mig, motarbetar jag samhället.
Jag har inte tid att vara någon annans verktyg eller livegen och jag kommer definitivt inte tjäna dig eller någon annan kvinna för att ni kräver det.
Då har jag bara ett budskap. Sug min svettiga purjo.
Citera
2019-05-12, 19:08
Medlem
Svea.Folks avatar
Citat:
Jag kan komma upp till 10 gånger med några minuters mellanrum. Kvinnor är bättre än män.

Antar det är därför du har garderoben full av muttleksaker? Kvinnor är definitivt bättre än män på att konsumera sådana prylar.
Citera
2019-05-12, 19:11
Medlem
Svea.Folks avatar
Citat:

Var bor du?

Du menar kvinnor? De flesta av dem är inte direkt vettiga.
Citera
2019-05-12, 19:18
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Vad efterfrågar du?
Vem?
Jag har allt jag behöver. Jag har gjort min uppgift i världen och sett till att de fått en bättre start än jag. Resten är deras resa. De har tillgång till hela den samlade kunskapen, både historia och vetenskaperna och de har en grundläggande förståelse för hur världen fungerar.
Nu ska de göras världen bättre för nästa generation och föra stafettpinnen vidare.
Citera
2019-05-12, 19:23
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Du ser!
Visst är det fantastiskt?

Men du, en fråga bara.
När man kör rotovibrathrustern på turbo väldigt länge och mycket, får man inte problem att komma med en vanlig "in-o-ut"-man?

Han kan ju varken konkurrera med funktioner eller storlek.
Och inte heller med uthållighet.

EN man som kommer fler än en gång i rad är mycket ovanligt. Med lite paus och träning kan man ladda om kanske fem gånger, men sen börjar skinnet ömma.

Har man då övat mycket med en turbo-rotovibrathruster, så kanske man blivit lite härdad och tappat de bästa sensationerna.
Sant eller falskt?
Citera
2019-05-12, 19:24
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Vad pratar du om?
Använd den grå pilen och följ diskussionen bakåt.
Citera
2019-05-12, 19:31
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Det ska du inte fråga.
Jag kämpar också för jämställdhet, men vad är jämlikhet?
Att vi ska bli lika? Det kommer aldrig hända. Att vi ska få lika utfall?

Det kommer heller aldrig hända. Vi har inte och kommer aldrig ha lika förutsättningar. En del har talang, andra är beredda att gå den extra milen och kämpa för något. De som har varken eller kommer aldrig uppnå samma resultat.

Om du vill "skattas högre" och ha ett högre värde, så är det upp till dig att förtjäna det. Sånt går inte att lagstifta om.

Jag har en regel. De som behandlar mig väl, behandlar jag väl. Om samhället motarbetar mig, motarbetar jag samhället.
Jag har inte tid att vara någon annans verktyg eller livegen och jag kommer definitivt inte tjäna dig eller någon annan kvinna för att ni kräver det.
Då har jag bara ett budskap. Sug min svettiga purjo.

Citat:
Vem?
Jag har allt jag behöver. Jag har gjort min uppgift i världen och sett till att de fått en bättre start än jag. Resten är deras resa. De har tillgång till hela den samlade kunskapen, både historia och vetenskaperna och de har en grundläggande förståelse för hur världen fungerar.
Nu ska de göras världen bättre för nästa generation och föra stafettpinnen vidare.

Citat:
Du ser!
Visst är det fantastiskt?

Men du, en fråga bara.
När man kör rotovibrathrustern på turbo väldigt länge och mycket, får man inte problem att komma med en vanlig "in-o-ut"-man?

Han kan ju varken konkurrera med funktioner eller storlek.
Och inte heller med uthållighet.

EN man som kommer fler än en gång i rad är mycket ovanligt. Med lite paus och träning kan man ladda om kanske fem gånger, men sen börjar skinnet ömma.

Har man då övat mycket med en turbo-rotovibrathruster, så kanske man blivit lite härdad och tappat de bästa sensationerna.
Sant eller falskt?

Citat:
Använd den grå pilen och följ diskussionen bakåt.

Ok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in