2019-05-12, 17:41
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Först skriver du att en resa till månen nu inte skulle bevisa att vi var där tidigare, mindre än 2 timmar senare tycker du att NASA ska åka till månen igen för att bevisa att de gjorde det 1969...
På mindre än två timmar har du lyckats säga emot dig själv alltså.. Bra jobbat!

Nej en resa NU femtio år efter bevisar inte att dom gjorde det för 50år sedan. Hur skulle det kunna göra det? Och ja det skriver jag för dom och sådana som du säger att ni vet hur dom gjorde då. Men samtidigt säger dom att dom vet inte hur dom gjorde det då. Hur ska dom ha det? Dom påstår att dom kan förklara hur dom gjorde då. Men sen säger dom att dom inte förstår hur dom gjorde då. Därför är dom idag tvingade till att hålla sig som högst i lägre delen av jordatmosfären.

Hubbleteleskopet ligger i en högre omloppsbana än ISS och 1997 lyfte rymdfärjan Discovery teleskopet till en höjd av 620 km ovanför jorden, dvs utanför termosfären, så 1997 var alltså senast en människa befann sig utanför termosfären.

Ok ja då kan jag förstå att det finns tvivel. Men det är ju ingen människa som befinner sig därinne. Det är väl främst bemannade farkoster som är problem.

Men se där. Du medger att människan var i rymden 1972.
Troll.[/quote]

Nej att dom påstår det. Inte en chans Att dom var där då. Dom hade fullt upp härnere. Jag tror NASAa pengar går till USAs krig på jorden.

Citat:
Ursprungligen postat av LudwigVon
Jag frågade VARFÖR sovjet inte drog ner brallorna på USA när de påstod att de landat på månen! Vad vann sovjet på att spela med i NASAs triumf och sitt eget nederlag? VARFÖR fortsatte de inte att fejka t.ex en landning på Mars eller något annat som smällde högre än månlandningarna? Var ryssarnas, i jämförelse, tafatta försök att komma först till månen också fejk?
Skärp dig nu och tänk till när du svarar och börja inte svamla tusentals ord om ISS, rymdkatter, Fuglesang, Monty Python och fan och hans moster för att du inte orkar fundera ut något vettigt att svara!!

För det finns sammarbeten och överenskommelser som vi inte känner till. Det är meningen att vi vanliga människor ska veta så lite som möjligt. Det vi får höra av de som styr är inte alltid sanningen. Och att dom ljuger ofta idag vet vi. Men det var inte bättre förr. USA var inte styrt av ärliga människor på den här tiden heller. Presidenten JFK var ett hot mot både NASA och Vietnamkriget.
Senast redigerad av PingPongZong 2019-05-12 kl. 17:48.
Citera
2019-05-12, 17:47
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
[...]
Men sen säger dom att dom inte förstår hur dom gjorde då.
[...]

När har de sagt detta?

Citat:
[...]

För det finns sommarbeten och överenskommelser som vi inte känner till.

[...]

Hur kan du känna till denna överenskommelse? Snälla berätta.
Citera
2019-05-12, 17:49
Medlem
SnakePlissskens avatar
[quote=PingPongZong|67557717]Nej en resa NU femtio år efter bevisar inte att dom gjorde det för 50år sedan. Hur skulle det kunna göra det? Och ja det skriver jag för dom och sådana som du säger att ni vet hur dom gjorde då. Jag kan inte hjälpa att du säger emot dig själv - jag bara påpekade faktumet att du både skriver att NASA bör bevisa att de har varit på månen genom att åka dit igen och samtidigt skriver att det inte skulle bevisa något. Dina logiska brister får du försöka reda ut internt..

Citat:
Men samtidigt säger dom att dom vet inte hur dom gjorde det då.
Nej det gör de inte. De säger att de inte har kvar tekniken, de har inget pågående månfärdsprogram - men de säger inte att de inte vet hur de gjorde..

Citat:
Hur ska dom ha det?
Frågan är väl snarare hur DU ska ha det - skulle en månfärd nu bevisa något? Om inte - varför skriver du att de bör åka till månen nu för att visa att de gjorde det då?

Citat:
Hubbleteleskopet ligger i en högre omloppsbana än ISS och 1997 lyfte rymdfärjan Discovery teleskopet till en höjd av 620 km ovanför jorden, dvs utanför termosfären, så 1997 var alltså senast en människa befann sig utanför termosfären.
En gång till då - ISS ligger i termosfären - det förklarade jag för dig i förrgår och då accepterade du det och förklarade att du hade sett fel på en decimal i detta inlägg: (FB) (USA) Den ENDA tråden om Apollo / Månlandningarna / Bemannade rymdresor

Har du verkligen redan glömt det - eller trollar du bara?
Citera
2019-05-12, 17:58
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
När har de sagt detta?

Hur kan du känna till denna överenskommelse? Snälla berätta.

Nej nu får det vara nog. Ni får sitta och skriva här för er själva.

Men visst kan skriva ett sista svar på dina frågor. Jag känner naturligtvis inte till den överenskommelsen. Men att länder kan samarbeta till viss del fast dom är konkurrenter vet väl alla. USA har inte avslöjade inte att hunden Lajka inte var i rymden. Och trots att Sovjetunionen påstod sig vart först skicka en människa ut i rymden så avslöjade inte USA det. Varför gjorde inte USA det? Det kanske du kan svara på? Inte för jag bryr mig så mycket. Och det kanske det som är grejen. Man tappade intresset ett tag. Jag tror ju att dom mesta pengar som gått till "rymdforskningen" gått till USAs krig. Det är mer ok ta folkets pengar till det. Men krigen är viktigast för USA. Rymden är mer till för lura sådana som dig. Så du kan sitta här och skriva och föra fram deras lögner.
Citera
2019-05-12, 18:03
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Nej nu får det vara nog. Ni får sitta och skriva här för er själva.

Men visst kan skriva ett sista svar på dina frågor. Jag känner naturligtvis inte till den överenskommelsen. Men att länder kan samarbeta till viss del fast dom är konkurrenter vet väl alla. USA har inte avslöjade inte att hunden Lajka inte var i rymden. Och trots att Sovjetunionen påstod sig vart först skicka en människa ut i rymden så avslöjade inte USA det. Varför gjorde inte USA det? Det kanske du kan svara på? Inte för jag bryr mig så mycket. Och det kanske det som är grejen. Man tappade intresset ett tag. Jag tror ju att dom mesta pengar som gått till "rymdforskningen" gått till USAs krig. Det är mer ok ta folkets pengar till det. Men krigen är viktigast för USA. Rymden är mer till för lura sådana som dig. Så du kan sitta här och skriva och föra fram deras lögner.

Men det var ju du som förklarade att Sovjet inte avslöjade USA's bluff pga det finns hemliga överenskommelser folk inte känner till. Nu menar du att du inte heller känner till överenskommelsen? Då är du ju tillbaka på ruta noll igen. Varför gick Sovjet med på att bli förnedrade i rymdkapplöpningen? Vilken förklaring har du nu?

Jag tror ju på både Laika, Gagarin och Apolloprojektet, jag behöver verkligen inte hjälpa dig med förklaringar till dina bisarra påhitt.
Citera
2019-05-12, 18:17
Medlem
PingPongZongs avatar
[quote=SnakePlisssken|67557815]
Citat:
Nej en resa NU femtio år efter bevisar inte att dom gjorde det för 50år sedan. Hur skulle det kunna göra det? Och ja det skriver jag för dom och sådana som du säger att ni vet hur dom gjorde då.
Jag kan inte hjälpa att du säger emot dig själv - jag bara påpekade faktumet att du både skriver att NASA bör bevisa att de har varit på månen genom att åka dit igen och samtidigt skriver att det inte skulle bevisa något. Dina logiska brister får du försöka reda ut internt..

Nej det gör de inte. De säger att de inte har kvar tekniken, de har inget pågående månfärdsprogram - men de säger inte att de inte vet hur de gjorde..

Precis. 6 gånger fungerade att landa på månen med människor. Med någon teknik dom hade då. Men inte nu.

Frågan är väl snarare hur DU ska ha det - skulle en månfärd nu bevisa något? Om inte - varför skriver du att de bör åka till månen nu för att visa att de gjorde det då?

För att bevisa att det är möjligt. Om jag säger att det är omöjligt även idag. Ja då kan dom ju genom att göra det bevisa det nu. Och det är ju inte för mig som person dom ska bevisa. Det är för mänskligheten. Är för mkt ren teori snack men för lite av rent praktiska bevis, att dom gör något. Inte att dom säger att dom ska, eller har gjort det. Dom vill själva lämna jordens atmosfär. Kom inte med snack om pengar. För det har alltid vart så att majoriteten av pengarna har inte gått till något som har med rymden och göra. CIA är hjärnan bakom NASA och det är för pengar till krig. Krig som CIA startar. Genom förvränga verkligheten. Dom kan få sina fienders ledare att bli deras bästa spioner och samarbetspartners, för att sedan mörda dessa. Vietnamkriget kostade garanterat mer än Amerikanerna fick veta. Och det var för mycket redan det dom fick höra det kostade.

En gång till då - ISS ligger i termosfären - det förklarade jag för dig i förrgår och då accepterade du det och förklarade att du hade sett fel på en decimal i detta inlägg: (FB) (USA) Den ENDA tråden om Apollo / Månlandningarna / Bemannade rymdresor

Har du verkligen redan glömt det - eller trollar du bara?

Precis. 6 gånger fungerade att landa på månen med människor. Med någon teknik dom hade då. Men inte nu.

För att bevisa att det är möjligt. Om jag säger att det är omöjligt även idag. Ja då kan dom ju genom att göra det bevisa det nu. Och det är ju inte för mig som person dom ska bevisa. Det är för mänskligheten. Är för mkt ren teori snack men för lite av rent praktiska bevis, att dom gör något. Inte att dom säger att dom ska, eller har gjort det. Dom vill själva lämna jordens atmosfär. Kom inte med snack om pengar. För det har alltid vart så att majoriteten av pengarna har inte gått till något som har med rymden och göra. CIA är hjärnan bakom NASA och det är för pengar till krig. Krig som CIA startar. Genom förvränga verkligheten. Dom kan få sina fienders ledare att bli deras bästa spioner och samarbetspartners, för att sedan mörda dessa. Vietnamkriget kostade garanterat mer än Amerikanerna fick veta. Och det var för mycket redan det dom fick höra det kostade.

Ja ISS ligger i termosfärens lägre del. Fortfarande så är det mer likt mesosfären. Tar man sig längre upp i termosfären så avtar atmosfären från mesosfären mer och mer och det blir mer av termosfärens. Är inte så att det helt plötsligt blir 100% av en viss typ av atmosfär.
Citera
2019-05-12, 18:24
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Ja ISS ligger i termosfärens lägre del. Fortfarande så är det mer likt mesosfären. Tar man sig längre upp i termosfären så avtar atmosfären från mesosfären mer och mer och det blir mer av termosfärens. Är inte så att det helt plötsligt blir 100% av en viss typ av atmosfär.

Nej, ISS ligger nästan mitt i termosfären, lite bortom mitten t.o.m...
Du har ju själv skrivit flera ggr att ISS ligger på 408 km, och termosfären går från 85-600 km..

Varför tycker du nasa ska bevisa något genom att göra något du samtidigt påstår inte bevisar det du vill ha bevis för??
Senast redigerad av SnakePlisssken 2019-05-12 kl. 19:05.
Citera
2019-05-12, 18:31
Medlem
Clay Allisons avatar
[quote=PingPongZong|67558096]
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken

Åh nej, du skrev ett inlägg helt i fet stil. Det betyder ju att du har rätt.

Hur kan du veta det är omöjligt? Du har ju ingen utbildning i ämnet.

Källa på att CIA är hjärnan bakom Nasa, har du en sådan eller?
Citera
2019-05-12, 19:05
Medlem
Citat:
För det finns sammarbeten och överenskommelser som vi inte känner till. Det är meningen att vi vanliga människor ska veta så lite som möjligt. Det vi får höra av de som styr är inte alltid sanningen. Och att dom ljuger ofta idag vet vi. Men det var inte bättre förr. USA var inte styrt av ärliga människor på den här tiden heller. Presidenten JFK var ett hot mot både NASA och Vietnamkriget.

Anledningen till att jag frågar är att du tidigare påstod att det pågick en kapprustning om att komma ut i rymden eller till månen först men att både sovjet och USA fejkade och att båda visste om att den andre gjorde så. Har du ändrat uppfattning? Var de i maskopi istället? I så fall, vad fick sovjet att backa och låta USA landa på månen med all prestige som det innebar?
Citera
2019-05-12, 19:25
Medlem
madtops avatar
Citat:
För att bevisa att det är möjligt. Om jag säger att det är omöjligt även idag. Ja då kan dom ju genom att göra det bevisa det nu.

Jag tror du missar att de allra flesta anser att det redan är bevisat att de landat på månen. Det finns mao inget att bevisa.

Att du och några andra tokstollar hävdar något annat är lite underhållande men det är självklart inget skäl att bevisa något som redan är bevisat.
Citera
2019-05-12, 20:14
Medlem
Citat:
ISS ligger i termosfärens lägre del. Fortfarande så är det mer likt mesosfären. Tar man sig längre upp i termosfären så avtar atmosfären från mesosfären mer och mer och det blir mer av termosfärens. Är inte så att det helt plötsligt blir 100% av en viss typ av atmosfär.
Nej.
Atmosfärens delas in i lager baserat på temperatur (dvs. om temperaturen ökar eller minskar i höjdled).
I mesosfären minskar temperaturen med höjden för att vid ca 85 km höjd ha sin lägsta temperatur (mesopausen). Därefter stiger temperaturen igen och därmed har mesosfären per definition upphört och termosfären tagit vid.
Termosfären sträcker sig från 85 - 600 km och ISS ligger på ca 410 km höjd. ISS ligger alltså nära termosfärens översta tredjedel.

Eftersom mesosfären definieras som sjuknande temperatur i höjdled och termosfären som stigande temperatur i höjdled är det inte en gradvis övergång genom någon slags utspädning långt upp i termosfären som du påstår.

https://www.smhi.se/polopoly_fs/1.113044.1490011798!/image/atm-skikt.PNG_gen/derivatives/Original_1256px/image/atm-skikt.PNG

Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Citat:
Ok ja då kan jag förstå att det finns tvivel. Men det är ju ingen människa som befinner sig därinne. Det är väl främst bemannade farkoster som är problem.
(Rättat citeringarna som du rörde till)

Rymdfärjan Discovery var en bemannad farkost som 1997 lyfte Hubble till en maxhöjd av 620 km ovanför jorden och därmed befann det sig då människor utanför termosfärens yttersta gräns.
Det inte så omöjligt att komma sig utanför termosfären som du inbillar dig...
Senast redigerad av Prudent 2019-05-12 kl. 21:05.
Citera
2019-05-12, 20:17
Medlem
Citat:
Nej en resa NU femtio år efter bevisar inte att dom gjorde det för 50år sedan. Hur skulle det kunna göra det? Och ja det skriver jag för dom och sådana som du säger att ni vet hur dom gjorde då. Men samtidigt säger dom att dom vet inte hur dom gjorde det då. Hur ska dom ha det? Dom påstår att dom kan förklara hur dom gjorde då. Men sen säger dom att dom inte förstår hur dom gjorde då. Därför är dom idag tvingade till att hålla sig som högst i lägre delen av jordatmosfären.

Men se där. Du medger att människan var i rymden 1972.
Troll.

Nej att dom påstår det. Inte en chans Att dom var där då. Dom hade fullt upp härnere. Jag tror NASAa pengar går till USAs krig på jorden.

För det finns sammarbeten och överenskommelser som vi inte känner till. Det är meningen att vi vanliga människor ska veta så lite som möjligt. Det vi får höra av de som styr är inte alltid sanningen. Och att dom ljuger ofta idag vet vi. Men det var inte bättre förr. USA var inte styrt av ärliga människor på den här tiden heller. Presidenten JFK var ett hot mot både NASA och Vietnamkriget.[/quote]

Så om man tar sig till samma platser man landade för 50 år sen så är det inget bevis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in