Citat:
Ursprungligen postat av
Ragulina
Morfadern vill nog barnens bästa, men kanske inte så klokt att göra sig själv till kändis i Sverige när barnen behöver få skyddad identitet i Sverige. Om morfadern nu tänkt ta hand om dem.
Dessutom tror jag han och många andra inte inser hur svårt skadade barnen blivit psykiskt av det de fått vara med om. De äldsta barnen, pojkarna på 8 och 7 år samt tvillingflickorna på 5 är med stor sannolikhet skadade för livet. Jag vet inte om de har tillhört de IS-barn som sparkat fotboll med avhuggna huvuden men de har säkert fått vara med om och vant sig vid liknande ohyggliga saker. IS-barn har ju inte precis uppfostrats till att bli några kärleksfulla barn.
Håller med. Har också undrat hur morfar ska klara allt hat som kommer att översvämma honom och barnen (mycket av det ser man här). Det bästa vore nog att flytta till Chile, där det varken finns IS eller kvinnor i niqab.
Och JA. Chile erbjöd sig att evakuera barnen. Landet har en diplomatisk legation i Syrien - till skillnad från Sverige, som inte har - men Sverige sa NEJ, med argumentet att barnen var SVENSKA MEDBORGARE.
Förresten, tycker jag att man borde sluta kalla barnen "IS-barn". Man stigmatiserar då ännu mer dessa stackars barn. Man kan undra hur deras framtid kommer att se ut här i Sverige, egentligen. Det bästa vore nog att flytta härifrån, särkilt med tanke på mormor. Oavsett vad DN säger, tror jag inte på att hon "inget visste".
Och, den som säger att Galvez går på socialbidrag, fram med bevis, annars är det ännu en falsk nyhet om att alla latinos lever på Soc. Och nämligen ren och skär RASISM.