2019-05-12, 12:31
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Ja just det, han går nämligen inte på socialbidrag.

Vad jobbar Herr Galvez med?
Citera
2019-05-12, 12:38
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Vad jobbar Herr Galvez med?
Vet att han är musiker, men inte om han kan försörja sig på det.
Citera
2019-05-12, 12:53
Medlem
Känns som det borde vara ganska svårt att få låna av banken för att finansiera en sådan här ganska dyr resa om man har dålig ekonomi och inget man kan lämna i pant. Men det kanske var en bostadsrättsetta och inte en hyresetta som morfadern bodde i.
Citera
2019-05-12, 12:53
Medlem
Citat:
Ja just det, han går nämligen inte på socialbidrag.

nej, för han fick en bomb på sig men innan han var modig i styrien och bakade bullar så gick han på bidrag men jag antar att om man själv är ett social fall och latinamerikan så har alla fel medan man sjölv har rätt och att man känenr sig smart när man trålar på flashback eller offentliga register.
Citera
2019-05-12, 13:46
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longballhitter
nej, för han fick en bomb på sig men innan han var modig i styrien och bakade bullar så gick han på bidrag men jag antar att om man själv är ett social fall och latinamerikan så har alla fel medan man sjölv har rätt och att man känenr sig smart när man trålar på flashback eller offentliga register.
Som tidigare skrivits, hur skulle han få banklån om han gick på socialbidrag? Samt var är din källa att han skulle ha gått på socbidrag? Hittills har ingen sådan källa framkommit.
Citera
2019-05-12, 14:00
Medlem
Citat:
Som tidigare skrivits, hur skulle han få banklån om han gick på socialbidrag? Samt var är din källa att han skulle ha gått på socbidrag? Hittills har ingen sådan källa framkommit.

din äckliga och vidriga svarting. Här kommer en källa. m du är analfabet får du be ditt äckliga lastinamerikanske socialfall läsa ett ord i taget. det är ju inte skrivet på lätt svenska så du och din rövpolare får läsa långsamt. överangräng inte din lilla hjärna din stinkande skit.

Svenska kyrkan anordnade stödkonsert för IS-barns rätt att komma till Sverige
https://samnytt.se/svenska-kyrkan-anordnade-stodkonsert-for-is-barns-ratt-att-komma-till-sverige/
Citera
2019-05-12, 14:07
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
din äckliga och vidriga svarting. Här kommer en källa. m du är analfabet får du be ditt äckliga lastinamerikanske socialfall läsa ett ord i taget. det är ju inte skrivet på lätt svenska så du och din rövpolare får läsa långsamt. överangräng inte din lilla hjärna din stinkande skit.

Svenska kyrkan anordnade stödkonsert för IS-barns rätt att komma till Sverige
https://samnytt.se/svenska-kyrkan-anordnade-stodkonsert-for-is-barns-ratt-att-komma-till-sverige/
Inget i det du skriver visar att han går på socialbidrag - har du någon källa på det egentligen?

Att andra stött honom har han varit öppen med och att SvK agerar förvånar väl ingen.
Citera
2019-05-12, 14:44
Medlem
Citat:
är man latinamerikan själv och går på bidrag är det norm. för alla andra innebär det att man måste gå till jobbet om morgonen och betala skatt på det man tjänar så de som saknar normalintelligens kan sitta hemma och troatt de är smarta. ja, just de riktiga jobben får man via meriter.

Nu är jag inte latinamerikan. Mitt alias är lite inspirerat av vin. Jobbar nog mer än de flesta och betalar garanterat mer skatt än du.
Citera
2019-05-12, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragulina
Morfadern vill nog barnens bästa, men kanske inte så klokt att göra sig själv till kändis i Sverige när barnen behöver få skyddad identitet i Sverige. Om morfadern nu tänkt ta hand om dem.

Dessutom tror jag han och många andra inte inser hur svårt skadade barnen blivit psykiskt av det de fått vara med om. De äldsta barnen, pojkarna på 8 och 7 år samt tvillingflickorna på 5 är med stor sannolikhet skadade för livet. Jag vet inte om de har tillhört de IS-barn som sparkat fotboll med avhuggna huvuden men de har säkert fått vara med om och vant sig vid liknande ohyggliga saker. IS-barn har ju inte precis uppfostrats till att bli några kärleksfulla barn.

Håller med. Har också undrat hur morfar ska klara allt hat som kommer att översvämma honom och barnen (mycket av det ser man här). Det bästa vore nog att flytta till Chile, där det varken finns IS eller kvinnor i niqab.
Och JA. Chile erbjöd sig att evakuera barnen. Landet har en diplomatisk legation i Syrien - till skillnad från Sverige, som inte har - men Sverige sa NEJ, med argumentet att barnen var SVENSKA MEDBORGARE.
Förresten, tycker jag att man borde sluta kalla barnen "IS-barn". Man stigmatiserar då ännu mer dessa stackars barn. Man kan undra hur deras framtid kommer att se ut här i Sverige, egentligen. Det bästa vore nog att flytta härifrån, särkilt med tanke på mormor. Oavsett vad DN säger, tror jag inte på att hon "inget visste".
Och, den som säger att Galvez går på socialbidrag, fram med bevis, annars är det ännu en falsk nyhet om att alla latinos lever på Soc. Och nämligen ren och skär RASISM.
Citera
2019-05-12, 15:51
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emanuel57
Håller med. Har också undrat hur morfar ska klara allt hat som kommer att översvämma honom och barnen (mycket av det ser man här). Det bästa vore nog att flytta till Chile, där det varken finns IS eller kvinnor i niqab.
Och JA. Chile erbjöd sig att evakuera barnen. Landet har en diplomatisk legation i Syrien - till skillnad från Sverige, som inte har - men Sverige sa NEJ, med argumentet att barnen var SVENSKA MEDBORGARE.
Förresten, tycker jag att man borde sluta kalla barnen "IS-barn". Man stigmatiserar då ännu mer dessa stackars barn. Man kan undra hur deras framtid kommer att se ut här i Sverige, egentligen. Det bästa vore nog att flytta härifrån, särkilt med tanke på mormor. Oavsett vad DN säger, tror jag inte på att hon "inget visste".
Och, den som säger att Galvez går på socialbidrag, fram med bevis, annars är det ännu en falsk nyhet om att alla latinos lever på Soc. Och nämligen ren och skär RASISM.

Det där är en vals som släkten drog.

Citat:
Chiles parlament har beslutat att landet inte ska ta emot IS-terroristen Michael Skråmos barn.

I stället kräver man att Sverige ska ta hand om de sju barnen, skriver Aftonbladet.

Chile har enligt uppgifter till Valeria Gonzales erbjudit Sverige att ta barnen till Chile. I dokumenten som Aftonbladet har tagit del av finns det dock inget sådant erbjudande. Svenska regeringen förnekar också att ett sådant erbjudande framförts från Chile.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/MRA5E0/chiles-krav-till-sverige-ta-hem-skramos-barn

Smarta Chile röstade alltså enhälligt för att de inte vill ha ett dugg med dessa barnen att göra. Trots att de har mer chilenskt än svenskt blod i sig. Så kom inte och dra med den lögnen!

Klart Chile vore bättre för både oss som barnen. Där kommer det inte finnas samma radikala muslimska miljö som gjorde att modern åkte till Syrien. Nu kommer barnen komma rakt in i densamma och även givetvis få höra att dumma väst med Sverige i mördade deras föräldrar.
Citera
2019-05-12, 15:52
Medlem
Citat:

Om du har en källa på att han får bidrag får du gärna presentera den.

Vad är styrien för något?
Citera
2019-05-12, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Vet att han är musiker, men inte om han kan försörja sig på det.

Spanska lärare också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in