2019-05-11, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det är väl ytterst osäkert om det fanns något sådant erbjudande från Chile.

Vi får väl se vem som får vårdnaden eller om barnaskaran ens hålls samman. Det finns fler parter utöver morfadern såsom exempelvis farmodern samt farfadern (om han nu befinner sig i Sverige). Fosterhem är väl heller inte osannolikt - kanske är det (+ skyddad identitet) det allra bästa.

Ett sådant erbjudande från Chile fanns. Morfar har tidigare sagt att det kvittade för honom om barnen togs till Chile eller Sverige. Jag vet mycket väl att det finns andra än morfar som kan bli aktuella och att barnaskaran kan komma att delas. Det har jag liksom redan skrivit i tråden. Något annat du vill informera mig om som jag redan vet? Min poäng är att mormor inte kommer bli aktuell. Skråmos föräldrar vill ju att mormor ska ta barnen så då vet jag inte om de är så lämpliga heller. Morfar är mycket lämplig att vara i deras liv, oberoende av om han får vårdnad eller inte.
Citera
2019-05-11, 19:00
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Ett sådant erbjudande från Chile fanns. Morfar har tidigare sagt att det kvittade för honom om barnen togs till Chile eller Sverige. Jag vet mycket väl att det finns andra än morfar som kan bli aktuella och att barnaskaran kan komma att delas. Det har jag liksom redan skrivit i tråden. Något annat du vill informera mig om som jag redan vet? Min poäng är att mormor inte kommer bli aktuell. Skråmos föräldrar vill ju att mormor ska ta barnen så då vet jag inte om de är så lämpliga heller. Morfar är mycket lämplig att vara i deras liv, oberoende av om han får vårdnad eller inte.
Vad har du för källa på att det fanns ett erbjudande från Chile?

Sedan vet du inte vilken roll mormodern kommer att spela. Hon anses tydligen lämplig att ta hand om sina egna minderåriga barn och enligt en anonym tjänsteman i Orrenius artikel ska hon ju ha lämnat dessa kretsar.

Fan trot.
Citera
2019-05-11, 19:28
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longballhitter
läste att en av småkillarna slår skallen i ett bord, de har svultit så att när de får mat så spyr de ut maten och alla kidsen lider av psykoser eller PTSD på ett eller annat sätt. man kan undra var galvez har fått pengarna att flytta dem och husera alla kidsen på hotell med tanke på att alla de äckliga latinamerikaner i hans omgivning går på socialbidrag inklusive han själv. göteborg har ju inte kapacitet att stödja alla med psykvård så de kommer sannolikt att när de blir större att mörda någon eller begå annan tyngre kriminalitet för de är helt fucked up inklusive deras morfar, latinamerikanen patricio galvez. skulle inte vilja ha dem som granne speciellt när de blir äldre...när de får en psykos och någon oskyldig råkar befinna sig på fel plats.
Källa på att morfar Patricio går på socialbidrag?
Senast redigerad av Geggamoja 2019-05-11 kl. 19:36.
Citera
2019-05-11, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Om morfar har någon vett i skallen tar han barnen till Chile - att de ska växa upp i extremistmiljön i Gbg med sin IS-mormor och IS-sympatiserande vänner och bekanta till Skråmos är att ha bidragen, men inte barnens bästa för ögonen. OM han nu får vårdnaden.

Finns redan vissa planer på att flytta barnen till Chile. Framgår i chilensk media:

Citat:
Before the transfer, González assured BBC Mundo that his grandchildren have been stigmatized by some people in Sweden.
"They have put a seal on them, they fear that they are violent, I have read people who say that if my grandchildren came to their children's school, they would change their children, but that is a lack of knowledge," she says.

González argues that this rejection is lack of humanity and tolerance, similar to the lack of tolerance of the group that represented her daughter, her husband.

In Chile, Juan Carlos Godoy, the family's legal advisor, told public television that the children will initially return to Sweden. But that also evaluates the possibility that they recover in Chile .
https://www.bbc.com/mundo/noticias-internacional-48198639?ocid=socialflow_twitter

Vore naturligtvis det allra bästa. Barnen är oerhört populära i Chile, det demonstreras och samlas in pengar.
Att växa upp i Göteborg måsta vara det sämsta alternativet av flera skäl som redan framgått. Tippar att de i så fall skulle få en fortsatt muslimsk skolning, med eller utan IS-mormor involverad. Samtliga 7 har för övrigt muslimska namn.
Citera
2019-05-11, 19:49
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av japanskbrud
den där morfarn ser ut som han har en mentalsjukdom .. varför försöker han se så ungdomlig ut?
Tycker han ser frisk ut. Hur skulle han se ut menar du? Han klär sig nog som han alltid har klätt sig. Jag kan inte se att han har några speciella ungdomskläder på sig, piercings eller annat.
Citera
2019-05-11, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Tycker han ser frisk ut. Hur skulle han se ut menar du? Han klär sig nog som han alltid har klätt sig. Jag kan inte se att han har några speciella ungdomskläder på sig, piercings eller annat.

Tror inte det är något fel på morfadern alls. Han vill ha hem sina barnbarn. Punkt. Inget konstigt.
Citera
2019-05-11, 20:36
Medlem
Citat:
Källa på att morfar Patricio går på socialbidrag?

gör din egen research.
Citera
2019-05-11, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorresBianco
Tror inte det är något fel på morfadern alls. Han vill ha hem sina barnbarn. Punkt. Inget konstigt.

är man latinamerikan själv och går på bidrag är det norm. för alla andra innebär det att man måste gå till jobbet om morgonen och betala skatt på det man tjänar så de som saknar normalintelligens kan sitta hemma och troatt de är smarta. ja, just de riktiga jobben får man via meriter.
Citera
2019-05-12, 00:12
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longballhitter
gör din egen research.
Ja just det, han går nämligen inte på socialbidrag.
Citera
2019-05-12, 10:29
Medlem
Morfadern vill nog barnens bästa, men kanske inte så klokt att göra sig själv till kändis i Sverige när barnen behöver få skyddad identitet i Sverige. Om morfadern nu tänkt ta hand om dem.

Dessutom tror jag han och många andra inte inser hur svårt skadade barnen blivit psykiskt av det de fått vara med om. De äldsta barnen, pojkarna på 8 och 7 år samt tvillingflickorna på 5 är med stor sannolikhet skadade för livet. Jag vet inte om de har tillhört de IS-barn som sparkat fotboll med avhuggna huvuden men de har säkert fått vara med om och vant sig vid liknande ohyggliga saker. IS-barn har ju inte precis uppfostrats till att bli några kärleksfulla barn.
Citera
2019-05-12, 10:52
Medlem
Citat:
Ja just det, han går nämligen inte på socialbidrag.
Uppgiften om socialbidraget hänger kvar trots att den handlade om en annan man, en 61-åring med samma namn. Barnens morfar har berättat hur han finansierade sin resa. Bland annat med kredit från banken. Det är knappast någonting som ges till socialbidragstagare.
Citera
2019-05-12, 12:01
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Uppgiften om socialbidraget hänger kvar trots att den handlade om en annan man, en 61-åring med samma namn. Barnens morfar har berättat hur han finansierade sin resa. Bland annat med kredit från banken. Det är knappast någonting som ges till socialbidragstagare.
Bra att det framförs. Hoppas att dessa felaktiga uppgifter inte ska belasta honom och barnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in