2019-05-12, 10:41
Medlem
Mess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Se ovan. Du börjar med att lägga dig i när jag hävdar att det är ljug när noospech yrar om att det finns ofantligt många fler kompetenta män än kvinnor.
Det var det du höll med om från början, sen valde du nånstans på vägen när du tappade argumenten att ta citatet "..... duktiga företagare än kvinnor?"
Den var snygg du!

Jag tror kvinnor "skulle" kunna varit lika framgångsrika som män totalt sett men aldrig inom samma områden.

Varför?, ja som jag ser under mitt liv de kvinnor som startat företag har i majoritet gjort det inom områden som ligger dem nära om hjärtat (d.v.s inom de områden som KÄNNS rätt).
Vissa, mycket få har lyckats av alla de jag sett och de som lyckats har antingen varit att de tagit över redan etablerade verksamheter eller i verksamhet som varit främst med statligt/kommunalt understöd.
Sedan har någon lyckats som t.e.x frisör, advokat.

Vad är skillnaden på män som lyckas?.

Vet många som helt utan utbildning men med glöd och en jävla vilja dragit igång företag som de ett tiotal år senare kunnat dra sig tillbaka av i fråga om vinster/kapital.

Den största och mest radikala skillnaden är att män tar de arbeten som kan generera vinst oavsett vad de "känner" och går företaget bra oavsett vad det handlar om så finner de glädje utifrån det och inte från en känsloargument från start.

Kvinnor är kanske mer bortskämda med att göra vad dom vill medans män gör vad som KRÄVS, men som Kejsaren skriver så har de inte behövt prestera för de har ändå tagit del av en betydande del av vinsterna.

Dessa vinster är nu under hot då de inte kan bära både ett välfärdssamhälle för en importerad massinvandring av bidragstagare samtidigt som kvinnor fortfarande skall kunna åka snålskjuts på mäns i majoritets framgångsrika företagsamhet och detta i kombination med en allt hårdnande global konkurrens mot både låglöneländer där utbildning/kompetens drar iväg samtidigt som löneläge/energiåtgång etc ligger dem i fatet och dessutom ett skatteläge som gynnar.

Sveriges tid är förbi !. Bortskämd befolkning hade inte vett att se till sitt eget bästa och får nu ta smällen.
Senast redigerad av Mes 2019-05-12 kl. 11:00.
Citera
2019-05-12, 12:58
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
https://www.aftonbladet.se/relationer/a/KvzOj5/kvinnor-kan-gar-i-konkurs

Det gick bra medan de hade statligt stöd.
När stödhjulen åkte va vet vi hur det gick.

Nu är du ett sånt där dumhuve igen.
Sluta kom med statligt finansierade exempel som detta eller jämställdhetsmyndigheten. Jag är väl medveten om att kvinnor inte startar företag i någon särskilt hög utsträckning överhuvudtaget, men att komma dragandes med dessa skitexempel du gör kör bara dig i botten som debattör.
Du besitter verkligen en hatisk bitterhet mot kvinnor av allt att döma, så djupt att du endast kan se det negativa och lyfta dessa exempel. Kanske vore bra om du slutade förneka det faktum att du faktiskt avskyr kvinnors existens på jorden. Ja, så länge de inte står i köket med förkläde och brer smörgåsar åt dig då.
På vilka grunder detta vilar från början har jag ingen aning om, men inte är det kvinnliga företagare.
Vore intressant att veta dock.
Citera
2019-05-12, 13:20
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
https://youtu.be/JkG4UEohD2s

Lyssna på detta så återtar vi diskussionen sen. Tjugo minuter av din dyrbara tid kan du lägga 😊
Intressant att du väljer Markus Heilig
Han säger nämligen vad jag försökt tuta i folk hela tiden.
Citera
2019-05-12, 13:23
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Nu är du ett sånt där dumhuve igen.
Sluta kom med statligt finansierade exempel som detta eller jämställdhetsmyndigheten. Jag är väl medveten om att kvinnor inte startar företag i någon särskilt hög utsträckning överhuvudtaget, men att komma dragandes med dessa skitexempel du gör kör bara dig i botten som debattör.
Du besitter verkligen en hatisk bitterhet mot kvinnor av allt att döma, så djupt att du endast kan se det negativa och lyfta dessa exempel. Kanske vore bra om du slutade förneka det faktum att du faktiskt avskyr kvinnors existens på jorden. Ja, så länge de inte står i köket med förkläde och brer smörgåsar åt dig då.
På vilka grunder detta vilar från början har jag ingen aning om, men inte är det kvinnliga företagare.
Vore intressant att veta dock.
Den här alternativa världen du lever i där kvinnor är likadana som män och fullt lika kapabla. Har du exempel på den, eller tycker du att vi bara ska fortsätta att låtsas som Lurpack gör?

Att man redan som barn lär sig att låta tjejer vinna är nog gulligt, men när ni blir vuxna och börjat tro på det själva och DESSUTOM börjar bete er som rövhål, anser jag att det är dags att säga till
Sluta bete er som rövhål, eller så avslöjar vi sanningen.

Jag ber inte om ursäkt om detta kan kännas om tårna.
Citera
2019-05-12, 13:28
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Se ovan. Du börjar med att lägga dig i när jag hävdar att det är ljug när noospech yrar om att det finns ofantligt många fler kompetenta män än kvinnor.
Det var det du höll med om från början, sen valde du nånstans på vägen när du tappade argumenten att ta citatet "..... duktiga företagare än kvinnor?"
Den var snygg du!
Snygg?
Det är du som förnekar fakta bara för att ordvalet är "ofantligt".
Hade man valt avsevärt hade du hållit med då?

Apropå fastna i första trädet på vägen till skogen.
Citera
2019-05-12, 13:53
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Den här alternativa världen du lever i där kvinnor är likadana som män och fullt lika kapabla. Har du exempel på den, eller tycker du att vi bara ska fortsätta att låtsas som Lurpack gör?

Att man redan som barn lär sig att låta tjejer vinna är nog gulligt, men när ni blir vuxna och börjat tro på det själva och DESSUTOM börjar bete er som rövhål, anser jag att det är dags att säga till
Sluta bete er som rövhål, eller så avslöjar vi sanningen.

Jag ber inte om ursäkt om detta kan kännas om tårna.

Ja de flesta män och kvinnor är ungefär lika kapabla ja. Olika talanger och intressen har olika individer givetvis. Som bekant pratar jag inte om toppskiktet av män som utgör en minimal del av gruppen män.
Citera
2019-05-12, 13:54
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Snygg?
Det är du som förnekar fakta bara för att ordvalet är "ofantligt".
Hade man valt avsevärt hade du hållit med då?

Apropå fastna i första trädet på vägen till skogen.

Det är inte varesig ofantligt eller avsevärt.
Citera
2019-05-12, 13:58
Medlem
Mess avatar
Förövrigt så finns ett område där tjejerna/kvinnorna dominerar männen totalt och det är språk.
Citera
2019-05-12, 14:31
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mes
Jag tror kvinnor "skulle" kunna varit lika framgångsrika som män totalt sett men aldrig inom samma områden.

Varför?, ja som jag ser under mitt liv de kvinnor som startat företag har i majoritet gjort det inom områden som ligger dem nära om hjärtat (d.v.s inom de områden som KÄNNS rätt).
Vissa, mycket få har lyckats av alla de jag sett och de som lyckats har antingen varit att de tagit över redan etablerade verksamheter eller i verksamhet som varit främst med statligt/kommunalt understöd.
Sedan har någon lyckats som t.e.x frisör, advokat.

Vad är skillnaden på män som lyckas?.

Vet många som helt utan utbildning men med glöd och en jävla vilja dragit igång företag som de ett tiotal år senare kunnat dra sig tillbaka av i fråga om vinster/kapital.

Den största och mest radikala skillnaden är att män tar de arbeten som kan generera vinst oavsett vad de "känner" och går företaget bra oavsett vad det handlar om så finner de glädje utifrån det och inte från en känsloargument från start.

Kvinnor är kanske mer bortskämda med att göra vad dom vill medans män gör vad som KRÄVS, men som Kejsaren skriver så har de inte behövt prestera för de har ändå tagit del av en betydande del av vinsterna.

Dessa vinster är nu under hot då de inte kan bära både ett välfärdssamhälle för en importerad massinvandring av bidragstagare samtidigt som kvinnor fortfarande skall kunna åka snålskjuts på mäns i majoritets framgångsrika företagsamhet och detta i kombination med en allt hårdnande global konkurrens mot både låglöneländer där utbildning/kompetens drar iväg samtidigt som löneläge/energiåtgång etc ligger dem i fatet och dessutom ett skatteläge som gynnar.

Sveriges tid är förbi !. Bortskämd befolkning hade inte vett att se till sitt eget bästa och får nu ta smällen.

Ja här finns inte så mycket att säga emot i ditt inlägg. Det har börjat gå utför, pengarna tar slut efterhand...staten lånar väl för att hålla Sverige flytande ett tag till, men enligt all rådande logik så bör pengarna ta slut så småningom. Om inte någonting ändras på vägen förstås, men det ser inte så ljust ut.
Citera
2019-05-12, 16:52
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Om 50% av kvinnorna i topp 100 schackspelare vore kvinnor så skulle fler kvinnor bli bra schackspelare? Briljant formulerat av herr Om Inte Om varit.

Det är redan diskuterat i massor med trådar att tjejer lägger av i schack eftersom de tröttnar när de hela tiden får stryk av bra killar. Det är inte roligt till slut. Det motsägelsefulla är att tjejer utvecklas 1-2 år tidigare än killar så egentligen borde 12-åriga tjejer tävla mot 14-åriga killar. Utslagningen borde vara ännu större. Men inte ens denna naturens Kvotering hjälper upp fler än 5% kvinnor bland topp 100. man får nog bita ihop och acceptera att detta är den naturliga fördelningen.

Forskning visar att 96 % av könsgapet i schack förklaras av det stora antalet manliga utövare i den totala spelarpopulationen. Det är fler män som spelar schack - på alla nivåer från nybörjare till elit. Om det finns sammanlagt 1 miljon män och 50 000 kvinnor i världen som spelar schack, då är det inte så konstigt att det är så få kvinnor bland topp 100. Ju större en population är desto fler ”extremer” kan man hitta. De som når det översta elitskiktet.

https://www.theguardian.com/commentisfree/2018/nov/20/world-chess-championship-women-magnus-carlsen

Http://web.chessdailynews.com/the-difference-between-boys-and-girls-in-chess/ av Judit Polgárs syster Susan.

Flickor tröttnar till slut på schack även när de spöat skiten ur massvis av pojkar i turneringar. De manliga förlorarna antingen gråter, svär högljutt eller vräker ner schackpjäserna i rena ilskan. Som dåliga förlorare kan de komma med barnsliga bortförklaringar som att hon har fuskat, att hon har distraherat honom med sin urringade tröja eller att han förlorat med flit för att inte göra henne ledsen.

Många flickor slutar att spela schack när de är i 14-15 årsåldern och väljer istället på att satsa på skolan och senare en yrkesutbildning. Det är fråga om prioriteringar, inte att de tröttnar på att hela tiden förlora mot killar som du och dina FB-gelikar gärna inbillar er.

Miljön i schackvärlden är mycket sexistisk med unga killar som bl a använder ett grovt språk, är stundtals högljudda och fäller nedlåtande kommentarer om kvinnliga schackspelare. Killar har en mer aggressiv spelstil, i synnerhet när de tävlar mot tjejer. När en pojke tar en pjäs så smäller han till den på brädet med ett högt klickande ljud och sedan vräker han undan den erövrade pjäsen till utsidan av brädet. En typisk manlig maktdemonstration i syfte att få henne att känna sig i underläge.

Vidare är det inte så kul att vara en ensam tjej bland hundra killar under en schackturnering. Allra värst för en duktig schackspelare av kvinnligt kön är nog att vinna överlägset mot vissa killar som inte tål att förlora mot kvinnor. Den forne schackmästaren Ulf Andersson sa en gång under en intervju för många år sedan att det är ovärdigt och förnedrande för en man att förlora mot en kvinna. En pojke får lära sig tidigt av omgivningens fördom att killar är medfött bättre än tjejer på schack och att det är därför under all manlig värdighet att få stryk av en tjej i schack.

Vad det regnar in fördomar om hur män är överlägsna kvinnor i princip allt. När man läser dem här på FB så är det svårt att tro att det är 2019 och inte 1819. Ni misogyna fjantar har samma nedlåtande kvinnosyn som exempelvis Aristoteles, Darwin, Nietzche och andra urtida gubbar. Till exempel den ännu rådande åsikten att kvinnan är underlägsen i allt.
Citera
2019-05-12, 17:14
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Forskning visar att 96 % av könsgapet i schack förklaras av det stora antalet manliga utövare i den totala spelarpopulationen. Det är fler män som spelar schack - på alla nivåer från nybörjare till elit. Om det finns sammanlagt 1 miljon män och 50 000 kvinnor i världen som spelar schack, då är det inte så konstigt att det är så få kvinnor bland topp 100. Ju större en population är desto fler ”extremer” kan man hitta. De som når det översta elitskiktet.

https://www.theguardian.com/commentisfree/2018/nov/20/world-chess-championship-women-magnus-carlsen

Http://web.chessdailynews.com/the-difference-between-boys-and-girls-in-chess/ av Judit Polgárs syster Susan.

Flickor tröttnar till slut på schack även när de spöat skiten ur massvis av pojkar i turneringar. De manliga förlorarna antingen gråter, svär högljutt eller vräker ner schackpjäserna i rena ilskan. Som dåliga förlorare kan de komma med barnsliga bortförklaringar som att hon har fuskat, att hon har distraherat honom med sin urringade tröja eller att han förlorat med flit för att inte göra henne ledsen.

Många flickor slutar att spela schack när de är i 14-15 årsåldern och väljer istället på att satsa på skolan och senare en yrkesutbildning. Det är fråga om prioriteringar, inte att de tröttnar på att hela tiden förlora mot killar som du och dina FB-gelikar gärna inbillar er.

Miljön i schackvärlden är mycket sexistisk med unga killar som bl a använder ett grovt språk, är stundtals högljudda och fäller nedlåtande kommentarer om kvinnliga schackspelare. Killar har en mer aggressiv spelstil, i synnerhet när de tävlar mot tjejer. När en pojke tar en pjäs så smäller han till den på brädet med ett högt klickande ljud och sedan vräker han undan den erövrade pjäsen till utsidan av brädet. En typisk manlig maktdemonstration i syfte att få henne att känna sig i underläge.

Vidare är det inte så kul att vara en ensam tjej bland hundra killar under en schackturnering. Allra värst för en duktig schackspelare av kvinnligt kön är nog att vinna överlägset mot vissa killar som inte tål att förlora mot kvinnor. Den forne schackmästaren Ulf Andersson sa en gång under en intervju för många år sedan att det är ovärdigt och förnedrande för en man att förlora mot en kvinna. En pojke får lära sig tidigt av omgivningens fördom att killar är medfött bättre än tjejer på schack och att det är därför under all manlig värdighet att få stryk av en tjej i schack.

Vad det regnar in fördomar om hur män är överlägsna kvinnor i princip allt. När man läser dem här på FB så är det svårt att tro att det är 2019 och inte 1819. Ni misogyna fjantar har samma nedlåtande kvinnosyn som exempelvis Aristoteles, Darwin, Nietzche och andra urtida gubbar. Till exempel den ännu rådande åsikten att kvinnan är underlägsen i allt.

Detta du beskriver här är epicentrum för kvinnligheten.

All fientlighet och hat mot kvinnor bottnar i detta och det är därför världen är inrättad som den är.

Det manliga egot är som sagt väldigt skört och den manliga fåfängan får fruktansvärda konsekvenser för världen.

Alltifrån att män bara INTE KAN vara genuint glada för en framgångsrik kvinna utan de måste förminska henne och hennes framgångar - till krig och konflikter.

Män förminskar allt kvinnor har gjort och gör, allt. Du ser ju som de börjar riva och klösa när du kommer med den enkla sanningen att det finns ingen skillnad på kvinnlig och manlig förmåga.
Senast redigerad av Jenny9 2019-05-12 kl. 17:19.
Citera
2019-05-12, 17:33
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac

Har aldrig sett på maken på gnäll och undanflykter av sådan kaliber. Psykologisk aggression räknas som en del av spelet i alla hårda tävlingar.

Se på en aggressiv jävel till spelare som Kasparov när han använder all typ av psykologisk krigsföring för att köra över sina motståndare.

Vad är kvinnor? Sköra små blommor som börjar gråta för att ens pjäs flyger ut ur brädan?

Trams. Jag må tro på stora könsskillnader, men skulle aldrig nedvärdera kvinnor så pass mycket. Ifall du har rätt så kommer de aldrig ha någon chans någonstans, desto större the stakes desto hårdare blir psykologiska aggressionen i tävlingssammanhang.

Vad ska det gråtas härnäst om? Manliga pokerspelare som använder härskarteknik i sättet de bluffar?

Hah, som pokerspelare kan jag förövrigt berätta om en underbar kvinnlig taktik som man ofta ser; att låtsas vara dum, och köra med "tjihi..." fnitter i takt med att de bluffar eller låtsas bluffa, och söker utnyttja manliga egot på motståndaren då han vägrar ge upp en hand mot en kvinna.

Underbar kvinnlig härskarteknik som jag alltid applåderar när jag ser det (men våndas när jag själv står inför det i pokerbordet), alla typer av psykologiska spel är del av tävlingens charm.

Se Serena Williams stöttande och aggressiva stil i tennisbana mot mer sköra tjejer, är det också ogiltig härskarteknik?

Herregud människa, du har här verkligen dragit igång högsta växeln i victimhoodnarrativet.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-05-12 kl. 17:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in