Citat:
Se ovan. Du börjar med att lägga dig i när jag hävdar att det är ljug när noospech yrar om att det finns ofantligt många fler kompetenta män än kvinnor.
Det var det du höll med om från början, sen valde du nånstans på vägen när du tappade argumenten att ta citatet "..... duktiga företagare än kvinnor?"
Den var snygg du!
Det var det du höll med om från början, sen valde du nånstans på vägen när du tappade argumenten att ta citatet "..... duktiga företagare än kvinnor?"
Den var snygg du!
Jag tror kvinnor "skulle" kunna varit lika framgångsrika som män totalt sett men aldrig inom samma områden.
Varför?, ja som jag ser under mitt liv de kvinnor som startat företag har i majoritet gjort det inom områden som ligger dem nära om hjärtat (d.v.s inom de områden som KÄNNS rätt).
Vissa, mycket få har lyckats av alla de jag sett och de som lyckats har antingen varit att de tagit över redan etablerade verksamheter eller i verksamhet som varit främst med statligt/kommunalt understöd.
Sedan har någon lyckats som t.e.x frisör, advokat.
Vad är skillnaden på män som lyckas?.
Vet många som helt utan utbildning men med glöd och en jävla vilja dragit igång företag som de ett tiotal år senare kunnat dra sig tillbaka av i fråga om vinster/kapital.
Den största och mest radikala skillnaden är att män tar de arbeten som kan generera vinst oavsett vad de "känner" och går företaget bra oavsett vad det handlar om så finner de glädje utifrån det och inte från en känsloargument från start.
Kvinnor är kanske mer bortskämda med att göra vad dom vill medans män gör vad som KRÄVS, men som Kejsaren skriver så har de inte behövt prestera för de har ändå tagit del av en betydande del av vinsterna.
Dessa vinster är nu under hot då de inte kan bära både ett välfärdssamhälle för en importerad massinvandring av bidragstagare samtidigt som kvinnor fortfarande skall kunna åka snålskjuts på mäns i majoritets framgångsrika företagsamhet och detta i kombination med en allt hårdnande global konkurrens mot både låglöneländer där utbildning/kompetens drar iväg samtidigt som löneläge/energiåtgång etc ligger dem i fatet och dessutom ett skatteläge som gynnar.
Sveriges tid är förbi !. Bortskämd befolkning hade inte vett att se till sitt eget bästa och får nu ta smällen.
Senast redigerad av Mes 2019-05-12 kl. 11:00.
Senast redigerad av Mes 2019-05-12 kl. 11:00.