2019-05-12, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullet^
Jag hoppas att Kaapo Kakko show fortsätter och att Finland möter swe för att sedan förnedra svennarna med en sån jävla kross så att det blir svarta sidor i sportbladet och kungen abdikerar.
Du glömmer dock att nästan alltid som Finland öppnar turneringarna i vansinnigt tempo så brukar bränslet ta slut lagom till finalerna.
Hoppas kan man alltid men jag är osäker på om det räcker med Kakko någon annan måltjuv måste också kliva fram sedan släpper målvakten lite väl många returer rakt ut för att det ska kännas bekvämt.
Vad gäller om de får mäta Sverige om de nu får det så kommer Lunkan bara att bli bättre och han har ju varit ett spöke förr för Finland så jag är inte så säker på att man ska hoppas på att de möts innan guld finalen i vart fall om man nu håller på Finland vill säga.
Men visst det skulle vara coolt om Finland orkar med hela vägen och inte klantar sig för en gångs skull, tyvärr saknar det ju många NHL spelare som av någon anledning har börjat tacka nej på löpande band.
2019-05-12, 09:45
Medlem
CalzoneItalias avatar
Ryssarna kör väl över stackars Österrike men dom behöver heller inte spela max för att slå dom. Kan se det som en träning att få spelet att stämma i pp och så vidare.
2019-05-12, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Ryssarna kör väl över stackars Österrike men dom behöver heller inte spela max för att slå dom. Kan se det som en träning att få spelet att stämma i pp och så vidare.
Såklart så visar inte SVT Tyskland-Danmark och Schweiz-Lettland, det är dom enda bra matcherna idag. Blir storstryk i dom andra matcherna och hur kul är det lixom.
2019-05-12, 10:59
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Optimistjollen.
Det vore rätt otroligt med tanke på hans stats att han skulle bli Calder vinnare.

Eh, rookierekord för poäng som back?

Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Matchen mellan Finland och Slovakien var verkligen rolig att titta på. Kakko kommer att få en lysande karriär inom NHL, om han klarar av att undvika rejäla skador framöver.

Ja, det var en riktigt rolig match faktiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Vilket grymt baklängesmål när Frankrike kvitterade 2-2 mot Danmark! Målvakten går ner på knä och skjuter ner smalbenen för att täcka hela målet, det är en öppning på bara några centimeter i mitten - och precis där gliiiider pucken rakt in i mål! Uppe på läktaren tog sig danska supporters för pannan (snygg bild på SVT av en dansk tjej som gör just det och man kan nästan höra hur hon ropar "ååååh NEEEJ!!")- jag förmodar att den danske målvakten kommer att drömma mardrömmar om det här målet...

Ja, den lär Dahm må dåligt över ett tag, framför allt om Danmark skulle vara en poäng från kvarten när vi summerar gruppen.
2019-05-12, 11:06
Medlem
welcometorealitys avatar
Matcher idag 2019-05-12

Citat:
12.15

Ryssland – Österrike SVT 1/ SVT Play
USA – Frankrike Play

16:15
Italien – Sverige SVT 1 15.30-18.00/ SVT 2 18.00-19.00
Danmark – Tyskland

20:15
Storbritannien – Kanada SVT 2 20.00-21.00/ SVT 1 21.00-23.00
Lettland – Schweiz

Släpp pucken!
Senast redigerad av welcometoreality 2019-05-12 kl. 11:32.
2019-05-12, 11:11
Medlem
Ryssland - Österrike går också på svtplay om ni blev oroliga där. Jag blev lite orolig i varje fall och var tvungen att kolla upp det.
2019-05-12, 11:33
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sav
Ryssland - Österrike går också på svtplay om ni blev oroliga där. Jag blev lite orolig i varje fall och var tvungen att kolla upp det.

Tack redigerade detta...
2019-05-12, 12:10
Medlem
Fangfaces avatar
5 mål på två matcher av Kakko mot kvalificerat motstånd är imponerande. Men som sagt; två i tom bur, och två målvaktstavlor (en fladderpuck från blå med fri sikt, och en isare mellan benen utan sidledsförflyttning). Målet mot Kanada var dock riktigt nice.

Med rätt omgivning kommer han bli Finlands nästa superstar helt klart. Såvida inte den mindre ytan blir en stor nackdel, men det tror jag inte. Han och Zib kan nog bli ett fint radarpar i Rangers.
2019-05-12, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fangface
5 mål på två matcher av Kakko mot kvalificerat motstånd är imponerande. Men som sagt; två i tom bur, och två målvaktstavlor (en fladderpuck från blå med fri sikt, och en isare mellan benen utan sidledsförflyttning). Målet mot Kanada var dock riktigt nice.

Med rätt omgivning kommer han bli Finlands nästa superstar helt klart. Såvida inte den mindre ytan blir en stor nackdel, men det tror jag inte. Han och Zib kan nog bli ett fint radarpar i Rangers.

Han verkar extremt duktig på att täcka puck och extremt svår att rubba trots sin ringa ålder!

Någon med koll på tabeller och annat vad de två matcherna som drar igång nu kan innebära osv?

Vilken kollar ni på? Själv ska jag följa ryssland-österrike
2019-05-12, 12:22
Medlem
welcometorealitys avatar
Österike har inlett bra, skottet tog i överliggaren som Chris säger...
2019-05-12, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Österike har inlett bra, skottet tog i överliggaren som Chris säger...
Ryssland spelar så jävla dåligt defensivt så det är sjukt.
2019-05-12, 12:25
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pol9gif
Ryssland spelar så jävla dåligt defensivt så det är sjukt.

Ja där har de lite att jobba på

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in