Citat:
Ursprungligen postat av
Imnsho
Tja, det går att överleva även efter humanopokalypsen. Tyskland hade t ex sitt Wirtschaftswunder.
Det första som kommer att försvinna är det som kallas "bidrag". När pengarna är slut så är dom slut. För båd' svenne såväl som blatte.
Ut på fälten och odla potatis, valla getter, bygg ett plywoodskjul. Total laissez-faire.
Solen går upp i morgon också. Framtiden för territoriet som kallas Sverige ligger hos dem som vill stanna här och bygga en framtid även under påvra förhållanden.
Jag vill. Mina förfäder vilar i vår jord. Där kommer jag också att vila.
Du sätter ord på mina tankar!
"Om det flyter, låt det flyta".
Citat:
Ursprungligen postat av
Imnsho
Jag skulle nog satsa en spänn på att en sådan debatt inte är långt borta nu. Och då inte bara en timme på TV, utan att kommunfrågan lyfts upp som problem nummer ett i all debatt. Vi brukar ju bara kunna diskutera en fråga i taget i det här landet.
Till hösten kommer kommunalskattehöjningar att presenteras från alla kommuner skulle jag tro. Då om inte förr kommer diskussionen igång.
Kan vi också få lite andra kriser att krydda med så lär det bli drag under galoscherna.
Det är precis detta jag hoppas på, och den här gången går det inte att sopa de verkliga orsakerna under mattan, som i fråga om sexualbrottsvågen, fast det säkert går att vrida och vända på det rätt duktigt om man är lagd och det hållet. Vi har redan svart på vitt att bl.a. somalier och afghaner är bovar i det här dramat, och fast det givetvis inte är rumsrent någonstans att peka ut vissa folkgrupper på det sättet måste man börja ta sig en funderare på varför vissa folk bara för trubbel med sig, och andra inte. Det är en bra början, tänker jag. Jag föreställer mig hur en person som fru Lööf formligen slår knut på sig själv när hon tvingas formulera kritik mot den hittillsvarande integrationen av somalier och afghaner, och vad det kunde tänkas bero på att vissa helt enkelt inte vill eller kan jobba. När detta är gjort kan vi kanske skrota det eländiga konceptet "integrering" en gång för alla och börja hacka i mångkultur-begreppet och dess implikationer. Sedan kommer turen till assimilering; vad det innebär; om det är tänkbart och möjligt.
Under tiden tar debatten om invandringens kostnader fart. Kan bli hur kul som helst!