Citat:
Ursprungligen postat av
Frimurare
Det kan hända. Jag tycker att det ändå är konstigt, att ingen lyckats bevisa att det går att resa astralt. Om man påstår sig kunna flyga runt där så ligger det ju i ens intresse att motbevisa alla tvivlare(?)
Jag menar, någon borde ju rimligtvis blivit trött på att bli idiotförklarad av precis hela mänskligheten och försökt att bevisa att han eller hon kan lämna sin kropp - det har ju dock inte hänt. Det är ju lite märkligt.
Håller med. Den eventuella bristen på vilja till bevis kan ju tyda på att det inte finns något att bevisa...
Dock, tillbaka till möjlig metodologi. Får modifiera mitt uttalande ovan en smula. Det verkar i själva verket som att det ska finnas en distinkt "real-time zone", vilket innebär astral närvaro i vår värld, att skilja från närliggande "kopior" av detta universum. Med andra ord, detta vore i så fall skälet till att nycklarna ibland kan lokaliseras, ibland inte.
Vad som behövs här är en lång experimentserie för att genom ren kvantitet visa på om det är sannolikt att någon kan gissa rätt på vad som låg på skåpet. Att helt slumpvis gissa rätt på ett stort antal av fallen är ju i sig en statistisk omöjlighet förutsatt att astralfärd i vår värld är relativt vanliga, låt oss säga inträffar i kanske en tredjedel eller en femtedel av fallen.