2019-05-11, 03:14
Medlem
Dusch sker enskilt i ett inlåst rum med endast en dusch.
Citera
2019-05-11, 04:04
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
Är det sant att det förekommer mycket analsex på svenska fängelser? Har hört flera gånger att vissa blir rövknullade i duschen. Ligger det någon sanning i detta eller är det bara en seglivad myt? Har inget emot att sitta på kåken, men vill inte riskera att få en arabkuk uppkörd i analen varje gång jag duschar.

Nej
Citera
2019-05-11, 16:26
Avslutad
Hur är maten på svenska fängelser? Vilka anstalter är bäst resp. sämst mat?
Citera
2019-05-11, 16:30
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
Hur är maten på svenska fängelser? Vilka anstalter är bäst resp. sämst mat?

Självförvaltning om nån kan laga mat annars ätbart oftast om de lagas i storkök

Är ingen direkt rotation på maten .
Citera
2019-05-11, 23:27
Medlem
TattooedFuckers avatar
Så ser rotation ut på 1 vecka

Kebab med ris
Kyckling med ris
Spagetti med köttfärssås
Kycklingnuggets med ris
Soppa
Paj
Sallad
Potatis med fisk
Ris med korv stroganoff
Köttbullar med potatis

Sen samma sak igen o igen o igen. ...

Självförvaltning är riktigt bra förutsatt nån som kan laga mat på avdelningen vissa kan inte ens tillaga nåt utan o bränna de eller ens hört talas om kryddor

Finns för o nackdelar med allt .

Viktigaste i mina ögon är vilka man sitter med sen kommer maten på andra plats .
Citera
2019-05-13, 22:10
Medlem
Jag tittar in här för första gången på några år. Har ordnat liv nu och njuter av livet igen. Jag är kvinna och satt inne ett par år för ett antal år sedan. Dömdes (oskyldig) för ekobrott. Om ni har några frågor om hur det är att sitta inne som kvinna så tar jag gärna emot era frågor, gärna från kvinnor som är på väg in.
Citera
2019-05-14, 21:48
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet1965
Jag tittar in här för första gången på några år. Har ordnat liv nu och njuter av livet igen. Jag är kvinna och satt inne ett par år för ett antal år sedan. Dömdes (oskyldig) för ekobrott. Om ni har några frågor om hur det är att sitta inne som kvinna så tar jag gärna emot era frågor, gärna från kvinnor som är på väg in.

På kvinnokåkar är de precis samma som för män ?

Nu tänker jag som man enbart för o försöka leva mig in hur de är där ? Är det som att sitta o fika varje dag ( främst helger när de inte är nån sysselsättning och lyssna på meningslöst kackel?

Vet hur " roligt " de är o lyssna på tex 3-4 fruntimmer snacka så kan bara tänka mig att lyssna på 10-20 st med samma kackel varje dag att de blir jobbigt i längden som en extra volta i säg

Va jag vet är de inte samma omsättning på folk på kvinnokåkar så
Citera
2019-05-15, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TattooedFucker
På kvinnokåkar är de precis samma som för män ?

Nu tänker jag som man enbart för o försöka leva mig in hur de är där ? Är det som att sitta o fika varje dag ( främst helger när de inte är nån sysselsättning och lyssna på meningslöst kackel?

Vet hur " roligt " de är o lyssna på tex 3-4 fruntimmer snacka så kan bara tänka mig att lyssna på 10-20 st med samma kackel varje dag att de blir jobbigt i längden som en extra volta i säg

Va jag vet är de inte samma omsättning på folk på kvinnokåkar så

Jag inbillar mig att det är mer intriger i ett kvinnofängelse, men jag vet ju inte egentligen eftersom jag aldrig suttit på ett fängelse för män.

Samma kackel dag in och dag ut, det kan jag verkligen bekräfta.
Citera
2019-05-15, 03:31
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet1965
Jag inbillar mig att det är mer intriger i ett kvinnofängelse, men jag vet ju inte egentligen eftersom jag aldrig suttit på ett fängelse för män.

Samma kackel dag in och dag ut, det kan jag verkligen bekräfta.

Mindre rena slagsmål skulle ja tro men som vissa skriver så stämmer de till 110% att men att de är mer intriger och drama på anstalt än på paradise hotell.

Egentligen är det inte jobbigt att sitta inne alls , bara drygt att sitta o lyssna på samma sak varje dag . Första veckan lär man sig att koppla bort öronen och då har man ju redan hört allt o inget om alla säkert 30 ggr redan speciellt på avdelningen

Jag är en sån som inte orkar lyssna på allt o alla så att sitta på isol är som en fristad från allt runt omkring tillslut ledsnar man o ger en örfil eller nåt för kommer man inte överens med de flesta på avdelningen blir de ett värre straff att behöva umgås med andra idioter ...

Och ja . Alla kvinnor jag vet som suttit säger samma sak va glad du är kille för du skulle få frispel behöva umgås med 10 fruntimmer dag in o dag ut

Men lika stort o hata plitarna på kvinnoanstalter ?
Senast redigerad av TattooedFucker 2019-05-15 kl. 03:39.
Citera
2019-05-15, 03:36
Medlem
TattooedFuckers avatar
Dubbelpost
Citera
2019-05-15, 04:31
Medlem
Engelitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuningofroslagen
Ja att de är just kvinnoboxare likaså snabbknullare de är avskum

Mördare har ändå relativt ”hög” status beroende vem man dödat

Du kommer bli bedömd efter hur du behandlar dina medfångar. Att inte störa medfångarna och ta onödig "plats" är A och O. Jävla snack om att snabbknullare, fjortisknullare skulle få en massa stryk. . Okej har du varit med 5åring så blir du utfryst. Mördare har hög status för att de suttit länge och kan "rutinerna". De som riskerar att bli sönderslagna är killar som Blattelito som bryter mot fängelsenormerna. Som för ett jävla liv och som spelar Allan hela tiden. Som hela tiden ska synas och märkas och vara lite förmer. Men han kommer åka in i dusch/cell och få veta att han lever. Folk vill bara göra sin tid och bryr sig egentligen inte så mycket om vad de andra killarna sitter för. De som snackar mest skit om medfångarna är oftast de som har nåt att dölja själva.Sköt dig och följ "reglerna" som gäller på avdelningen så har du inte ett skit att frukta om du inte är deltahanne/omegahanne och hamnar på klass ett. Då har araberna ett lovligt byte som de kan pressa på medicin/telefonkort.. När det gäller Blattelito så kommer han flyttas till annan avdelning/isolering endast vid allvarliga hot och/eller risk för svåra skador. Blir han hotat och misshandlad så kommer personalen titta åt ett annat håll. . Uppkäftig blatte med attitydproblem är det värsta plitarna vet. Troligtvis kommer idioten hinna med 6-7 fängelser och 15/20 avdelningar under sina år. De enda han kommer ha status hos är araber. .
Senast redigerad av Engelitz 2019-05-15 kl. 04:33.
Citera
2019-05-15, 13:05
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engelitz
Du kommer bli bedömd efter hur du behandlar dina medfångar. Att inte störa medfångarna och ta onödig "plats" är A och O. Jävla snack om att snabbknullare, fjortisknullare skulle få en massa stryk. . Okej har du varit med 5åring så blir du utfryst. Mördare har hög status för att de suttit länge och kan "rutinerna". De som riskerar att bli sönderslagna är killar som Blattelito som bryter mot fängelsenormerna. Som för ett jävla liv och som spelar Allan hela tiden. Som hela tiden ska synas och märkas och vara lite förmer. Men han kommer åka in i dusch/cell och få veta att han lever. Folk vill bara göra sin tid och bryr sig egentligen inte så mycket om vad de andra killarna sitter för. De som snackar mest skit om medfångarna är oftast de som har nåt att dölja själva.Sköt dig och följ "reglerna" som gäller på avdelningen så har du inte ett skit att frukta om du inte är deltahanne/omegahanne och hamnar på klass ett. Då har araberna ett lovligt byte som de kan pressa på medicin/telefonkort.. När det gäller Blattelito så kommer han flyttas till annan avdelning/isolering endast vid allvarliga hot och/eller risk för svåra skador. Blir han hotat och misshandlad så kommer personalen titta åt ett annat håll. . Uppkäftig blatte med attitydproblem är det värsta plitarna vet. Troligtvis kommer idioten hinna med 6-7 fängelser och 15/20 avdelningar under sina år. De enda han kommer ha status hos är araber. .

6-7 ? Ja skulle säga 10 minst

Rätt säker efter riksen hamnar han på Salberga till en början och sen blir de väl Västervik och några 2or till sen mucka från en 3a
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in