Citat:
Ursprungligen postat av
Enmansdemo
Vet inte, den där texten nämner inte i vart fall inte vad Åkesson uträttade under sitt möte, kanske indikerar det att dom håller med i min tidigare beskrivning över jippot.
Det låter ju som han bara gick dit eftersom han råkade befinna sig i Sundsvall samtidigt som AfS. Din beskrivning var i alla fall kul. Jag tänker mig att Jimmie stod där och gjorde grimaser som reaktion på det som sas från scenen, ungefär som han brukar göra när någon annan har ordet i olika partiledardebatter på TV.
Citat:
Vad var det som var sakligt tyckte du?, jag noterade bara en sak, det lustiga förklenandet
i att inte vilja kalla det för angrepp...utan det kunde lika gärna tolkas som ett välmenande skämt att ha hällt surströmmings-polkan på informationsmaterialet, och att det får stå helt för AFS att dom klagar över det, dom är nästan lika "inte tar någon på allvar" i tonfallet som mina flashback-alster, problemet är bara att det ska riktas åt alla håll då...eller åt inget håll alls.
Det som var sakligt var bara att de inte kallar AfS för något särskilt, alltså typ "främlingsfientliga, högerextrema partiet AfS". Det var det jag reagerade på. Håller med om att biten om surströmmingen kan läsas som en komisk anekdot, vilket så klart är väldigt förringande. Ska man göra en välvillig tolkning är det åtminstone bra att texten tar upp attacken och att ingen motdemonstrant får kommentera surströmmingen. Men visst, det låter minst sagt småskrockande.