2019-05-10, 19:18
Avstängd
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brodermordet
Vet inte om Zlatan har rätt, men opinionsundersökningar för riksdagsvalet och opinionsundersökningar för EP-valet är två helt olika saker.

Jo jag vet.
Men jag hittade inga specifika Europa-parlaments-val-opinions-undersökningar.
Och JustZlatan skrev dessutom bara "alla opinionsundersökningar",
och inte "alla Europa-parlaments-val-opinions-undersökningar".

Så min fråga kvarstår:
Var är alla opinionsundersökningar som visar att Övriga partier ligger under 1% sammanlagt?
Citera
2019-05-10, 19:35
Medlem
Nimars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brodermordet
Vet inte om Zlatan har rätt, men opinionsundersökningar för riksdagsvalet och opinionsundersökningar för EP-valet är två helt olika saker. Oavsett vad mätningarna visar skulle jag dock bli väldigt förvånad om lågenergi-partiet AFS får ett bättre resultat i EP-valet än i riksdagsvalet.

Små partier går alltid bättre i Eu valet eftersom dom oftast har mer hängivna supportrar som orkar ta sig till vallokalen för ett betydelselöst val, se bara på Juni listan, Fi och Piratpartiet.
Citera
2019-05-10, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Btw glöm inte att Kasselstrand ska debattera mot Alexander Bard kvällen innan valfinalen. Kommer nog bli mycket intressant och höja valtempot rejält!

Är Bard fortfarande med i MED? Och kommer debatten att filmas live?
Citera
2019-05-10, 20:14
Medlem
Nimars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Btw glöm inte att Kasselstrand ska debattera mot Alexander Bard kvällen innan valfinalen. Kommer nog bli mycket intressant och höja valtempot rejält!

Åkesson var inbjuden till debatt med Kasselstrand men han vågade inte, och det är nog det smartaste han gjort dom senaste 6 åren.
Citera
2019-05-10, 23:40
Medlem
Eoppoyzs avatar
Föregående EU-val hade ca 50% deltagande från Sverige. Om det ligger på ungefär samma nivå, och att alla som röstade på AfS röstar på dem igen, kan AfS få möjligen 0,5-0,6%. Eventuellt marginellt mer om fler proteströstar på AfS eller har blivit övertygande väljare. Men troligen få detta parti vara glada över om de behåller 0,3% som valresultat i ett val som denna.
Citera
2019-05-11, 00:23
Medlem
StillaHavets avatar
Alla partier har slogans på barnens nivå. Vilken slogan fattar ett barn som handlar om att lämna EU?
Citera
2019-05-11, 00:49
Medlem
Nimars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Föregående EU-val hade ca 50% deltagande från Sverige. Om det ligger på ungefär samma nivå, och att alla som röstade på AfS röstar på dem igen, kan AfS få möjligen 0,5-0,6%. Eventuellt marginellt mer om fler proteströstar på AfS eller har blivit övertygande väljare. Men troligen få detta parti vara glada över om de behåller 0,3% som valresultat i ett val som denna.
Jag kommer att gå och göra min plikt och rösta på dom, men jag har inga förhoppningar alls, svensken ser hellre sin egen dotter bli våldtagen än att riskera att nån tror den är "rasist"
Vi har fått det land vi förtjänar.

Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Alla partier har slogans på barnens nivå. Vilken slogan fattar ett barn som handlar om att lämna EU?
Inga zigenare på våra gator.?
Citera
2019-05-11, 01:00
Medlem
Nimars avatar
Citat:

Kan verkligen 50% stämma? vare sig juni listan, Fi eller piratpartiet har varit i närheten av 4% i riksdagsvalen men till eu parlamentet har dom kommit in i, samtliga småpartier har fått minst 8 gånger fler röster i eu valet än vad dom skulle ha fått i ett riksdagsval så afs kan nog komma över 1%
Citera
2019-05-11, 01:14
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nimar
Jag kommer att gå och göra min plikt och rösta på dom, men jag har inga förhoppningar alls, svensken ser hellre sin egen dotter bli våldtagen än att riskera att nån tror den är "rasist"
Vi har fått det land vi förtjänar.

Inga zigenare på våra gator.?

Ja, typ....kan själv!
Citera
2019-05-11, 01:33
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Så den här (för övrigt märkligt sakliga) texten publicerades alltså innan SD:s möte:
Vet inte, den där texten nämner inte i vart fall inte vad Åkesson uträttade under sitt möte, kanske indikerar det att dom håller med i min tidigare beskrivning över jippot

Vad var det som var sakligt tyckte du?, jag noterade bara en sak, det lustiga förklenandet
i att inte vilja kalla det för angrepp...utan det kunde lika gärna tolkas som ett välmenande skämt att ha hällt surströmmings-polkan på informationsmaterialet, och att det får stå helt för AFS att dom klagar över det, dom är nästan lika "inte tar någon på allvar" i tonfallet som mina flashback-alster, problemet är bara att det ska riktas åt alla håll då...eller åt inget håll alls

"Klagomål har framförts från Alternativ för Sverige eftersom demonstranterna hällt surströmmingsspad på partiets informationsmaterial."

Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/kasselstrand-och-akesson-motte-motdemonstranter

Jag måste säga att jag inte alls fattade först vad Jimmie Åkesson gjorde på platsen över huvud taget. Eller, vad fan: hade SD möte senare, eller var Jimmie bara där i samband med Kasselstrands framträdande? Jävligt förvirrande. Det är bara för märkligt om Jimmie har blivit någon sorts AfS-hangaround. Han kan ju inte supporta ett parti som utmanar hans SD om makten. I teorin, alltså.

Förövrigt undrar jag vad Anna Hagwall uträttar i AFS? jag skiter i hennes son & vad han gjort, jag vill att hon ska ha en uppgift, varför kandiderar hon inte till Bryssel? hon har tidigare för SD kandiderat till EU parlamentet va?

Citat:
Kan verkligen 50% stämma? vare sig juni listan, Fi eller piratpartiet har varit i närheten av 4% i riksdagsvalen men till eu parlamentet har dom kommit in i, samtliga småpartier har fått minst 8 gånger fler röster i eu valet än vad dom skulle ha fått i ett riksdagsval så afs kan nog komma över 1%
Nu när junilistan med Nils "men inte utan mitt gulsot" lagts på is, måste ju Sverige få fram en ersättande kritisk företrädare.. eller så stämmer det inte, vilket EU kritiska alternativ bland småpartier kan få rösten om inte AFS?
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-05-11 kl. 02:27.
Citera
2019-05-11, 02:00
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:

I förra EU-valet var det exakt 51,07% valdeltagande.

https://data.val.se/val/ep2014/slutresultat/E/rike/index.html

FI har faktiskt legat över 3% i ett riksdagsval, vilket var 2014.

https://data.val.se/val/val2014/slutresultat/R/rike/index.html

JL, PP och FI fick enormt stöd i media i respektive valen 2004, 2009 och 2014.

Visst finns det en möjlighet att AfS kan få så mycket som 1% i valet, men det är inte särskilt troligt. AfS får för lite uppmärksamhet.
Citera
2019-05-11, 02:02
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
I förra EU-valet var det exakt 51,07% valdeltagande.

https://data.val.se/val/ep2014/slutresultat/E/rike/index.html

FI har faktiskt legat över 3% i ett riksdagsval, vilket var 2014.

https://data.val.se/val/val2014/slutresultat/R/rike/index.html

JL, PP och FI fick enormt stöd i media i respektive valen 2004, 2009 och 2014.

Visst finns det en möjlighet att AfS kan få så mycket som 1% i valet, men det är inte särskilt troligt. AfS får för lite uppmärksamhet.
Och trots att det skrevs om Junilistan 2014 gick det åt pipsvängen för dom, vad säger det om det du kallar för exponerings-stöd?, nej...det handlar inte om exponering, det handlar om att folk är fisförnäma över hur dom ska uppfattas...och gillar dom inte AFS i övrigt så gillar dom inte AFS i ett EU-val heller, kan inte hålla två tankar i huvet samtidigt, det behövdes inte med Mobbade nördars parti (PP) eller Skitdåligt-namn-partiet (JL)
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-05-11 kl. 02:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in