2019-05-11, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emanuel57
Och varför tror du att Soc vet vem mormor verkligen är? DN har gått på hennes version, hon "längtar efter sina barnbarn". Jag litar inte ett dugg på Soc. De har klantat sig så många gånger när det gäller vårdnaden av barn så ingenting förvånar mig längre.

Här i minuten 50:34 ser man (det man kan se) mormor, och man hör vad hon säger. Dock vet jag inte. Länken hittade jag i tråden, men vad är den här för video, och sajt? Alla andra videor handlar om sex och nakna brudar...

https://www.dailymotion.com/video/x6woeek
Citera
2019-05-11, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Nej, finns ingen officiell bekräftelse från kurderna att Skråmo är död.

Svensk media ser att inte längre ut att vara helt säkra:
(FB) Den svenske terroristen och jihadkrigaren Michael Skråmo - Vad vet vi om honom?

Jag minns att en idiot på SVT Aktuellt diskuterade om Skråmo och sa "När Skråmo bevisligen är död". Det var den där sura Jon Nilsson på SVT Aktuellt som sa det. Tyvärr sparade jag inte skiten, och SVT Play sparar bara Aktuellt 6-7 dagar bakåt i tiden. Så jävla uselt. Förstår inte varför de uttrycker sig som att det finns bevis att Skråmo är död. Så sjukt.
Citera
2019-05-11, 05:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Varför skulle Norge ta emot barn som inte är norska medborgare? Tycker du då också, med din egen logik, att Sverige skulle ha tagit emot barnen om de varit norska medborgare??
En norsk pappa gör dom till lika mycket norrmän som svenskar med en svensk mamma
Citera
2019-05-11, 07:08
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Det är inte alls det mest troliga. Sociala myndigheter kommer göra en utredning och förhoppningsvis välja bra hem till dem och barnen kommer få psykologhjälp och kärlek av morfar och då är förutsättningarna faktiskt goda. Men några garantier kan förstås inte ges för att ingen av dem blir kriminell framöver. Men sådana garantier kan ju inte ges för alla barn i en random Svensson-familj heller.
Jo, det är det troligaste alternativet.
Deras föräldrar är kriminella purpuckon och de har växt upp i den sjukaste miljön någonsin, nazityskland inkluderat.
Morfarden verkar vara en tummen mitt i handen kille som är van att ta NOLL ansvar. Gissar på att samhället kommer att få ta det ekonomiska och känslomässiga ansvaret för barnens uppväxt till 99,99999%.
Arv och miljö. Möjligtvis är något av barnen ett maskrosbarn, övriga är KÖRDA.
Senast redigerad av StojanVlatkovich 2019-05-11 kl. 07:11.
Citera
2019-05-11, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emanuel57
Och varför tror du att Soc vet vem mormor verkligen är? DN har gått på hennes version, hon "längtar efter sina barnbarn". Jag litar inte ett dugg på Soc. De har klantat sig så många gånger när det gäller vårdnaden av barn så ingenting förvånar mig längre.

socialen är en grupp med luder som vill göra så lite som möjliugt, precis som skitarna på polisen. När man ringer med en orosanmälan så vill socialen ta tag i det men när man mailar in den anonymt rtvingas de titta på den och agera. Då finns det substans men inte när man ringer in.

Samma med ludrena på antagningsenheterna nör man söker en kurs. Man "lottar" en studieplats för att man vill ha in sina kusiner och annan ohyra med låg intelligens istället för att ge studieplats till den med högst meriter. Så är det inom offentlig sektor. Om man knullar till sig sitt jobb gör man vad man känner för och så är det inom socialen, polisen och andra "myndigheter". Då är det inte logik och lag som gäller utan vems personliga agenda som gäller. Jag har aldrig varit med om att en politiker sagt att hon ska ta in ett socialfall eller en kriminell i sitt hem eller dela med sig av det hon får i enorm månadslön som man stulit av svenska skattebetalare eller att ett luder som jobbar på socialtjänsten har sagt att de kommer att ge en läögenhet till de skitarna som är deras under. Det är alltid någon annans som ska bo intill sådana som inte ens deras egna vill ha kontakt med, de värsta japanska, muslimska, franska eller latinamerikanska vildarna alla kategorier.
Citera
2019-05-11, 08:54
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jag vet inte riktigt om man kan jämföra här...

Att usa och England i modern tid vill använda de för stötta iranska regimen betyder inte att de inte är terrorister. De är terrorister som har en blandning av islamist och kommunistisk våldsideologi, speciellt på 80-90 talet då de var Saddams Husseins lilla milis, det var då Hanif föddes och uppfostrades av gruppen
Citera
2019-05-11, 10:49
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
En norsk pappa gör dom till lika mycket norrmän som svenskar med en svensk mamma

Jag förstår hur du tänker, men det gäller inte rent juridiskt. Regler för medborgarskap är ibland snåriga, och skiljer sig mellan olika länder.
Citera
2019-05-11, 11:20
Medlem
Citat:
Jag förstår hur du tänker, men det gäller inte rent juridiskt. Regler för medborgarskap är ibland snåriga, och skiljer sig mellan olika länder.

Skråmo har avsagt sig sitt svenska medborgarskap och var därefter endast norsk medborgare. Därav borde ungarna kunna hamna lika väl i Norge som i Sverige
Citera
2019-05-11, 11:30
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Skråmo har avsagt sig sitt svenska medborgarskap och var därefter endast norsk medborgare. Därav borde ungarna kunna hamna lika väl i Norge som i Sverige

För sista (?) gången: Barnen är enbart svenska medborgare sedan födseln! Detta beroende på att barnens mamma var svensk medborgare när hon födde dem. Skråmos norska medborgarskap är ointressant i sammanhanget eftersom mammans medborgarskap väger tyngre i de länder som tillämpar jus soli.
Citera
2019-05-11, 11:41
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
För sista (?) gången: Barnen är enbart svenska medborgare sedan födseln! Detta beroende på att barnens mamma var svensk medborgare när hon födde dem. Skråmos norska medborgarskap är ointressant i sammanhanget eftersom mammans medborgarskap väger tyngre i de länder som tillämpar jus soli.
Gäller väl de äldre syskonen, men inte de yngsta. Hursomhelst är det ju rimligt att barnen tas om hand av Sverige. De som tar för givet att bernen blir islamister är överpessimistiska. En del barn till nazistförbrytare blev smahällnyttiga medborgare, och goda demokratern, som Albert Speer dy.
Citera
2019-05-11, 12:03
Medlem
Citat:

Stämmer. Jag har vänner som är danska medborgare eftersom deras morfar är dansk. Fram till någon gång på sjuttiotalet fick man "ärva" sin fars medborgarskap. Man blev dansk även om man var född i Sverige av en svensk mor. Sedan ändrades reglerna så att det följde moderns medborgarskap. Så mina vänner har danskt pass därför att morfadern är dansk, hade det varit någon av de andra kombinationerna (farfar, mormor eller farmor) hade de varit svenskar.

I USA har man andra regler, där blir man medborgare om man föds i landet vilket alltså inte sker i Sverige med automatik.
Citera
2019-05-11, 12:06
Medlem
Roccoletartjejers avatar
Det finns en värme hos morfarn som jag aldrig har sett hos någon annan svensk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in