2019-05-10, 15:57
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Ja det var intressant och är lite förvånad, stötte på tidigare inlägg angående Israel av Fitthora och måste säga att jag blev ganska mindfucked.
Mindfucked på vilket sätt? Positivt eller negativt?

Citat:
För mig är det som en pusselbit som faller på rätt plats. Zionisterna styr allt, de är toppen av pyramiden, de kontrollerar deep state. Därför har jag haft svårt att få ihop det varför Trump stöttar zionisterna då de är roten till deep state, federal reserve etc, men nu blir allt mer logiskt. Att vara mot Israel är som att skjuta sig själv i foten eftersom judarna styr bakom kulisserna.
Jag ser det som en krigsstrategi; undvik allt för många fronter samtidigt. Det är enklare att slå ut motståndet genom att koncentrera resurserna på mindre/få mål än att fördela resurserna på större/flera mål.

I fallet Israel/sionisterna känns det onödigt att väcka den björn som sover. Innan björnen kan väckas måste den försvagas och göras försvarslös.
Citat:
Det verkar som Zionisterna lämnar demokraterna/vänsterkanten för att gå över till att stödja den konservativa högern eftersom de nuförtiden är för Israel. Sverigedemokraterna stödjer ju Israel t.ex medan vänstern inte gör det. De nya demokraterna i USA (AOC med flera) är anti Israel medan Trump är för.
Sverigedemokraterna är kontrollerad opposition, vilket jag skrivit om tidigare. Finns nog inget parti med så hög koncentration judar som just Sverigedemokraterna.

Citat:
Jag tror det handlar om att låta judarna få bygga upp sitt tredje tempel så att deras falska Messias kan komma och styra världen från templet. Trump har gjort det möjligt genom att låta dom få Jerusalem som huvudstad.
Tolkar jag det rätt att din teori är att Trumps slutgiltiga mål är att öka makten till judarna [genom Israel]?
Citera
2019-05-10, 16:05
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora

Jag ser det som en krigsstrategi; undvik allt för många fronter samtidigt. Det är enklare att slå ut motståndet genom att koncentrera resurserna på mindre/få mål än att fördela resurserna på större/flera mål.
Som Trump gjorde med t.ex Saudi och NordKorea? Winning!!!!

Citat:
I fallet Israel/sionisterna känns det onödigt att väcka den björn som sover. Innan björnen kan väckas måste den försvagas och göras försvarslös.
Och Israeler försvagas förstås effektivast genom att man tar en ambassad från palestinier och serverar den på silverfat? Winning!!!
Citera
2019-05-10, 16:38
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:

Sverigedemokraterna är kontrollerad opposition, vilket jag skrivit om tidigare. Finns nog inget parti med så hög koncentration judar som just Sverigedemokraterna.

Tolkar jag det rätt att din teori är att Trumps slutgiltiga mål är att öka makten till judarna [genom Israel]?
Mindfucked på ett bra sätt då jag fick lite nya insikter och ett par bitar på plats. I fallet med Trump och Sverigedemokraterna tror jag nästan man måste vara för Israel för att ens ha en chans att lyckas med sin politik. Att vara mot Israel är att få zionisterna emot sig.

Min teori är att Trump och hans väljare till stor del är kristna, därför stödjer dom Israel. Att vara mot Israel är en förbannelse och att stödja dom är en välsignelse, detta står i bibeln på flera ställen, därför är kristna generellt för Israel.

Jag tror även det är viktigt att judarna får sin vilja igenom att återuppbygga templet och få sin falska Messias. De kommer inte ge sig förrän det hänt. Det är det som är deras drivkraft i grunden.

Men det kan mycket väl vara som du säger att det bara handlar om att inte väcka björnen som sover. Q har ju trots allt skrivit:
Citat:
#916 "We are saving Israel for last." - Q
Senast redigerad av Pressombudsmannen 2019-05-10 kl. 16:49.
Citera
2019-05-10, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cidroN
Varför menar du och Alpoxen att Q narrativet har ändrats för att fittahora har en teori/förhoppning? Betyder det att ni tror att det är FH som levererar info till Q som Q sedan publicerar?

Snake: ”Håller med dig om att Q isnarast verkar pro-Israel, men att fittahora hoppas att Q är anti-Israel”

CidroN: ”Varför menar du och Alpoxen att Q narrativet har ändrats för att fittahora har en teori/förhoppning? Betyder det att ni tror att det är FH som levererar info till Q som Q sedan publicerar?”

Läs detta långsamt:
Fittahora hoppas Q är anti-Israel
Snake menar att Q verkar pro-Israel.
Alltså MOTSATSER till varandra.

Du frågar om Snake tror att det är FH som levererar info till Q. Borde inte Q tycka SAMMA som FH då? Är det ordförståelsen som spökar igen?
Citera
2019-05-10, 18:13
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Mindfucked på ett bra sätt då jag fick lite nya insikter och ett par bitar på plats.
Roligt att höra.

Citat:
I fallet med Trump och Sverigedemokraterna tror jag nästan man måste vara för Israel för att ens ha en chans att lyckas med sin politik. Att vara mot Israel är att få zionisterna emot sig.
Korrekt. Det är en del av det som kallas "politiskt korrekt".

I fallet strategin jämte Israel/judar/sionism tror jag inte att det handlar om att luras, utan att inte ge dom förutsättningar för att kunna attackera. Israel och judarna vet mycket väl om att trumpadministrationen är ett stort hot och att dom sakta men säkert besegras, men utan folkligt stöd kan dom inte attackera Trump och/eller USA.

Trumpadministrationen har både lag och etik på sin sida. Israel och judarna (Deep State) är beroende av lögner och lagbrott för att kunna utföra sin agenda. Trumpadministrationen ser helt enkelt till att Israel och judarna inte kan sprida sina lögner och därmed skapa dom konflikter dom behöver ("false flag").

Citat:
Min teori är att Trump och hans väljare till stor del är kristna, därför stödjer dom Israel. Att vara mot Israel är en förbannelse och att stödja dom är en välsignelse, detta står i bibeln på flera ställen, därför är kristna generellt för Israel.
Kan du styrka ditt påstående att (amerikanska) kristna stödjer Israel? Jag har nämligen svårt att tro att bibeln nämner en stat som inte kommer att bildas förens ett par tusen år efter att texterna författades.
Citera
2019-05-10, 20:23
Medlem
Citat:
Roligt att höra.

Korrekt. Det är en del av det som kallas "politiskt korrekt".

I fallet strategin jämte Israel/judar/sionism tror jag inte att det handlar om att luras, utan att inte ge dom förutsättningar för att kunna attackera. Israel och judarna vet mycket väl om att trumpadministrationen är ett stort hot och att dom sakta men säkert besegras, men utan folkligt stöd kan dom inte attackera Trump och/eller USA.

Trumpadministrationen har både lag och etik på sin sida. Israel och judarna (Deep State) är beroende av lögner och lagbrott för att kunna utföra sin agenda. Trumpadministrationen ser helt enkelt till att Israel och judarna inte kan sprida sina lögner och därmed skapa dom konflikter dom behöver ("false flag").

Kan du styrka ditt påstående att (amerikanska) kristna stödjer Israel? Jag har nämligen svårt att tro att bibeln nämner en stat som inte kommer att bildas förens ett par tusen år efter att texterna författades.
En sak att poängtera är att alla judar inte drar åt samma håll. George Soros är en globalist som är mot Israel, för massinvandring och nedbrytning av europeiska nationer. Sedan har vi Ben Shapiro som är raka motsatsen, en konservativ nationalist som värderar judisk-kristna värderingar, kallar sig zionist men kämpar även för varje lands egna rätt att existera. Det finns alltså goda och onda judar, i det här fallet ser jag Shapiro som god. Liberaler föredrar säkert George Soros.

Ser du dagens deep state i USA som för eller mot Israel? Är Trumps judiska medarbetare bara där för att säkerställa judiska intressen eller bryr de sig om USA's välgång? Jag tycker det är väldigt komplexa frågor. Det är samma i Sverige. Gammelmedia styrs av judar men samtidigt är fronten av högervågen till stor del judar. De kanske bara gör allt bättre helt enkelt? På gott och ont.

Enligt denna sida stödjer 79% av Amerikanska konservativa (kristna) Israel. Demokrater och liberaler ger betydligt betydligt lägre stöd åt israel. Runt 30-50%.
https://www.pewresearch.org/fact-tank/2016/05/23/5-facts-about-how-americans-view-the-israeli-palestinian-conflict/
Citera
2019-05-10, 20:38
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
En sak att poängtera är att alla judar inte drar åt samma håll.
Det är självklart att alla judar inte är onda.

Citat:
George Soros är en globalist som är mot Israel, för massinvandring och nedbrytning av europeiska nationer.
George Soros är Rotschild's kasperdocka och därmed för Israel.

Citat:
Sedan har vi Ben Shapiro som är raka motsatsen, en konservativ nationalist som värderar judisk-kristna värderingar, kallar sig zionist men kämpar även för varje lands egna rätt att existera.
Ben Shapiro är kontrollerad opposition.

Citat:
Det finns alltså goda och onda judar, i det här fallet ser jag Shapiro som god. Liberaler föredrar säkert George Soros.
Det finns goda judar men du hittar dom inte i rampljuset. Shapiro och Soros är allt annat än goda.

Citat:
Ser du dagens deep state i USA som för eller mot Israel?
Israel är deras heliga land. För.

Citat:
Är Trumps judiska medarbetare bara där för att säkerställa judiska intressen eller bryr de sig om USA's välgång?
Det ena utesluter inte det andra. Jag tror det är en kombination av båda.

Citat:
Gammelmedia styrs av judar men samtidigt är fronten av högervågen till stor del judar. De kanske bara gör allt bättre helt enkelt? På gott och ont.
Judarna i maktposition är endera kontrollerad opposition eller ditplacerade för att föra den judiska agendan. Ser inget gott i det.

Citat:
Enligt denna sida stödjer 79% av Amerikanska konservativa (kristna) Israel. Demokrater och liberaler ger betydligt betydligt lägre stöd åt israel. Runt 30-50%.
https://www.pewresearch.org/fact-tank/2016/05/23/5-facts-about-how-americans-view-the-israeli-palestinian-conflict/
Från någonting som heter Fact Tank, med andra ord en tankesmedja. Räkna med att den källan är 100% fabricerad propaganda.
Citera
2019-05-10, 21:03
Medlem
Citat:
Det är självklart att alla judar inte är onda.

George Soros är Rotschild's kasperdocka och därmed för Israel.

Ben Shapiro är kontrollerad opposition.

Det finns goda judar men du hittar dom inte i rampljuset. Shapiro och Soros är allt annat än goda.

Israel är deras heliga land. För.

Det ena utesluter inte det andra. Jag tror det är en kombination av båda.

Judarna i maktposition är endera kontrollerad opposition eller ditplacerade för att föra den judiska agendan. Ser inget gott i det.

Från någonting som heter Fact Tank, med andra ord en tankesmedja. Räkna med att den källan är 100% fabricerad propaganda.
Intressant, snabbt svar fick jag också.
Men med det tankesättet har jag svårt att se själva endscenariot spelas ut. Alltså att Q och Trump ska lyckas få bort deep state överallt och avsluta med en kniv i ryggen på Israel. Då är vi väl tillbaka på ruta 1 igen, det vill säga en massa förbannade judar som sprider sig runt världen och konspirerar för att ta över allting.
Citera
2019-05-10, 21:25
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Intressant, snabbt svar fick jag också.
Men med det tankesättet har jag svårt att se själva endscenariot spelas ut. Alltså att Q och Trump ska lyckas få bort deep state överallt och avsluta med en kniv i ryggen på Israel. Då är vi väl tillbaka på ruta 1 igen, det vill säga en massa förbannade judar som sprider sig runt världen och konspirerar för att ta över allting.
Skillnaden är att dessa judar då är maktlösa.

Om sanningen om att all makt stulits med hjälp av lögn och utpressning offentliggörs kommer dom dessutom inte att kunna visa sig offentligt utan att riskera att lynchas.
Citera
2019-05-10, 22:29
Medlem
BushwickBills avatar
Handuppräckning vilka som tror Trump är skyldig till ”collusion” samt tror att HRC är oskyldig.
Citera
2019-05-10, 22:34
Medlem
Kanske inte Trump. Bra att ha backers, som gör de jobbet.
Don't ask, don't tell.
And whatever you do, DO NOT show your tax info!
Opps...
Där blev det komplicerat.

Och oskyldig till vadå? vs skyldig till vad?
Citera
2019-05-11, 00:24
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Handuppräckning vilka som tror Trump är skyldig till ”collusion” samt tror att HRC är oskyldig.

Collusion är en i all hast efterhandskonstruktion
som i gjord mer eller mindre i panik för att dölja
olaglig övervakning från Obama administrationen.
Förmodligen var det väl Mike Rogers på NSA som
körde igång hela processen genom att avslöja
att Trump blivit övervakad men även berättade om andra
olagliga utnyttjanden av NSAs databaser. Olaglig övervakning
som utförts med hjälp delvis av utländska säkerhetstjänster
tillsammans med CIA. När sedan Trump vann presidentvalet
så var dom tvungna att sopa igen spåren genom att göra
spåren legitima. På detta sätt kör dom igång en gammal
recyklad rapport och narrativ som Steel gjort förut.
Pga CIAs begränsade befogenhet så var dom tvungna att få FBI att
överta detta collusion spår. FBI nappar pga att dom får ett flertal rapporter
från olika ställen förutom CIA och pga högsta toppen hatar Trump så
köper dom hela collusion spåret. När sedan Steele kontaktar
FBI så bekräftar han mycket av information som dom redan fått
men vad dom inte vet är att Steel är den enda källan.
Lite som CIA använder media så det skall se
ut som som informationen kommer från flera oberoende källor.
Brennan kan vara gudfadern i hela denna soppa. Hur medvetna
FBI var kan man ju undra men det friskriver dom ju inte alls från deras
handlingar.
Senast redigerad av DRAVKCAB 2019-05-11 kl. 00:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in