Citat:
Ursprungligen postat av
Pressombudsmannen
Du kan inte jämföra Q med New York Times. New York times faller under kategorin Fake News. Det är vänsterpropaganda och mycket fokus på att smutskasta Trump.
Det är väl jämförbart, båda är propagandakanalaer för två motsatta ideologier och där NYT äger mer relevans i sin rapportering.
Citat:
Angående Jeff Sessions kanske jag har missuppfattat det. Det måste ha varit så att han startade utredningen om Epstein under den tiden han själv satt som AG. Vad Sessions roll just nu är vet jag dock inte. Läser man Q verkar han fotfarande ha en viktig roll i bakgrunden. Jag är för dåligt insatt angående Sessions så någon får gärna fylla i här.
Utredningar, märk pluralis, mot Epstein och company har pågått i årtionden och resulterat i sealed indictment varav ett har offentliggjorts nu. Jeff Sessions har förmodligen inte något att göra med det.
Citat:
Angående anklagelser mot Epstein och Trump från 2016 visade det sig att denna historia var rent av påhittad, troligtvis som ett slags slagträ för att skada Trump precis innan valet.
https://www.dailymail.co.uk/news/article-3914012/Troubled-woman-history-drug-use-claimed-assaulted-Donald-Trump-Jeffrey-Epstein-sex-party-age-13-FABR ICATED-story.html
I så fall vore det åklagares uppgift att åtala henne för falsk anmälan/stämning. Det har inte skett. Vi vet alltså inte skälen till att hon drog tillbaka sin anmälan och Daily Mail är väl bland de sista jag attribuerar någon som helst trovärdighet till.
Citat:
Vad jag försökte påpeka är att du inte ser på detta ur ett större perspektiv.
Trump och patrioterna på insidan verkar använda sig av Q för att kommunicera sådant som de inte kan säga öppet. Q har byggt upp hela detta narrativet kring pedofilerna och satanisterna bland eliten som Epstein är en del av. Du tror fortfarande att detta bara handlar om Epstein?
Då förstår du uppenbarligen inte de inlägg jag skriver om Epstein vs Q. Jag har avhandlat såväl Washington DC, New Yorks finansdistrikt på Manhattan som Miami och U.S. Virgin Islands och till viss del Offshore-baserade bolag på Bermudas och dessas koppling till Epsteins "Sex Trafficking ring". Jag ser det ur både makro som mikro-perspektiv.
Jag tror inte någonting på det här stadiet om vilka som kan vara inblandad. Det finns många kandidater och Q själv har jag inte heller uteslutit som inblandad. Så jag ser på det här med öppna ögon och utan skygglappar.
Citat:
Det här handlar inte om att "ta åt sig äran". Jeff Sessions har tvärt om fått framstå som någon slags syndabock utåt sett. Trump har bl.a. sagt att hans största misstag var att tillsätta Sessions. Det är bara skådespel. Sessions är en nyckelspelare och en patriot.
Jag kan inte förstå det på annat sätt än att Trump har försökt ta kontroll över den juridiska händelseutveckling som hotar hans position exv genom Acosta och när han misslyckas som i fallet Epstein där brott inte kan motsägas så vill han genom Q ta å sig äran.
Citat:
Måste säga att jag är något förvirrad över hela grejen med SDNY. Behöver sätta mig i det mer.
Ja, gör det. Annars är vad jag har förstått en ganska ordinär organisationsutveckling där befattningshavare kommer och går och tillsätts enligt deras regelverk.
Citat:
Situationen var likadan 2008 då Alex Acosta gav Epstein sin plea deal. Det spelar ingen roll vad de utsatta offren säger om du har en massa korrupta spelare som bestämmer.
Jo, det spelar väldigt mycket roll vad offren säger men 2008 fick de inte komma till tals. Denna gång fick de det genom U.S. Attorney Geoffrey Berman försorg.
Citat:
Q försöker inte ta åt sig äran. Allt handlar om att dränera träsket. Epstein var en viktig del av det arbetet.
Visst gör han det och han försöker sprida oförtjänt beröm till andra. Det är en propagandörs uppgift.