2019-07-19, 12:11
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=bNEyVt2hFM8

Hope Hicks krävs på svar före 15 augusti angående betalning till kvinna av Trump. Men som vanligt så kommer väl inget svar alls. Vet inte om USA är på väg att ändras att ledande president med anhang kan göra precis vad de vill. Det kanske är så.
Citera
2019-07-19, 13:12
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Vid en jämförelse så ligger New York Times skyhögt över Q när det gäller relevans i raååorteringen samtidigt som de båda är propagandakanaler för respektive uppdragsgivare.
Du kan inte jämföra Q med New York Times. New York times faller under kategorin Fake News. Det är vänsterpropaganda och mycket fokus på att smutskasta Trump.

Citat:
Om Jeff Sessions på inofficiellt uppdrag av Donald Trump, sedan han avgått som Attorney General, utreder Jeffrey Epstein så är det ”interference in justice" som det heter och kan ligga till grund för ”impeachment" av Donald Trump då med brottsrubriceringen ”Obstruction of Justice"

Utredningen av Jeffrey Epstein har pågått i flera år och inte bara ett par månader sedan. Offren för sexbrotten och för Jeffrey Epsteins skojerier har inte varit overksamma och här nämns en stämning från 2016 där Epstein figurerar.

Jeffrey Epstein, friend of presidents and princes, charged with sex trafficking
Epstein has long been notorious for surrounding himself with young girls so much so that the media nicknamed his private plane “The Lolita Express”. He was cited in a 2016 lawsuit filed by a woman who alleged that Trump raped her in 1994 during a party at Epstein’s house when she was just 13. The lawsuit was later withdrawn. Trump has denied the allegations.
Angående Jeff Sessions kanske jag har missuppfattat det. Det måste ha varit så att han startade utredningen om Epstein under den tiden han själv satt som AG. Vad Sessions roll just nu är vet jag dock inte. Läser man Q verkar han fotfarande ha en viktig roll i bakgrunden. Jag är för dåligt insatt angående Sessions så någon får gärna fylla i här.

Angående anklagelser mot Epstein och Trump från 2016 visade det sig att denna historia var rent av påhittad, troligtvis som ett slags slagträ för att skada Trump precis innan valet.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-3914012/Troubled-woman-history-drug-use-claimed-assaulted-Donald-Trump-Jeffrey-Epstein-sex-party-age-13-FABR ICATED-story.html

Citat:
Det behövs inte ”förstoringsglas" för att inse att det som kommer fram nu är väldigt mycket ”fel" för både Q och hans uppdragsgivare och för mig är det helt obegripligt att någon vid sina sinnes fulla bruk skulle vilja ha Q som ett slags ”Talesperson" för att manipulera den allmänna opinionen.
Vad jag försökte påpeka är att du inte ser på detta ur ett större perspektiv.

Trump och patrioterna på insidan verkar använda sig av Q för att kommunicera sådant som de inte kan säga öppet. Q har byggt upp hela detta narrativet kring pedofilerna och satanisterna bland eliten som Epstein är en del av. Du tror fortfarande att detta bara handlar om Epstein?

Citat:
Att försöka ta åt sig äran av arrestering och häktning utan borgen från 14-åriga sexoffer och attribuera den till Jeff Sessions och Donald Trump är faktiskt det lägsta jag hört talas om i klassen ”berömma sig själv" och jag har tidigare tyckt att jag sett det mesta men Trump/Jeff Sessions/Acosta/Q/Epstein et al. utmärker sig på ett negativt sätt.
Det här handlar inte om att "ta åt sig äran". Jeff Sessions har tvärt om fått framstå som någon slags syndabock utåt sett. Trump har bl.a. sagt att hans största misstag var att tillsätta Sessions. Det är bara skådespel. Sessions är en nyckelspelare och en patriot.

Citat:
Och nej, det var inte Trump som placerade Geoffrey Berman som U. S. Attorney i SDNY.
Formellt var det Bill Clinton som indirekt placerade Geoffrey Berman där.

Men då får väl Q och hans följare hjärnblödning när det sjunker in i deras sinnen och de förstår sammanhangen.

Genom att nominera Collen McMahon som domare för SDNY. som genom en domstolsorder grundat på ett enhälligt domstolsbeslut placerade, hon som Chief Judge, Geoffrey Berman som U. S. Attorney för SDNY.

Collen McMahon
On May 21, 1998, McMahon was nominated by President Bill Clinton to a seat on the United States District Court for the Southern District of New York vacated by John F. Keenan. McMahon was confirmed by the United States Senate on October 21, 1998, and received her commission the next day. She became Chief Judge on June 1, 2016.
Geoffrey Berman, United States Attorney (2018–present)
Upon President Donald Trump's firing Preet Bharara as U.S. Attorney, Trump reportedly interviewed Berman among other candidates for the position.[18] Berman had performed some part-time volunteer work for the Trump transition.

On January 3, 2018, Attorney General Jeff Sessions announced Berman's appointment as U.S. Attorney, along with sixteen other former prosecutors, to serve in various offices around the country on an interim basis until the Senate can permanently confirm them.

The Trump Administration never nominated Berman or most of the other interim appointments.

On April 25, 2018, the Chief Judge of the Southern District of New York entered an order formally on behalf of a unanimous court appointing Berman United States Attorney pursuant to its authority under 28 U.S.C Section 546(d).

Berman has the appointment indefinitely, until an individual nominated by the President is confirmed by the Senate, or he is dismissed from the position by the President
Måste säga att jag är något förvirrad över hela grejen med SDNY. Behöver sätta mig i det mer.

Citat:
Som avslutning vill jag bara nämna att jag finner Q lika avskyvärd som Jeffrey Epstein genom att inte ta de utsatta flickorna i försvar utan i stället försöka stjäla deras insats i detta fall och tillskriva den andra
Situationen var likadan 2008 då Alex Acosta gav Epstein sin plea deal. Det spelar ingen roll vad de utsatta offren säger om du har en massa korrupta spelare som bestämmer.

Q försöker inte ta åt sig äran. Allt handlar om att dränera träsket. Epstein var en viktig del av det arbetet.
Citera
2019-07-19, 13:31
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Du kan inte jämföra Q med New York Times. New York times faller under kategorin Fake News. Det är vänsterpropaganda och mycket fokus på att smutskasta Trump.
Jag håller med om att många i MSM har en vinkling för att gynna sin agenda. Så funkar journalistik, det är liksom en del av poängen med en fri press. Dock är det relativt ovanligt med rena felaktigheter.

Q skriver ju medvetet felaktigheter (vad jag förstår håller alla Qanon:s med om detta) för att driva sin agenda.

Om jag förstår dig rätt är detta "bra" medan när andra gör detsamma är det "dåligt"?!
Klagar man på "fake news" och vinklade nyheter får man väl ändå vara någorlunda hederlig och fördöma det oavsett avsändare.
Det är en stort hyckleri från dig och andra Qanon:s.

Precis samma mekanismer som finns i Sverige med det "goda hatet". "När vi gör det är det OK".
Jag köper inte det.
Citera
2019-07-19, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen

Det är väl jämförbart, båda är propagandakanalaer för två motsatta ideologier och där NYT äger mer relevans i sin rapportering.

Citat:
Angående Jeff Sessions kanske jag har missuppfattat det. Det måste ha varit så att han startade utredningen om Epstein under den tiden han själv satt som AG. Vad Sessions roll just nu är vet jag dock inte. Läser man Q verkar han fotfarande ha en viktig roll i bakgrunden. Jag är för dåligt insatt angående Sessions så någon får gärna fylla i här.

Utredningar, märk pluralis, mot Epstein och company har pågått i årtionden och resulterat i sealed indictment varav ett har offentliggjorts nu. Jeff Sessions har förmodligen inte något att göra med det.

Citat:
Angående anklagelser mot Epstein och Trump från 2016 visade det sig att denna historia var rent av påhittad, troligtvis som ett slags slagträ för att skada Trump precis innan valet.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-3914012/Troubled-woman-history-drug-use-claimed-assaulted-Donald-Trump-Jeffrey-Epstein-sex-party-age-13-FABR ICATED-story.html

I så fall vore det åklagares uppgift att åtala henne för falsk anmälan/stämning. Det har inte skett. Vi vet alltså inte skälen till att hon drog tillbaka sin anmälan och Daily Mail är väl bland de sista jag attribuerar någon som helst trovärdighet till.

Citat:
Vad jag försökte påpeka är att du inte ser på detta ur ett större perspektiv.

Trump och patrioterna på insidan verkar använda sig av Q för att kommunicera sådant som de inte kan säga öppet. Q har byggt upp hela detta narrativet kring pedofilerna och satanisterna bland eliten som Epstein är en del av. Du tror fortfarande att detta bara handlar om Epstein?

Då förstår du uppenbarligen inte de inlägg jag skriver om Epstein vs Q. Jag har avhandlat såväl Washington DC, New Yorks finansdistrikt på Manhattan som Miami och U.S. Virgin Islands och till viss del Offshore-baserade bolag på Bermudas och dessas koppling till Epsteins "Sex Trafficking ring". Jag ser det ur både makro som mikro-perspektiv.

Jag tror inte någonting på det här stadiet om vilka som kan vara inblandad. Det finns många kandidater och Q själv har jag inte heller uteslutit som inblandad. Så jag ser på det här med öppna ögon och utan skygglappar.

Citat:
Det här handlar inte om att "ta åt sig äran". Jeff Sessions har tvärt om fått framstå som någon slags syndabock utåt sett. Trump har bl.a. sagt att hans största misstag var att tillsätta Sessions. Det är bara skådespel. Sessions är en nyckelspelare och en patriot.

Jag kan inte förstå det på annat sätt än att Trump har försökt ta kontroll över den juridiska händelseutveckling som hotar hans position exv genom Acosta och när han misslyckas som i fallet Epstein där brott inte kan motsägas så vill han genom Q ta å sig äran.

Citat:
Måste säga att jag är något förvirrad över hela grejen med SDNY. Behöver sätta mig i det mer.
Ja, gör det. Annars är vad jag har förstått en ganska ordinär organisationsutveckling där befattningshavare kommer och går och tillsätts enligt deras regelverk.

Citat:
Situationen var likadan 2008 då Alex Acosta gav Epstein sin plea deal. Det spelar ingen roll vad de utsatta offren säger om du har en massa korrupta spelare som bestämmer.

Jo, det spelar väldigt mycket roll vad offren säger men 2008 fick de inte komma till tals. Denna gång fick de det genom U.S. Attorney Geoffrey Berman försorg.

Citat:
Q försöker inte ta åt sig äran. Allt handlar om att dränera träsket. Epstein var en viktig del av det arbetet.
Visst gör han det och han försöker sprida oförtjänt beröm till andra. Det är en propagandörs uppgift.
Citera
2019-07-19, 14:01
Medlem
nerdnerds avatar
Självklart kan de rent paranoida Q-fantasierna på inget sätt öht jämföras med kvalitetsmedia som t ex New York Times!
Citera
2019-07-19, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower
Q post #3455

Det är bra att Trump står upp mot 'The Jihad squad'. Dom där galningarna i DNC som marknadsförs av 'The corrupt swamp' i DC...

Bad news, the swamp got even more corrupted the last 2 years.
Citera
2019-07-19, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Självklart kan de rent paranoida Q-fantasierna på inget sätt öht jämföras med kvalitetsmedia som t ex New York Times!

Du menar samma media som körde en konspirationsteori i 2 år som visade sig inte vara sann?

Är det den paranoida kvalitetsmedian som du pratar om?
Citera
2019-07-19, 16:08
Medlem
https://www.dailykos.com/stories/2019/7/13/1871535/-The-Root-Posts-Vid-of-Dershowitz-Calling-Victimized-Child-a-Prostitute-She-made-her-own-decisions

Hans uttalanden blir inte bättre men han vill förstås försvara sig antingen det är ogrundat eller inte. Det hela är obehagligt för dem. Tror att det hela senare bli klarlagt om något har hänt eller inte.
Citera
2019-07-19, 16:38
Medlem
Pussykings avatar
Vi kikar på Q post 133 från november 2017.

Citat:
The Puppet Masters
Q
!ITPb.qbhqo
12 Nov 2017 - 5:29:35 AM
Hard to swallow.
Important to progress.
Who are the puppet masters?
House of Saud (6+++) - $4 Trillion+
Rothschild (6++) - $2 Trillion+
Soros (6+) - $1 Trillion+
Focus on above (3).
Public wealth disclosures – False.
Many governments of the world feed the ‘Eye’.
Think slush funds (feeder).
Think war (feeder).
Think environmental pacts (feeder).
Triangle has (3) sides.
Eye of Providence.
Follow the bloodlines.
What is the keystone?
Does Satan exist?
Does the ‘thought’ of Satan exist?
Who worships Satan?
What is a cult?
Epstein island.
What is a temple?
What occurs in a temple?

Worship?
Why is the temple on top of a mountain?
How many levels might exist below?
What is the significance of the colors, design and symbol above the dome?
Why is this relevant?
Who are the puppet masters?
Have the puppet masters traveled to this island?
When? How often? Why?
“Vladimir Putin: The New World Order Worships Satan”
Q

Sen funderar vi på vad Epstein är för sorts figur och tittar på skådespelaren Isaac Kappys sista video, som publicerades den 1:e maj 2019. Isaac hade småroller i Thor och Terminator Salvage. En vecka efter att den här videon släppts hoppade han från en bro och tog livet av sig. https://people.com/movies/actor-isaac-kappy-dead/

Det här blir de sjutton knäppaste minuter du sett på länge, men det är explosivt.
https://m.youtube.com/watch?v=IbOPxKdMPF8&list=PLxmBcFN0mOfmUquSA5ntmg1u 0utXW-w8Z
Citera
2019-07-19, 16:53
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
Vi kikar på Q post 133 från november 2017.
12 Nov 2017 - 5:29:35 AM
Epstein island.
What is a temple?
What occurs in a temple?

Vi tittar på nätet var Q kan ha fått sitt "uppslag" ifrån den här gången...

Publicerades 5 november 2016: https://www.youtube.com/watch?v=Mf86PYNFDEg
Publicerades 1 april 2017: https://www.youtube.com/watch?v=OqjDAf2jS3Y
Publicerades 4 november 2016: https://ratherexposethem.blogspot.com/2016/11/occult-expert-reveals-clintons.html
Publicerades februari 2017: https://voat.co/v/pizzagate/1615224
Publicerades april 2016: http://www.evilyoshida.com/thread-12823.html

osv osv osv. dvs Templet var knappast okänt..
Citera
2019-07-19, 17:08
Medlem
Pussykings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vi tittar på nätet var Q kan ha fått sitt "uppslag" ifrån den här gången...

Publicerades 5 november 2016: https://www.youtube.com/watch?v=Mf86PYNFDEg
Publicerades 1 april 2017: https://www.youtube.com/watch?v=OqjDAf2jS3Y
Publicerades 4 november 2016: https://ratherexposethem.blogspot.com/2016/11/occult-expert-reveals-clintons.html
Publicerades februari 2017: https://voat.co/v/pizzagate/1615224
Publicerades april 2016: http://www.evilyoshida.com/thread-12823.html

osv osv osv. dvs Templet var knappast okänt..

Halmgubbe, ingen påstår att det var okänt. Men jag kände inte till det och miljontals andra med mig. Tack vare Q har vi fått upp ögonen för det här. Fakta är ju att få andra har fattat det riktigt än, ens. Vi har fått ett försprång genom att följa Q.
Citera
2019-07-19, 17:17
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
Halmgubbe, ingen påstår att det var okänt. Men jag kände inte till det och miljontals andra med mig. Tack vare Q har vi fått upp ögonen för det här. Fakta är ju att få andra har fattat det riktigt än, ens. Vi har fått ett försprång genom att följa Q.

Halmgubbe, jag har inte påstått att någon har påstått att det var okänt. Jag bara påvisade att Q i vanlig ordning bara återger redan kända fakta och egentligen inte tillför någonting alls...

Flera av mina länkar, t.ex den första, gick till en video i pizzagate-tramsandet. Folk som hängde med någorlunda i den diskussionen hade garanterat hört talas om Epsteins ö och templet ifråga - just sayin’...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in