Citat:
Ursprungligen postat av
CrispyKreem
Tja, en sak vi kan vara lugna för är att läckaget från SD till M som skedde i sista minuten i riksdagsvalet inte kommer att upprepas. Hur fan ser den väljare ens ut som ser en affisch med Tobé och säger “klockrent, ta min röst nu genast”.
Lite svettigare lär SD få det på KD-fronten. Om M, SD- och KD-väljarna skulle få svara 100% ärligt och 100% anonymt vem de föredrar av Tobé, Skyttedal och Lundgren så tror jag att Skyttedal skulle vinna i alla tre grupperna. Hon har jobbat med sitt anti-PK-bitch-varumärke rätt många år nu.
X-faktorn för SD är i vilken utsträckning invandringen har hunnit bli en “signalera till Bryssel”-fråga i samma liga som miljön. När det gäller miljöfrågan vs EU ser man ju att den nu lever sitt eget liv, mer eller mindre irrationellt. Oavsett hur jävla fel Alice Bah är för jobbet och oavsett hur pissigt det går för MP i mätningar om riksdagsvalet så fortsätter en helt sjukt stor andel väljare inbilla sig att det är supersmart för miljön att rösta MP i EP-valet, som att det magiskt skulle byta kolkraft mot solceller i Polen. Om folk har börjat tänka likadant om migration så finns ju möjligheten att en röst på SD uppfattas som den optimala Brysselsignalen av fler än bara SD-väljarna, vilket Sifo möjligen antyder.
Novus har haft fel så många gånger i båda riktningarna att jag har slutat hoppas att de ska få till det till slut, Sjöström skryter med sitt enorma antal intervjuer i SCB-klass men sen lägger han ändå så många olika tveksamma hemsnickrade filter ovanpå att det i slutändan inte blir så mycket bättre än vad SKOP-familjen Hultåkers presterar från sin begagnade husvagn.
Man kan ofta undra om partier är hemmablinda. Kan de själv inte se hur felplacerade högt uppe i hierarkin drar ner / håller ner siffrorna. Du nämnde Tobe', och ersättaren i sekreterarplatsen kommer inte att göra M större. De har ju politiker ute i riket som skulle göra sig mycket bättre centralt. I Skåne finns en del, tex.
Fast nu, som du skriver, läcker inte SD till M. Tvärtom.
Till EP borde SD nu visa fram Jessica nånting, deras andranamn på listan. Hon är både verbal och representativ. Peter L är alltför Trump och negativ. Fast han verkar rejäl och folklig, som Jimmie, och Sven i vardagen gillar det. Jessica kvittrar och är energisk.
De ligger bra till att få 3 mandat, men jag tror efter sept inte på någon opinion längre. Man kan bli besviken, och så kan man bli Besviken!
KD borde få dit Skyttedal och en till. Ebba har fått fart på elden. Hon går snart om Kristersson också.
Hörde intervjuer med Soraja Prost i dag, och där var inte många rätt. Gudrun har nog gömt sig under madrassen.
Nu skulle det vara på tiden med en OU gällande EP. Men vem tusan vågar tro p sådant längre.....Men ändå....