2019-05-09, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jogen
Förstår du inte att det är oskyldiga barn? Ditt hjärta är hårt som på Herodes, din barnamördare!
Dessa vackra barn kan bli advokater, läkare... ja till och med president.

Du vet inte ens att det är Skråmos barn
Oskyldiga? Hur gamla är de? Har de varit med o skurit halsen av tillfångatagna regeringssoldater?

Pengarna det kostar att ta hit dessa kan rädda livet på 1000 andra barn, ja kanske 10 000.
Vem är barnamördare egentligen?
Citera
2019-05-09, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanus
De har en fin mormor också som kommer att uppfostra barnen i fin muhammedansk stil.
Umm Hamza, en riktig varm choklad och kanelbullemormor.

Här finns lite fakta kring henne:
https://ledarsidorna.se/2019/05/barnens-skramos-ode-en-solskenshistoria-alla-levde-sedan-lyckliga-i-alla-sina-dagar/
Citera
2019-05-09, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gruva
Skulle inte barnen vidare till Chile?

Det kanske inte ger lika bra ekonomisk utdelning?
Mormor kanske tycker det är för få muslimer där?
Citera
2019-05-09, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sluggoigen
Hejsan nu är det alltså klart att Göteborgarna får dras med Skråmos barn. Vad sänder detta för signaler till andra kommuner. Kommer vi lära oss någon läxa av detta.
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7217151

Hälsar
Sluggo

Signalen som sänds är ganska tydlig. Har man tagit hem Skråmos sju ungar, varav hälften inte ens är svenska medborgare, öppnas dörren för att ta hem de andra 70-80 ungarna som funnits i lägret som skall ha någon form av "svensk anknytning". När man sedan har tagit ungarna så måste man också i praktiken ta emot deras familjer eller släktingar som sitter i samma läger -- allt annat vore "omänskligt".

Jag har en stark misstanke om att antalet barn i lägret som nu råkar har en svensk anknytning kommer att fullkomligt explodera i antal. Det uppgavs tidigare att det var runt 80. Den siffran kommer inte räcka. Det kommer snart visa sig att Skråmo et al har satt på halva Raqqa och att alla barnen mer eller mindre än hans. Siffran över "svenska" barn i lägret kommer att minst fördubblas.

De har helt enkelt öppnat helvetesporten.
Citera
2019-05-09, 19:39
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gruva
Skulle inte barnen vidare till Chile?
Sverige budade över
Citera
2019-05-09, 19:39
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Är barnen vita, blonda och blåögda eller är det brunisar och svartskallar av hela bunten?
Citera
2019-05-09, 19:41
Medlem
Jag tillhör inte dem som tror att dessa barn nödvändigtvis blir ett problem mer än andra däremot är det extremt störande att det kommer att satsas enorma resurser både ekonomiska och personella på just dessa barn medan offer för IS garanterat inte kommer få samma omsorger. Det är djupt stötande att det helt enkelt är gynnsamt för avkomman att ha haft en pappa och mamma som varit värsta slags terrorister man kan tänka sig.

Dessutom är det äckligt med alla som kommer svansa runt den här familjen, från medier och från diverse omsorgsorganisationer. Inte sällan för att själva skaffa sig pengar och poäng: "jag jobbade med IS-barnen, så jag kan de här frågorna..."
Citera
2019-05-09, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Inte barnens fel att dom kommit till världen så dom skall inte behöva lida. Bra att dom får komma till Sverige och få en trygg uppväxt. Dom verkar ha en fin morfar som bryr sig om dom.
En morfar som sa; ...."igår sov jag tillsammans med två av barnen, pojken Muhamed och en liten flicka".
Citera
2019-05-09, 19:44
Medlem
Snarare borde frågan vara, är alla sju hans? Hur hinner en så upptagen man avla många ungar och kriga samtidigt?
Citera
2019-05-09, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KebabBorje
Håller med.. Hatten av till den mannen.

Instämmer.

När dessa barn växer upp och söker svar kanske de hittar till dessa inlägg. Då ska de veta att bilderna på dem gjorde att alla tog dem till sitt hjärta, vad folk än skriver här så var det så. De är oskyldiga barn och kan inte hjälpa att deras föräldrar gjorde val som inte var bra för dem.
Citera
2019-05-09, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Bandet barn har till sina föräldrar är väldigt starkt. Det har säkert förstärkts ännu mer i den miljön de växte upp i, som saknade ett normalt samhälles olika influenser. I Sverige har barn ett stort socialt liv med familjen, släkten, olika kompisar, dagis, parkleken m.m.

De barn som har minnen, och kommer ihåg sina föräldrar, gör det på ett positivt sätt. Barn älskar alltid sina föräldrar, och det kan inte arbetas bort. Hur avprogrammering av de äldsta barnen ska gå till är något jag undrar över. Detta blir intressant att följa.

För psykologer och forskare är dessa IS ungar en guldgruva i forskningsuppslag om mänskligt beteende.

Du har fel angående bandet till föräldrarna. Det stämmer inte när föräldrarna gjort barnen ont genom att ta dem till en krigszon, låta dem svälta och därmed traumatisera dem. Nu kommer barnen tas om hand av bra personer som kommer älska dem och då kommer bandet till dem bli mycket starkare. Speciellt för de små barnen. Morfar kommer ge dem massor av kärlek oberoende av om han får vårdnaden eller inte.
Citera
2019-05-09, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hope18
En morfar som sa; ...."igår sov jag tillsammans med två av barnen, pojken Muhamed och en liten flicka".

Idiot. Det minsta barnets namn har kommit ut i media, men de andra barnen vet vi inte vad de heter. Jag tror att det minsta barnet kommer att få ett nytt namn. Så var det med det.

Du ska skämmas resten av dagen nu. In i skamvrån med dig.

Barnen är värda fina kommentarer, det förstår du med. Deras morfar älskar sina barnbarn. Behöver egentligen inte svara på sådana dumma kommentarer, men du behöver förstå att här finns vuxna människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in