2019-05-09, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Vad är det senaste som har hänt här? Det sista jag läste var att GM hade fått polisskydd. Man har ju noll respekt för svenska medier som låter GM komma till tals med sin historia.
Polisskyddet verkar bara vara en trådsanning, initierat av en i sammanhanget lågkvalitativ skribent.

Jag tycker att det är utmärkt att media låter dem komma till tals så att det tydlig och ofiltrerat framgår vad det är för typer. Deras uppenbara lögner ställer dem ju inte direkt i någon bra dager.
Citera
2019-05-09, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joeykiller
1. Vem sa att han skrikit neger? Araben?
2. Ordet neger är tillräckligt för misshandel?
Hans bror påstod det till Expressens reporter.
Muslimerna bedrev slavhandel med svarta afrikaner under hundratals år, vita tog man med som slavar. Det första muslinerna dvs arabsläktingarna till dessa två gjorde var att kastrera slavarna.
Tror du att araber bryr sig om ordet negerjävel?
Varför skulle en liten tunn kille i en EPA skrika något dylikt till två araber?
Citera
2019-05-09, 16:24
Medlem
Theoduluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hur vet dom det? Är man under 18 syns man inte i t.ex. Lexbase.
Jag har för mig att journalister använder sig av liknande tjänster som begär ut alla domar och så vidare, exempelvis Siren.
Möjligt att dessa databaser är så pass fullständiga att expressen kan hävda något sådant, jag är inte så insatt i det.
Senast redigerad av Theodulus 2019-05-09 kl. 16:28.
Citera
2019-05-09, 16:25
Medlem
Cantorass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Jag har aldrig riktigt förstått den motorintresserade (fd?) ungdomens fäbless för den där flaggan.
Kan den ha med "The Dukes of Hazzard" (https://en.wikipedia.org/wiki/The_Dukes_of_Hazzard) från 1979 att göra?
https://www.youtube.com/watch?v=wZlWKy-BHkw
Där "General Lee" (https://en.wikipedia.org/wiki/General_Lee_%28car%29) har flaggan på taket.
Eller startade raggarflaggbruket tidigare?

I USA har man också problem https://www.youtube.com/watch?v=dpnZmSRC4Fk

Tror att det är äldre än så: http://www.legendsofnascar.com/Reb_Wickersham.htm
https://static.messynessychic.com/wp-content/uploads/2015/10/mikeconfederate.jpg
Tror att det är ordet "Rebel" som var attraktivt i raggarkulturen.

"The Dukes of Hazzard" var väl inte stort i Sverige?
Sydstatsflaggan blev rasistisk först 2015. I filmen "The Dukes of Hazzard" från 2005 är den fortfarande med.
Senast redigerad av Cantoras 2019-05-09 kl. 16:28.
Citera
2019-05-09, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theodulus
Jag noterar följande stycke i Expressens text.

Även om det må vara sant så är det en enkelsidig beskrivning som inte nödvändigtvis ger en fullständig bild av personernas uppförande.

Om man ska nämna en positiv sida av texten så är det att brottsoffret får komma till tals.

Att du är ostraffad innebär inte att du kan vara kriminell, det innebär bara att du inte åkt dit.
Citera
2019-05-09, 16:43
Medlem
Bel-Air-Princes avatar
Synd att epa-killen inte höll tag i foten som kom farandes genom fönstret och tryckte på gasen.
Citera
2019-05-09, 16:45
Medlem
Rubrik i GT nästa vecka : flicka våldtagen på film av 6 män under 2 hela dagar. Hör nu deras version av sanning i dagens gt
Citera
2019-05-09, 16:47
Medlem
Utgår ifrån att gärningsmännen och den som filmar går utan dom och straff? Att Expressen gör en snyftis också är totalt ickerelevant. Påhittade historier varför det skulle vara okej att oprovocerat misshandla någon är bara rent sjukt.
Citera
2019-05-09, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Inte bara det, men vi har som sagt TVÅ videon vid helt enskilda tillfällen där undermänniskan Amer och hans hyenagäng angriper en svensk ungdom på gatan, samt en FUP då Amers bruscha går loss med en innebandyklubba mot folk de inte känner.
Även innebandyklubban var Amers verk. Det är förmodligen dessutom Amer och hans bror som sparkar i luften och viftar med vattenpipa mot en tränare i sporthallen, där Amers bror sedan slår sönder en fönsterruta. (länk nedan).

Citat:
Ursprungligen postat av Theodulus
Jag noterar följande stycke i Expressens text.

Även om det må vara sant så är det en enkelsidig beskrivning som inte nödvändigtvis ger en fullständig bild av personernas uppförande.
Inlägget du citerar blev lite rörigt, så för tydlighetens skull;

Det finns inga mål hos Värmlands TR som är kopplade till den förmodade afghanen Jafari.

Det finns två mål hos samma tingsrätt som är kopplade till Amer; i det ena är han vittne i ett mål där hans bror (MA) döms för skadegörelse (slagit sönder en ruta i sporthallen). I det andra - och för övrigt mycket tvivelaktiga målet - är Amer, MA och ytterligare en invandrare målsägande.

Kan också förtydliga vad gäller utredningarna som gjorts gällande Amers bror MA;

Utreddes 2016 för bråk och knivhot mot fyra äldre pojkar. Under 2017 inkom två orosanmälningar om droger och bråk. Bråket ledde till polisanmälan. Under denna utredning inkom ytterligare anmälan om bråk som även detta blev polisanmält. Inget av detta ledde till några insatser.

Edit:
Ändrar: framgår inte entydigt att polisutredningarna lades ner - kan hända att den formuleringen enbart gäller socialtjänstens utredningar.
Senast redigerad av Bokklubben 2019-05-09 kl. 16:58.
Citera
2019-05-09, 16:54
Medlem
Theoduluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Att du är ostraffad innebär inte att du kan vara kriminell, det innebär bara att du inte åkt dit.
Hur tror du att de flesta kommer tolka det stycket i texten?
Har du sagt A så får du säga B brukar det heta.

Expressen väljer att påpeka att personerna är ostraffade, men utelämnar att de förekommit i utredningar, vilket framgick av bokklubbens inlägg som jag citerade.

Jag menar att det blir en skev beskrivning, det hade till och med varit bättre att helt utelämna den raden ur artikeln.
Citera
2019-05-09, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namunamnam
Enligt rykten från Kil ligger Amer just nu hemma och får en skön avsugning av sin svenska flickvän (hon som filmade och njöt och blev ännu mer kåt på alfa-afghanen Amer när han demonstrerade sin otroliga styrka).

Tänk att små, ödsliga kommuner som Kil har det här problemet nu. Det kunde man inte tro för 15 år sedan!

Tjejen som filmar var nog antagligen svensk. Tvivlar på att det är en invandrartjej faktiskt.
Citera
2019-05-09, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenhogan
M*lin D*ugge

Är inte det Latinamerikanens tjej som gick amok i Luleå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in