Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Vid det laget borde det gått upp för alla som undrade och kände L*ena att något mycket "dåligt" hade hänt. Då behöver man inte läsa att dörren stod olåst eller något liknade. Och SD hade ju kollat upp vilka som kunde ha haft kontakt med LW på kvällen (Medinsyn) och polisen hade bett SD kontakta Beholder X på förhöret (enligt Medinsyn,

), så bara det borde göra att magkänslan övergick i något mer "förstår att"...
Men eftersom det rubricerades som människorov initialt så borde det vara "locket på" från polisens sida? Att en av hennes nära/vänner/bekanta som kunde vara den skyldige det kan polisen väl ändå inte vara helt oförstående till. Den personen vill man kanske inte ha och nysta runt alltför mycket, utan det är polisens arbete för att i första hand kunna rädda någon till livet (förmodar jag?).
Jag har inte riktigt klart för mig hur det låg till med kronologin den 15 maj då LW upptäcktes försvunnen.
Det gjordes väl heller inget sök med MPS, kanske av det skälet att man ville arbeta ostört. Det hade väl redan varit en som rört om i grytorna (lite för mycket?) på morgonen och den personen blev sedan skäligen misstänkt.