Citat:
Ursprungligen postat av
Lillamig72
Kvacksalveri kommer från Mats Reimer. Det är en jädra soppa som han har huvudansvaret för.
Hans agerande har kraftigt försämrat ME-sjukas vård i Sverige. En skandal i sig
Att han själv gärna mailar föräldrar till ME-sjuka barn. Och i egenskap som barnläkare rekommenderar ligthning process. Ren kvacksalveri, inspirerad från Scientologerna. Och som han själv tjänar pengar på. Han har andelar i sin svägerskas bolag. Hon håller i sådana kurser. Det nämner inte Elisabet Höglund alls i sin blogg.
Läser hon tråden så får hon reda på det. Spännande att se om det står i hennes bok. Tror inte det. För det gynnar inte hennes hypotes
Det är förfärligt om Bjärredfamiljen kommit i kontakt med läkare som haft samma synsätt och agenda.
Att flickorna ska ändra sitt tankesätt. Att det är de själva som bär skuld i att de är sjuka. För de tror inte tillräckligt mycket. De vill inte ändra sitt tankesätt. Att tänka sig friska.
Jag ska kolla boken - men det får biblioteket ombesörja och jag hoppas som sagt att de inte har nåt slags böckernas STIM-pengar.
Ärligt när man ser via den här tråden och bloggen så tror jag inte det kommer vara annat än urdålig journalistik och soppa på en spik.
Det rimmade visst?
Det är inte bara fel vals som återges på bloggen.
Jämförelsen med pappan som kontrollerande och tillsägelser angående Moa stämmer inte inte för fem öre med de ursprungliga uppgifterna här. De har liksom haft en tendens att hamna i ett slags crescendo - på tal om musik.
Nu har både SBU (via socialstyrelsen) granskat PACE så den gubben går inte att köra med längre, studien är granskad och förkastad och det är kanadakriterierna som gäller.
Jag tror nog sådana extremister kastar ut sig själva över tid - tyvärr hinner de göra stor skada i sin framfart innan dess. Jag hoppas det nya forskningcentrat ska sätta Sverige på kartan via framsteg.
Då kan de nomineras utan Jäv:
Nobelpriset.