Citat:
Ursprungligen postat av
Frank-Jesus
Om du väljer att reservationslöst tro på de i tråden som menar att det finns en jättestor patientförening som drar massor av medlemmar för att de inljuter hopplöshet och förtvivlan, kanske du ska ta en snabbkurs i marknadsekonomi. Eller så kanske du ska börja tänka lite själv istället för att lägga ditt liv i händerna på förvillare.
(Du menar väl
ingjuter, inte inljuter? Komparera: Gjuta, göt, gjutit).
Jag tror inte reservationslöst på någon speciell som inte kan ge bra info som är sanningsenlig och/eller trovärdig och det är
inte du - och jag tillhör inte nån jäkla falang som du tycks göra. Däremot ser jag dig som en av de största förvillaren i tråden och du är bara här för din egen skull. Inget annat. Det märks, det är glasklart.
Det jag vill veta är hur bjärredfamiljen levde sin sista tid och om de enbart fick negativ info och vilka som gav dem det.
Vad jag kan se så är ME-hemsidan och flera bloggar och videosnuttar med samtal med personer som själva har ME. T.ex Karin Alvtegen och Pernilla Zetreus otroligt dystra. Inte kan jag hitta nåt de berättar som är hoppingivande.
Däremot är alla rörande överens om att forskningen kring ME ska få en massa anslag. Kanske man borde lära mer av Norge, där antalet ME-sjuka ökat drastiskt senaste åren - och ta reda på varför.