2019-05-07, 20:24
Medlem
Knullkungens avatar
Back 77 000 varje månad.

Fakturerar men betalar ingen skatt.
Citera
2019-05-07, 20:26
Medlem
Min brors kusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
Back 77 000 varje månad.

Och deklarerar inte heller......
Citera
2019-05-07, 20:30
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
Back 77 000 varje månad.

Citat:
Ursprungligen postat av Min brors kusin
Och deklarerar inte heller......
En del verkar tro att Lyxfällan är examen i "Livets hårda skola".
Citera
2019-05-07, 20:33
Medlem
Rätt rejäl total skuld. Å andra sidan borde huset vara värt en del så det kanske inte är så illa trots allt.
Citera
2019-05-07, 20:54
Medlem
carlpetersen73s avatar
Sicket spån.

- å här e Kreditkollen, ett bra verktyg för dig Produktplacering när den är som sämst.
Citera
2019-05-07, 21:43
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Sicket spån.

- å här e Kreditkollen, ett bra verktyg för dig Produktplacering när den är som sämst.
Mår riktigt illa när jag ser den. Människor som redan har en taskig ekonomi, ska betala för att få se hur dålig den är... Knäppt.

Å andra sidan, vilka företag har som affärsidé att leverera till personer som inte kan betala? Möjligen några inkassobolag som kan erbjuda "Slipp betalningsanmärkning i ett år".

Nu ska jag titta på det senaste, Säsong 26 - Avsnitt 16.
Citera
2019-05-09, 00:06
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motkraft
Fast jag tycker man kan skönja att hon egentligen inte är "dum" på det sättet att inte hade kunnat lära sig. Hon har aldrig behövt och hennes kvinnliga förebilder är ju kvinnor som bara tänker på utseendet och lever för att konsumera modeprylar.

Det intressanta är att sådan extrem curling kombinerat med helt skeva ideal också gjort henne till en oerhört egoistisk människa. Du och jag hade fullständigt brutit ihop om såg att vår hårt arbetande mamma gått in och betalat 191 tusen om året för att vi skulle kunna unna oss "lyx". Hon var mer lite förvånad, "Eh, det var en ordentlig siffra", men inga direkta känslor.

Mamman måste antingen ha väldigt bra betalt eller nu vara skuldsatt över öronen om kan betala 16 tusen i månaden till sin dotters konsumtion.

Lite underligt Lyxfällanavsnitt då mamman fick sponsra ytterligare 20.000, dvs Lyxfällan gjorde samma som Michaela, sprang till mamma när inte fick ihop ekonimin. Pengar mamman aldrig kommer att få tillbaka.
Hon var riktigt äcklig. Menar det är inte många brudar som är 28 som jag direkt tvekat att sätta på. Hon är definitivt en. Urk. Riktigt ful. Helt respektlös mot sin mor och beter sig som en hora. "Jag har aldrig haft något sparande" nej idiot det är för att du är en idiot, det är nu du ska säga "oj förlåt mamma, och vad dum jag har varit" Nej inget sådant, ingen ödmjukhet bara hård framtid. Troligen ingen pappa med i bilden heller. Snart kryper det ut en mohammed ur vaginisen på henne också ska ni se.
Citera
2019-05-10, 04:48
Medlem
15cmSLAK30cmRAKs avatar
Finns det något avsnitt som inte slutar i ett ''happy ending'' p.g.a av att de inte följt kontraktet genom den där övervakningsmånaden, eller dylikt? Någon av alla dessa clowner som deltar i programmet lär ju bryta mot kontraktet mer eller mindre, oavsett hur mycket skönmålseditering de vill applicera på avsnitten.

Tipsa om ett par avsnitt där de avviker sig från ett standardavslut tack
Citera
2019-05-10, 12:16
Medlem
Ser knappast en budget-tavla som går jämnt ut som happy ending. Räcker att man är sjuk en vecka så går man back. Sedan är en månad för lite för att avgöra om en person verkligen har ändrat på sig och om framtiden verkligen nv är så "ljus". Minst ett halvår säger jag.
Citera
2019-05-10, 13:01
Medlem
15cmSLAK30cmRAKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EternalBliss
Ser knappast en budget-tavla som går jämnt ut som happy ending. Räcker att man är sjuk en vecka så går man back. Sedan är en månad för lite för att avgöra om en person verkligen har ändrat på sig och om framtiden verkligen nv är så "ljus". Minst ett halvår säger jag.

Med happy ending så menar jag förstås att det alltid spelas den där musiken i sluten som ska ge tittaren glada vibbar, att de givetvis följt kontraktet slaviskt, WT-folk som gått från att blossa i sig 2 paket om dagen, till att sluta cold turkey som om det bara vore rena barnleken. Så här verkar det alltid utspela sig i programmens avslut, men verkligheten måste ju skilja sig gentemot vad Lyxfällan försöker porträttera, i alla fall periodvis?
Citera
2019-05-10, 14:15
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Rätt rejäl total skuld. Å andra sidan borde huset vara värt en del så det kanske inte är så illa trots allt.

Var väl dock dryga miljonen i kronofogdeskuld utöver bolånet?
Citera
2019-05-10, 17:33
Avslutad
Är Jenny och Maria fortfarande ihop?

Lesbiskt par som levt som om de är rika liksom. Repris nu på trean. Säsong 20, avsnitt 10.

Maria verkar totalt broken för att hon vill undvika Kronofogden och antingen är hon verkligen jätteupprörd över hur mycket pengar hon fuckat eller så är hon en jävligt bra skådespelerska.

Jenny däremot.... Hon är tydligen lite anledning till de där pengarna! Men från henne är det ingen reaktion alls än det vanliga "wow jag är så chockad".

Därför är jag lite nyfiken på om de fortfarande är tillsammans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in