2019-05-05, 18:53
Avstängd
ms18s avatar
RIP den fin fina duon i Bayern Munchen. Robbery! 266 mål och 284 assists blev det under de tio åren i klubben.
Citera
2019-05-05, 19:54
Medlem
Leverkusen krossar Frankfurt med 6-1. Alla mål i första halvlek. Hoppas att Leverkusen tar sista CL-platsen.
Leverkusen har schalke och H.Berlin kvar
Frankfurt har Mainz och Bayern
ÄvenM'gladbach, Hoffenheim Wolfsburg kan bli 4a
Senast redigerad av TankoPerravald 2019-05-05 kl. 19:57.
Citera
2019-05-05, 20:05
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TankoPerravald
Leverkusen krossar Frankfurt med 6-1. Alla mål i första halvlek. Hoppas att Leverkusen tar sista CL-platsen.
Leverkusen har schalke och H.Berlin kvar
Frankfurt har Mainz och Bayern
ÄvenM'gladbach, Hoffenheim Wolfsburg kan bli 4a

4 Frankfurt 32 15 9 8 59-41 54
5 Leverkusen 32 17 3 12 63-50 54
6 Mönchengladba 32 15 7 10 51-40 52
7 Wolfsburg 32 15 7 10 54-46 52
8 Hoffenheim 32 13 12 7 68-47 51

Tabellen med två omgångar kvar, tar Leverkusen 4e platsen så är jag den första att gratulera dom för starten på säsongen var inte bra.
Citera
2019-05-06, 22:00
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Ja den där första halvleken jag såg igår mellan leverkusen och frankfurt var nog bland det sjukaste jag sett. Leverkusen har två på pappret enkla matcher kvar. Frankfurt ska spela borta mot bayern. Tror nog leverkusen tar det tillslut. Fantastisk bedrift med tanke på starten. Och nu vände man ju formen redan innan bosz kom in men vilken förändring han har gjort. Tycker han fick väl mycket skit i dortmund. Lätt att glömma hur bra dortmund var i inledning av förra säsongen. Dem var ju faktiskt ett av europas bästa och mest sevärda lag. Sen tappade man iochförsig, främst på grund av en skakig defensiv. Men han står för en väldigt kul fotboll bosz. Tämligen framgångsrik med den också. Sen den där havertz. Ska bli spännande och se hur långt han kan gå. Hoppas han stannar i leverkusen en säsong till iallafall. Nog bra för hans utveckling att spela under bosz, sen för ligans skull så att inte bayern köper ännu en av motståndarnas bästa spelare.

Synd bara att dortmund skulle strula till det. Helt övertygad om att bayern tappar mot leipzig, och då hade man haft alla chanser dortmund. Men kan inte se bayern tappa hemma mot frankfurt OCKSÅ. Vilket nu måste till. Såg bara matchen fram till typ minut 65 så var en chock att se dem inte vann den matchen. Såg ju så bra ut, främst i första halvlek.
Citera
2019-05-07, 07:19
Medlem
cyberkalles avatar
Då kan vi gratulera Köln till återkomsten i BL efter en snabb sejour i zweite.

Timo Horn och Jonas Hector två landslagsmän som valde att stanna i klubben när dom åkte ur trots att dom bägge hade erbjudanden om att byta är nu åter i finrummet, kul jag gillar bägge.
Citera
2019-05-07, 11:19
Medlem
BarryHeros avatar
Hur fan tänker Werder Bremen som konsekvent vägrar ge Felix Beijmo speltid trots att man inte har någonting att spela för i ligan längre? Han kostade 30 miljoner och har till och med fyllt 21 år. Varför låter man honom inte debutera?
Citera
2019-05-07, 16:57
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Hur fan tänker Werder Bremen som konsekvent vägrar ge Felix Beijmo speltid trots att man inte har någonting att spela för i ligan längre? Han kostade 30 miljoner och har till och med fyllt 21 år. Varför låter man honom inte debutera?
Så en europaplats är ingenting att spela för?

Jag har dock ingen koll på Bremen och varför han inte får spela, kan det vara så enkelt att han inte platsar?
Citera
2019-05-07, 18:21
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle

Jag har dock ingen koll på Bremen och varför han inte får spela, kan det vara så enkelt att han inte platsar?
Mycket möjligt men han har väl spelat för Bremen II?
Citera
2019-05-07, 19:29
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle

I teorin finns möjlighet till Europa, men det är större chans att Bayern missar ligasegern.... Bremen måste slå Hoffenheim och Red Bull, samtidigt som Hoffenheim, Wolfsburg och Gladbach max får ta en poäng var...

Beijmo är inte ens nära att ta plats på bänken, och så länge TGS och Ludvigsson är kvar finns inte en chans, sedan är Friedl före också. Beijmo har haft lite svårt att acklimatisera sig och inte imponerat alls. Han har varit på bänken några få gånger då det varit skador och avstängningar.
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Mycket möjligt men han har väl spelat för Bremen II?
Ja någon enstaka insats, inte imponerat.

Vet inte varför man köpte Beijmo, visst är det tunt i truppen på backsidan, men han har aldrig varit ens nära att ta en plats. Och ska det roteras kommer Friedl före (och Friedl är rätt medioker han med, men verkar som Bremen tänker köpa loss honom från Bayern).
Citera
2019-05-07, 19:55
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ewru
I teorin finns möjlighet till Europa, men det är större chans att Bayern missar ligasegern.... Bremen måste slå Hoffenheim och Red Bull, samtidigt som Hoffenheim, Wolfsburg och Gladbach max får ta en poäng var...

Beijmo är inte ens nära att ta plats på bänken, och så länge TGS och Ludvigsson är kvar finns inte en chans, sedan är Friedl före också. Beijmo har haft lite svårt att acklimatisera sig och inte imponerat alls. Han har varit på bänken några få gånger då det varit skador och avstängningar.

Ja någon enstaka insats, inte imponerat.

Vet inte varför man köpte Beijmo, visst är det tunt i truppen på backsidan, men han har aldrig varit ens nära att ta en plats. Och ska det roteras kommer Friedl före (och Friedl är rätt medioker han med, men verkar som Bremen tänker köpa loss honom från Bayern).

Jo nu är det tungt men dom har ju krigat om platsen hela våren, om Bayern vinner cupen och ligan så blir det väl ytterligare en plats eller har jag fel.
Citera
2019-05-07, 20:17
Medlem
regndroppens avatar
Tror att en utlåning till zweite alternativt Nederländerna vore bra för honom. Skulle dock inte ha något emot om han kom hem till DIF igen på ett lån.
Citera
2019-05-08, 00:11
Medlem
Steff83s avatar
Måste säga att jag är glad för spjuvern Klopps skull och Liverpool. Bayern åkte ut mot ett bra lag helt enkelt, den troliga vinnaren? Dock tycker jag att vi borde skött hemmamatchen mycket bättre med det fina utgångsläge man skaffat sig. Men men..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in