2019-04-30, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wandra
Jag undrar hur i helvete hon har lyckats få en två i centrala SOLNA för 4.500:- ????
En studentlägenhet kan det knappast vara heller.

Det är bara möjligt om man stått typ 30 år i bostadskön.

Nån som har en vettig förklaring?

Genom kontakter, är enda förklaringen jag kan komma på.
Citera
2019-04-30, 20:50
Medlem
Kikade lite på programmet idag. Varför hånar man alltid folk som lägger pengar på datorspel för att det är en ”fantasivärld”?

Visst, snubben la hiskeliga summor på WoW mm. Är precis lika illa att spendera samma pengar på materiella ting.
Citera
2019-04-30, 20:52
Medlem
Vilket jobbigt avsnitt, han ser verkligen ångerfull ut och verkar allmänt ledsen och nere så jag tror faktiskt att han har kommit till insikt och förstår att det är allvar nu. Det måste finnas en bakomliggande orsak till allt det här så jag tror att de löser det tillsammans.
Citera
2019-04-30, 20:53
Medlem
Nästa geni inför räkning. Hur lyckas dom?
Hur hade det varit att returnera den andra datorn ex. Behöver väl inget vidare intelligens för att göra det. Facit: Han ville ha två datorer.
Citera
2019-04-30, 22:23
Medlem
svampgaffels avatar
Hennes krav på honom "Sluta spela helt". Om hon kan ställa det kravet så hade jag lämnat henne. Det är ju hans hobby och intresse. Skära ner är ju rimligt, men sluta helt säger mig att han aldrig kommer bli lycklig med henne.
Citera
2019-04-30, 22:32
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampgaffel
Hennes krav på honom "Sluta spela helt". Om hon kan ställa det kravet så hade jag lämnat henne. Det är ju hans hobby och intresse.
Om det är hans hobby och intresse så ska han självklart få fortsätta att spela. Och hon är värd något bättre, medans han kan få stångas med Kronofogden.
Citera
2019-05-01, 00:54
Medlem
MrSokratess avatar
Trevligt par.
Det aset som utnyttjade hans snällhet för ett lån och som erbjöd sig att betala 50kr i månaden om hen får ett jobb borde fan ha hängts ut.
Citera
2019-05-01, 01:32
Medlem
constants avatar
Verkar inte den där killen vara lite lätt intellektuellt funktionsnedsatt? Han svarar konstant: "mycket pengar", men verkar inte alls förstå.

Säsong 26 - Avsnitt 15
Citera
2019-05-01, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rake1234
10 hundralappar är det en tusenlapp frågar människan ? hur jävla oinsatt får man vara? finns tydligen ingen botten...

Fast jag tycker man kan skönja att hon egentligen inte är "dum" på det sättet att inte hade kunnat lära sig. Hon har aldrig behövt och hennes kvinnliga förebilder är ju kvinnor som bara tänker på utseendet och lever för att konsumera modeprylar.

Det intressanta är att sådan extrem curling kombinerat med helt skeva ideal också gjort henne till en oerhört egoistisk människa. Du och jag hade fullständigt brutit ihop om såg att vår hårt arbetande mamma gått in och betalat 191 tusen om året för att vi skulle kunna unna oss "lyx". Hon var mer lite förvånad, "Eh, det var en ordentlig siffra", men inga direkta känslor.

Mamman måste antingen ha väldigt bra betalt eller nu vara skuldsatt över öronen om kan betala 16 tusen i månaden till sin dotters konsumtion.

Lite underligt Lyxfällanavsnitt då mamman fick sponsra ytterligare 20.000, dvs Lyxfällan gjorde samma som Michaela, sprang till mamma när inte fick ihop ekonimin. Pengar mamman aldrig kommer att få tillbaka.
Citera
2019-05-04, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Verkar inte den där killen vara lite lätt intellektuellt funktionsnedsatt? Han svarar konstant: "mycket pengar", men verkar inte alls förstå.

Säsong 26 - Avsnitt 15
roligaste var ju att allt lades på honom fast han inte levde ensam hans fru hade 7000 i inkomst (föräldraledig ja vet) men bara hans inkomst o lån ger mig fan att hon använt av dom pengarna också. om han sagt till henne pengar är inga problem. sen ska hon ställa krav sluta spela datorspel osv.
Citera
2019-05-07, 12:13
Medlem
Lachlans avatar
Lite intressant att 70-80 % av alla kvinnliga deltagare är jobbar som undersköterskor/äldrevården
Citera
2019-05-07, 15:46
Medlem
Knullkungens avatar
Kvällens deltagare slår tydligen säsongsrekord.

https://www.ekuriren.se/nyheter/eskilstuna/eskilstunabon-ola-med-i-lyxfallan-har-27-miljoner-i-skulder-sm5047477.aspx

"När TV3:s program "Lyxfällan" kommer till Eskilstuna är situationen för golvläggaren Ola, 50, minst sagt ansträngd. En skatteskuld på en miljon kronor och totala skulder på 2 697 678 – säsongsrekord – som dessutom växer med 47 000 kronor för varje månad som går. Därtill fyra veckors tidsfrist innan kronofogden tar huset.

När Ola, "Lyxfällan personifierad" enligt programledaren Magnus Hedberg, i programmet får se en sammanställning av sitt växande skuldberg bryter han ihop.

– Man står där och ser att man har nästan 2,7 miljoner i skulder. När man får det i ansiktet är det klart att man blir chockad. Det är enormt omtumlande, säger han."

"parkeringsböter för 27 400 kronor – om året."
Senast redigerad av Knullkungen 2019-05-07 kl. 15:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in