Citat:
Ursprungligen postat av
Fallskarmsjagare
Tack, jag frågade om din egen slutsats. Den bekräftar att du kommer tro på precis vad som helst bara den passar polisens hypotes. Hur idiotisk den än hade varit så kopplar du bort din egen tankeförmåga. Om polisen ändrar sig så ändrar du dig. Eller hur?
Nej, jag kan bara förstå att någon tänker på sophämtningen om han ströp sin lilla fru i affekt.
Tänker han på sophämtning annars så är han kall och beräknande. Obehaglig människa helt enkelt. Sån tror jag inte Oskar var. Tror han blev uppgiven och desperat.
Och du tycker inte hela ärendet är kallt och beräknande? Ja, jag tror också han var desperat, men detta är planerat sedan länge. Och DET är verkligen beräknande. Beslut togs hösten 2017 av båda föräldrarna. Man skrev på testamente vars namnteckningar bevittnades. Man skrev ett avskedsbrev. BÅDA gjorde det. Någon skrev sms till den andra parten kvällen den 5/1. Han sökte en professur (som han inte tänkte tillträda). Han planerade seminarium - som han inte tänkte bevista. (Jag upprepar mig).
Nej, jag kopplar inte bort tankeförmågan, men jag har svårt för konspirationsteorier. Det är fortfarande hejdlösa spekulationer härinne. Det enkla är oftast lösningen. Ingen av oss kan tänka oss att döda vare sig partner eller barn. Hellre tar vi livet av oss själva. Det går helt enkelt inte att sätta sig in i situationen på ett nyktert sätt. Eftersom det inte finns i vår fattningsförmåga.
Edit: Det kan ha funnits en checklista som de fyllt på under hösten. Testamente - check. Professur - check, planeringssamtal - check, avskedsbrev - check, rep - check, Sömnmedel - check, Soptunnor - check, fördragna gardiner - check, lyse tänt på ovanvåningen - check. Framlagda dokument - check, instruktioner till anhöriga - check. Osv osv. Inget skall glömmas.