Citat:
Ursprungligen postat av
Lopesan
Ser ingen sådan flagga eller är jag helt blind?
Edit: såg den nu, på taket på epan.....
Och vad fan vet blattesvinen om amerikansk historia, dom hatar ju usa
Det får lära sig på SFI kurserna att nästan alla svenskar är rasister och att de ska tolka mer eller mindre allt som rasistiskt. Sedan ger de sig ut i samhället och arbetslivet, och anmälningar om kränkningar bara faller in som ett vattenfall hos DO. Man kan ju knappast klandra dem när batikhäxorna på migrationsverket och SFI bara matar dem med denna förvrängda samhällssyn.
Det är ungefär som svarta barn i USA som mer eller mindre får lära sig av deras Black Lives Matter föräldrar att hela jävla samhället är emot dem och att de aldrig kommer att lyckas oavsett hur mycket de presterar, just pga rasism, därför ger de upp väldigt fort och tar till desperata metoder.
Killarna i videon kan säkert ingenting om USAs historia eller kulturarv, men de har fått lära sig identifiera de "rasistiska symbolerna", sedan försöker de ju själva leva efter den amerikanska ghetto modellen så sydstatsflaggan är nog inte så främmande för dem.
Har spolat fram och tillbaka på video ganska mycket men förstår fortfarande knappt ett skit av vad han säger.
Har för mig att han säger "TA BORT DITT TAK" varpå svenska grabben ropar "ja ja jag åker härifrån!"
Som sagt så tror jag inte grabbarna hade några provocerande intentioner, utan såg troligtvis inte "allvaret" i att ha en sydstatsflagga mer än att det ingår lite i redneck kulturen som många fordonsintresserade grabbar i gymnasiet har.