Citat:
Ursprungligen postat av
Ajam12
Tja!
Blev anhållen för ett par månader sedan för en rad brott jag inte var skyldig till och detta var falska anklagelser.
Fick bara några dagar senare hem papper på att utredningen var nerlagd och inget mer med det.
Anklagelsen var misshandel i min bostad mm. Jag satt 12h med restriktioner.Den som anmälde mig för detta var ensam med mig i bostaden men i pappren jag fick hem står det också vittne: Sekretess, vittne: Sekretess B.A vad betyder det?
Det som egentligen hände var att jag dumpade bruden för hon varit otrogen. Sen satt jag 2h senare i Solna med fulla restriktioner..
Har varit hos polisen två gånger och begärt ut FUP men ingenting händer. Har jag ingen rätt att veta vem som falskt anklagat mig för detta?
Tack!
Tråkigt!
Jag tror att som du säger att din dam anmälde dig för misshandel och hittade på att det fanns ett vittne, detta för att kunna bekräfta sin story.
När det visade sig att det var påhittat med vittne, och att målsägande inte hade några skador så föll misstanken och du släpptes.
Det är förjäkligt, men tyvärr är det så man måste gå till väga.
En av förutsättningarna för att man ska kunna utreda grövre brott är att man hindrar misstänkt, och andra till att sabba utredningen och därav fick du sitta inlåst.
Tråkigt, men du bör ju anmäla henne om det hon sagt ej stämmer.