2019-05-06, 17:32
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Med tanke på hur förra matchen mot Barcelona såg ut tvivlar jag inte på att Liverpool har potential att göra 3-5 mål mot Barcelona på Anfield. Att ha potential att göra något innebär inte att man gör det. Skulle man göra det är frågan dessutom hur många man släpper in. Kan man hålla nollan när man måste ösa på framåt. Allting baserat på att man har fullt lag. Att man nu saknar lagets viktigaste anfallare tillsammans med bäste målgöraren är givetvis enorma avbräck. En oerhört svår uppgift blir i stort sett omöjlig. Chansen ligger i att Barcelona tar lätt på uppgiften och att många Liverpoolspelare presterar på max.

Edit: Dessutom saknas ju Keita. Så istället för Firmino, Salah och Keita är de offensiva alternativen Origi, Sturridge, Shaqiri och Lallana.
Senast redigerad av Alex P. Keaton 2019-05-06 kl. 17:34.
Citera
2019-05-06, 17:39
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Med tanke på hur förra matchen mot Barcelona såg ut tvivlar jag inte på att Liverpool har potential att göra 3-5 mål mot Barcelona på Anfield. Att ha potential att göra något innebär inte att man gör det. Skulle man göra det är frågan dessutom hur många man släpper in. Kan man hålla nollan när man måste ösa på framåt. Allting baserat på att man har fullt lag. Att man nu saknar lagets viktigaste anfallare tillsammans med bäste målgöraren är givetvis enorma avbräck. En oerhört svår uppgift blir i stort sett omöjlig. Chansen ligger i att Barcelona tar lätt på uppgiften och att många Liverpoolspelare presterar på max.

Edit: Dessutom saknas ju Keita. Så istället för Firmino, Salah och Keita är de offensiva alternativen Origi, Sturridge, Shaqiri och Lallana.

Ja finns utrymme för förbättringar i truppen...
Citera
2019-05-06, 22:30
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Och där avgör Kompany ligan med ett skott i dajmkrysset. Nu jublas de i hela Manchester.
Citera
2019-05-06, 22:53
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Och där avgör Kompany ligan med ett skott i dajmkrysset. Nu jublas de i hela Manchester.

Nåja, halva.

Men ja, vilket mål! Vilken kapten! Gerrard fumlade bort en ligatitel på mittplan. Kompany bombar hem den troligtvis. Vilket mål alltså, helt sjukt fin träff och den satt ju perfekt i klykan.
Citera
2019-05-06, 23:00
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Nåja, halva.

Men ja, vilket mål! Vilken kapten! Gerrard fumlade bort en ligatitel på mittplan. Kompany bombar hem den troligtvis. Vilket mål alltså, helt sjukt fin träff och den satt ju perfekt i klykan.
Nä hela. Alla normalt funtade united fans ser hellre city vinna än pool.

Men det var fan inte långt ifrån att kompany gjorde en gerrard när han ramlade några moment efter målet.

Satt förövrigt igår och hoppade att chong skulle näta så man kunde få höra holömgren skrika,CHONG I MEDALJONGEN, men det fick räcka med en RACKARRÖKARE, på måndagskvällen istället. Inte helt fel det heller. På något sätt fint symboliskt att kompany avgör. Om det nu finns någon fin symbolik i att ett pengadopat qatar lag vinner. Det gör det ju egentligen inte. Men känner smaken av liverpool fansens tårar genom dataskärmen och det duger gott för mig.
Citera
2019-05-06, 23:05
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Nä hela. Alla normalt funtade united fans ser hellre city vinna än pool.

Men det var fan inte långt ifrån att kompany gjorde en gerrard när han ramlade några moment efter målet.

Satt förövrigt igår och hoppade att chong skulle näta så man kunde få höra holömgren skrika,CHONG I MEDALJONGEN, men det fick räcka med en RACKARRÖKARE, på måndagskvällen istället. Inte helt fel det heller. På något sätt fint symboliskt att kompany avgör. Om det nu finns någon fin symbolik i att ett pengadopat qatar lag vinner. Det gör det ju egentligen inte. Men känner smaken av liverpool fansens tårar genom dataskärmen och det duger gott för mig.

Iofs, men jag tror inte att det sträcker sig så långt att det jublas i hela Manchester, men ok, 3/4 då. En och annan lär det finnas som inte kan jubla åt ett mål från dom ljusblåa oavsett vad som står på spel.
Citera
2019-05-06, 23:18
Moderator
zanteras avatar
City står för allt som är fel med modern fotboll för min del så jag rankar det tyngre än att Liverpool historiskt varit en större rival.
Citera
2019-05-06, 23:27
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Måste ju förövrigt älska mike dean. Minut 93. Dean ger city frispark. Spejar lite med frisparkssprejen där bollen ska ligga. Stegar upp muren. Långsamt. Sprejar markeringen där muren ska stå. 3 sekunder efter att city sätter igång spelet blåser han av matchen. Vad är poängen liksom. Blås bara av skiten direkt. Jag menar varför sig själv besväret liksom. Men han kanske får någon bonus beroende på hur mycket sprej han använder eller något. Det var ju ändå bara 3 minuter stopptid och han hade inte mycket annan tid kvar uppenbarligen. Men vissa domare ska ju vara väl petiga och paragrafryttare.
Citera
2019-05-07, 06:27
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton

Nja, det är inte uteslutet att Ox och Brewster går före Sturridge och Lallana. Oavsett vem som får chansen i kväll så kommer det bli en oerhört tuff uppgift och krävas en insats likt den andra halvleken i Istanbul 2005.
Citera
2019-05-07, 10:26
Medlem
EnLitenFryss avatar
Leicester ska ha en eloge för att de stod upp bra igår. Once-in-a-lifetime-träff på det målet som Schmeichel inte kan göra ett piss åt, men pressen på bollhållaren var riktigt dålig.

Det enda som står emellan City och en titel är alltså Brighton, som är så dåliga just nu att City förmodligen skulle kunna dra på sig två röda och ändå vinna komfortabelt. Bra säsong Liverpool, men till helgen är det roliga slut - tvåa i ligan och semi i CL, roligare än så blev det inte.
Citera
2019-05-07, 14:48
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Inget spel för United i CL nästa säsong.
Detta har framgått för alla och Man U har avskrivits från UCL-spel nästa säsong i alla media senaste dagarna. Dock skulle jag vilja höra med experterna i tråden vad som händer om Chelsea vinner UEL och belönas med en UCL-plats. Om jag förstått det rätt så belönas ligan med en extra spot i och med att Chelsea redan kvalificerat sig till UCL via tredje platsen i EPL? Dvs EPL får fem lag i UCL nästa säsong något som hände när Spanien hade ett extralag i UCL tack vare vinst i UEL.

Om detta stämmer har då inte Man U chans till UCL-spel nästa säsong om de går om Arsenal och kniper femte platsen i EPL samtidigt som Chelsea vinner UEL?
Citera
2019-05-07, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Detta har framgått för alla och Man U har avskrivits från UCL-spel nästa säsong i alla media senaste dagarna. Dock skulle jag vilja höra med experterna i tråden vad som händer om Chelsea vinner UEL och belönas med en UCL-plats. Om jag förstått det rätt så belönas ligan med en extra spot i och med att Chelsea redan kvalificerat sig till UCL via tredje platsen i EPL? Dvs EPL får fem lag i UCL nästa säsong något som hände när Spanien hade ett extralag i UCL tack vare vinst i UEL.

Om detta stämmer har då inte Man U chans till UCL-spel nästa säsong om de går om Arsenal och kniper femte platsen i EPL samtidigt som Chelsea vinner UEL?

Nej, om ett lag som redan kvalificerat sig för CL via ligan vinner EL så går Frankrikes tredjeplats direkt till CL istället för att behöva kvala.

Från Wiki:
The final will be played at the Olympic Stadium in Baku, Azerbaijan.[1] The winners of the 2018–19 UEFA Europa League will earn the right to play against the winners of the 2018–19 UEFA Champions League in the 2019 UEFA Super Cup. They will also automatically qualify for the 2019–20 UEFA Champions League group stage, and if they have already qualified through their league performance, the berth reserved will be given to the third-placed team of the 2018–19 Ligue 1, the 5th-ranked association according to next season's access list.[2]
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in