2019-05-06, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Från vem kommer den uppgiften? En okänd granne som besökt tråden? Eller vem?

Använd FB:s eminenta sökfunktion. Flera inlägg första dagarna och nyligen i mars; ”Soptunnan”.

Någon ställde ut soptunnan till gatan för hämtning 5/1 och den stod kvar där när polisen kom.

Elförbrukningen sjönk 80% den 6/1.

Märkligt.
Citera
2019-05-06, 21:13
Medlem
Om det förekom incest i familjen, till exempel, så är det begripligt att A inte blev bättre. Då kan man leta hur mycket som helst efter botemedel, sen når kanske gm vägs ände och inser att spelet är över. Tvångshandlingarna tog över så svårt att enda utvägen var att dö och döda alla och sen komma med en rimlig förklaring. Den förklaringen kanske överdrevs, var ett feltänk.

Att göra sig "immun" mot alla insatser ett halvår gör att man kan misstänka att den som gjorde så visste var felkällan fanns och att den aldrig skulle gå att behandla, om det inte skulle innebära slutet för familjeenheten.

Tror att familjen dog på grund av mörka sanningar, där en del var ovetandes? Incest behöver inte vara de värsta handlingarna, det finns en skala. Så slipper den incestsjuke i tråden grotta ned sig i målande beskrivningar, som alla mår dåligt av (utom hen själv).
Citera
2019-05-06, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ja. Sannolikheten är i princip lika med noll att 2 barn i samma familj skulle drabbas av ME. Det är därför jag tycker det är väldigt märkligt.

Rektorn sa själv att hemundervisning även för Moa kom på tapeten redan i Juni - och då hade flickan just gått ut sin årskurs. Var hon sjuk då? Hon kunde iaf gå i skolan.

Men sen gick det fort som fan och diagnos/läkarintyget kom fram i Augusti och då togs beslutet om hemskolning även för M. Det är inte ens 3 månader. Snarare 2.

Klart man tycker att det är konstigt och att det har gått väldigt fort.

Tror att O blev för kaxig, om det handlar om incest. Han hade kanske inte As lojalitet, det kanske hände något under julen? Därför måste alla dö före skolstarten?

Om ett barn blivit trött/fått diagnosen ME, om morden inte varit planerade, om han/de givit en annan orsak. För krångligt, för konstigt. Stämmer inte med deras akademiska profil. Ovanpå det kanske mamman fick dödsångest, men O, han "sökte" vidare, medan han visste?

Kanske mamman började ana vad det handlade om, källan till den enorma tröttheten på grund av för lite nattsömn?

Under hösten var hela familjen hemma. Båda föräldrarna distansjobbar, båda barnen distansskolas. Mycket udda. Alla vakade över varandra, men av olika anledningar?
Senast redigerad av rappytt 2019-05-06 kl. 21:20.
Citera
2019-05-06, 21:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Om det förekom incest i familjen, till exempel, så är det begripligt att A inte blev bättre. Då kan man leta hur mycket som helst efter botemedel, sen når kanske gm vägs ände och inser att spelet är över. Tvångshandlingarna tog över så svårt att enda utvägen var att dö och döda alla och sen komma med en rimlig förklaring. Den förklaringen kanske överdrevs, var ett feltänk.

Att göra sig "immun" mot alla insatser ett halvår gör att man kan misstänka att den som gjorde så visste var felkällan fanns och att den aldrig skulle gå att behandla, om det inte skulle innebära slutet för familjeenheten.

Tror att familjen dog på grund av mörka sanningar, där en del var ovetandes? Incest behöver inte vara de värsta handlingarna, det finns en skala. Så slipper den incestsjuke i tråden grotta ned sig i målande beskrivningar, som alla mår dåligt av (utom hen själv).
Men rapytt - lyckas du inte få gehör och för att få uppmärksamhet så tar du i ända ner från tårna?
Vi vet att du tror att det är de mörkaste av sanningar - du har fyllt den här tråden med gissningar på noll bas.
Du måste väl förstå att du får försöka förankra dina egna sjuka idéer emellanåt, ditt lösa tyckande har ingen större bäring. Det sitter ju bara i din skalle och blir förtal om flickorna.
Citera
2019-05-06, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men rapytt - lyckas du inte få gehör och för att få uppmärksamhet så tar du i ända ner från tårna?
Vi vet att du tror att det är de mörkaste av sanningar - du har fyllt den här tråden med gissningar på noll bas.
Du måste väl förstå att du får försöka förankra dina egna sjuka idéer emellanåt, ditt lösa tyckande har ingen större bäring. Det sitter ju bara i din skalle och blir förtal om flickorna.

Nej, tröttheten flickorna hade, en eller två, baseras på något. Det kan vara "borrelia" (båda?!), men också vara så att de, en eller två, inte kunde sova om nätterna.

https://www.netdoktor.se/barn/sjukdomar/sexuella-overgrepp-mot-barn/

Psykiska symtom
Depression:
Ilska
Oro inför framtiden
Dålig självkänsla, särskilt i förhållande till den egna kroppen och i förhållande till jämnåriga
Kroppsliga besvär som sömnproblem, dålig aptit, trötthet, oro för sin hälsa
Ångest:
Kroppsliga besvär, sömnproblem och mardrömmar om nätterna
Fobier, det vill säga ogrundad rädsla för särskilda objekt eller situationer
Kroppsliga smärtor, särskilt i magen, huvudet, musklerna och underlivet
Tvångspräglade symtom, som överdriven renlighet
Posttraumatiskt stressyndrom:
Innebär symtom som återupplevande av händelsen/händelserna, undvikande av situationer och platser som kan påminna om händelsen/händelserna och förhöjd aktivering (går på helspänn hela tiden)"

Det finns en medveten omedvetenhet om vad incest innebär. Det kan handla om felaktig beröring, men de som "gillar" att beskriva incest tar till det grövsta för att få andra att kräkas i tråden. De gillar sånt. Förväntar mig fler äckliga beskrivningar inom kort av hydran, men rådet är att bara scrolla över det.

Förnuftiga människor inser att det finns inga gråzoner i brottsligheten, men handlingarna kan skifta. Alla orsaker de samma symptom som ME...
Senast redigerad av rappytt 2019-05-06 kl. 21:48.
Citera
2019-05-06, 21:46
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Tror att O blev för kaxig, om det handlar om incest. Han hade kanske inte As lojalitet, det kanske hände något under julen? Därför måste alla dö före skolstarten?

Om ett barn blivit trött/fått diagnosen ME, om morden inte varit planerade, om han/de givit en annan orsak. För krångligt, för konstigt. Stämmer inte med deras akademiska profil. Ovanpå det kanske mamman fick dödsångest, men O, han "sökte" vidare, medan han visste?

Kanske mamman började ana vad det handlade om, källan till den enorma tröttheten på grund av för lite nattsömn?

Under hösten var hela familjen hemma. Båda föräldrarna distansjobbar, båda barnen distansskolas. Mycket udda. Alla vakade över varandra, men av olika anledningar?

Om H upptäckte att barnen utsattes för sexuella övergrepp av O så borde hon väl dragit iväg med dem långt långt bort istället för att planera deras död.
Citera
2019-05-06, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Om H upptäckte att barnen utsattes för sexuella övergrepp av O så borde hon väl dragit iväg med dem långt långt bort istället för att planera deras död.

Absolut, det enda handlingsalternativet, om O inte har någon hållhake på H. Det tysta medgivandet förekommer också, skammen. Hellre leva vidare som man har det och hoppas på att beteendet försvinner?

https://svenska.yle.fi/artikel/2016/10/26/professor-om-incesten-varfor-markte-ingen-nagot

"Hon säger att familjen ofta håller tyst om sina hemligheter, i synnerhet vad gäller incest, och det försvårar myndigheternas arbete."

Vi vet ju inte heller om H planerade för barnens död. Polisen har ju mörkat detaljerna som kan klarlägga vad som hände, vem som gjorde vad och varför. Det kan upplevas som att de mörkar något skamfyllt, en värre pålaga ovanpå morden.

Det framkom att det inte finns någon enskild utlösande händelse, så kanske handlar det om något som pågått sedan barnen var små, ungefär när A började bli trött?
Senast redigerad av rappytt 2019-05-06 kl. 21:54.
Citera
2019-05-06, 21:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Nej, tröttheten flickorna hade, en eller två, baseras på något. Det kan vara "borrelia" (båda?!), men också vara så att de, en eller två, inte kunde sova om nätterna.
Nu är det oavsett fysiska symtom inte i närheten av den ansträngningsutlösta utmattningen som vid ME - vilket uppenbart är vad A har med tanke på neddragning av fritidsaktiviteter och skola.

Jag undrar varför du är så extremt överfixerad vid detta med sexuella övergrepp och narcissism?

Jag har som sagt funderat kring Hanna med tanke på det extremt tomma och ganska knastertorra avskedsbrevet. EIPS har en väldigt tomhet inombords, är mycket suicidala och med svår separationsångest - men det här stämmer föga. De flesta borderline är ju väldigt histrioniska.

Kanske hon kan ha varit en mer introvert typ där det typiska borderline inte syns så väl?
Nåt du vet mer om gällande patientklientelet?
Citat:
Det handlar om exempelvis kraftiga humörsvängningar, impulsivitet, instabilitet och väldigt ofta explosiv ilska.

Att ha borderline känns som att vara på middag hemma hos vänner och sväva ovanför matbordet, ovanför småpratet och skratten, och se ner på alla människor där nere som ler och förstår varandra, och man tänker: Varför är inte jag en del av det?"

"Jag minns en gång när jag viftade en matkniv mot min kompis mamma och hennes vänner över middagsbordet efter att de börjat gnälla om den socialdemokratiska regeringen. Jag anklagade dem för att ha "torrknullat min generation i röven". De stirrade på mig, chockade, så jag lade till att de borde "gå och sniffa asbest i ett dike". Det är inte något som en rationell människa kläcker ur sig på en middag med vuxna människor man precis träffat.
https://www.vice.com/sv/article/59987z/hur-det-kanns-att-leva-med-borderline
Citera
2019-05-06, 21:57
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Absolut, det enda handlingsalternativet, om O inte har någon hållhake på H. Det tysta medgivandet förekommer också, skammen. Hellre leva vidare som man har det och hoppas på att beteendet försvinner?

https://svenska.yle.fi/artikel/2016/10/26/professor-om-incesten-varfor-markte-ingen-nagot

"Hon säger att familjen ofta håller tyst om sina hemligheter, i synnerhet vad gäller incest, och det försvårar myndigheternas arbete."

Vi vet ju inte heller om H planerade för barnens död. Polisen har ju mörkat detaljerna som kan klarlägga vad som hände, vem som gjorde vad och varför. Det kan upplevas som att de mörkar något skamfyllt, en värre pålaga ovanpå morden.
Jag trodde incest-frågan självdog redan i början av 2018? Nu har jag kanske slarvat när jag läst igenom tråden, men jag har inte sett något sådant på länge? Hur kommer det sig att du dragit upp den igen? Eller är det för att vi slutar få slut på alternativ? Går det inte att acceptera eller vad? Jag har förstått att ME-patienter oftare drabbar högpresterande människor än tvärtom. Precis som anorexia. Även om det handlar om olika saker. Kanske att dessa högpresterande människor lite mer känsliga/mottagliga när det gäller ME?
Citera
2019-05-06, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Jag trodde incest-frågan självdog redan i början av 2018? Nu har jag kanske slarvat när jag läst igenom tråden, men jag har inte sett något sådant på länge? Hur kommer det sig att du dragit upp den igen? Eller är det för att vi slutar få slut på alternativ? Går det inte att acceptera eller vad? Jag har förstått att ME-patienter oftare drabbar högpresterande människor än tvärtom. Precis som anorexia. Även om det handlar om olika saker. Kanske att dessa högpresterande människor lite mer känsliga/mottagliga när det gäller ME?

Jag har inte sett någonstans att flickorna är högpresterare, snarare tvärtom. De klarade ju inte av att gå i skolan eller ha några intressen, enligt föräldrarna, en eller två.

Allt är möjligt i tragedin som handlar om föräldrarnas, en eller två, inre demoner.
Citera
2019-05-06, 22:05
Medlem
Citat:
Men vad fan vet du om det? Du är ju inte riktigt klok som sprider trådsanningar och särskilt inte som två tjejer dog på grund av sådana som dig. Helt galet! Ingen vet vad diagnosen bottnar i, eller om någon blir permanent skadad. Använd inte sådana ord tack. Som sagt. Två unga tjejer förlorade livet på grund lobbysnacket ovan, som du hemfaller åt, helt okritiskt! 80 procent av läkarkåren skulle gladeligen bära ut dig från det rum där sjuka befinner sig och skälla ut dig!

Ingen har någonsin dött av aktivitet, i lagom omfattning. Många har dött på grund av rädsla. Som i Bjärred. Det går inte att vila sig frisk. Lite måste man göra. Att ligga i ett mörkt rum med ögonbindel och ingen kontakt, ingen skillnad mellan sömn och "liv" är sjukt. Sådant förekommer i kölvattnet av skräckpropagandan.

ME-diagnosen har lämnat fältet öppet för manipulativa sekterister. Familjen dog på grund av det i Bjärred. På grund av sådana svaga, fega, vidriga individer som dig. Som skapade ångest och rädsla helt utan anledning. Alla vet att psykosomatiken förstärks av rädsla. Den försvinner när människor är trygga.

Ångest triggas av rädsla. Lär dig något nu. Utanför sektbubbla i tråden. Du försökte till och med kasta skuld på sicentologerna, när det i själva verket var och är ME-lobbyn som är en sekt. Den finns på specialkliniker, frodas i föreningen och bland löst folk som är så svaga att förståndet inte längre finns inom räckhåll.

Du är så långt ute i skymningslandet så du har gått helt vilse. Det finns evidens som talar om att du har fel. Du har inget belägg för påståendet om 80%, ändå anklagar du andra för att sprida trådsanningar. Du sprider dina egna irrläror och fördomar. Din motsvarighet irl Mats Reimers har blivit avslöjad och dumförklarad. Det gäller dig med.
Senast redigerad av N.Armstark 2019-05-06 kl. 22:38.
Citera
2019-05-06, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ja. Sannolikheten är i princip lika med noll att 2 barn i samma familj skulle drabbas av ME. Det är därför jag tycker det är väldigt märkligt.

Rektorn sa själv att hemundervisning även för Moa kom på tapeten redan i Juni - och då hade flickan just gått ut sin årskurs. Var hon sjuk då? Hon kunde iaf gå i skolan.

Men sen gick det fort som fan och diagnos/läkarintyget kom fram i Augusti och då togs beslutet om hemskolning även för M. Det är inte ens 3 månader. Snarare 2.

Klart man tycker att det är konstigt och att det har gått väldigt fort.
Har du hört talas om genetisk predisposition? Det betyder att sannolikheten är större att två barn i samma familj ska drabbas av ME än två barn som inte är släkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in