Citat:
Ursprungligen postat av
JoakimBall
Jag har sett noll matcher i grundserien.
Tempot går upp i play-off, spelet blir fysiskt jämfört med grundserien -- Nyqvist kanske har gått på en lindrig skada eller dylikt för han imponerar inte i playoffen; Tappar puckar, ser ut som han är typ 0.2 sekunder sen in i varje situation, jag skämtar inte... 0.5/poäng per match (bättre än vad jag trodde, ha!).
Som flera redan påpekat så är Tre Kronor ganska svaga på forward sidan, vilket ja inte alls tvivlar på, så han skulle säkert ta en plats --
Nyqvist var kritiserad även i grundserien trots att poängen rasade in. Mycket i Red Wings tack vare Larkin. Men visst, gör man 60 P i NHL är man inte dålig. Men hans höga poängproduktion är inte i nivå men hur han är individuellt. Han är inte så bra som poängen visar. Jag vet inte om han är skadad. men det såg lika dant ut i grundserien som i slutspelet. Alltså att han tappar puck och är sen in i situationerna. Sedan är han fortfarande så bra så han går in i en toppkedja, men han är inte i nivå med EP, Lindholm, Landeskog osv.
Citat:
Ursprungligen postat av
FNLS
Jag tycker att vi bara har fem toppforwards så jag chansar med kruger i väntan på Landeskog
Lindholm Pettersson Hörnqvist
Eriksson kruger Nylander
Bratt Kempe Kempe
Lindblom lander Rasmussen
Kung Joel
1. Lindholm är inte LW. Ingen i den kedjan är LW.
2. Kruger ska inte in i en toppkedja. Han är given i en 3-4:e kedja. Bättre att byta plats på han och Lander.
3. Tycker inte Mario Kempe håller i en 3:e kedja, byt plats på han och Lindblom.
Citat:
Ursprungligen postat av
Birro69
Har en känsla av att John Klingberg snart är tillgänglig..och att han kommer att tacka ja.
Hade varit ett välkomnande tillskott. Tänk E.Gustafsson, Ekman Larsson och Klingberg i varsitt backpar. Klingberg är en fantastisk tvåvägsback, speciellt på stor is. Det tar dock emot lite att peta M.Pettersson, speciellt när Hägg är kvar, men det är ett lyxproblem då