2019-05-06, 17:04
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Den sena ändringen av avresedag tror
jag berodde på att LW bestämde sig för
att följa med i sista minuten och de
andra deltagarna ändrade då snällt
avresedag för att LW skulle kunna fira
sonen på hans födelsedag.

Om hon bestämde hela resan i sista stund behöver ju inte GM ha vetat om den alls.
Det fanns en logg angående när hennes resa bestämdes, jag tror från BeholderX där han skrev att hon anslöt sig till resan senare än de andra. Men jag reagerade inte på att datumet var så nära avresedagen att man kan kalla det sista minuten.

Det är svårt att över huvud taget hoppa på en resa i sista stund när man har jobb och barn. Man ska ta ledigt, det ska passa den andra föräldern att ha barnen etc.

Jag tror att hon bestämde att åka med tidigare men hade ett önskemål om att resesällskapet försöker ändra avresedag efter de kollat upp med sina scheman och planer etc. om de har möjlighet.
Tror inte hon skulle kunnat begära av flera andra att bara ändra planerad resedag i sista stund, det tog nog sin tid för de andra resenärerna att kunna ändra om sina planer.

I annat fall lär resesällskapet ha varit väldigt irriterade på Lena om hon kommit och bett alla ändra reseplanerna i sista stund.
Senast redigerad av Rosamund 2019-05-06 kl. 17:07.
Citera
2019-05-06, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Om hon bestämde hela resan i sista stund behöver ju inte GM ha vetat om den alls.
Det fanns en logg angående när hennes resa bestämdes, jag tror från BeholderX där han skrev att hon anslöt sig till resan senare än de andra. Men jag reagerade inte på att datumet var så nära avresedagen att man kan kalla det sista minuten.

Det är svårt att över huvud taget hoppa på en resa i sista stund när man har jobb och barn. Man ska ta ledigt, det ska passa den andra föräldern att ha barnen etc.

Jag tror att hon bestämde att åka med tidigare men hade ett önskemål om att resesällskapet försöker ändra avresedag efter de kollat upp med sina scheman och planer etc. om de har möjlighet.
Tror inte hon skulle kunnat begära av flera andra att bara ändra planerad resedag i sista stund, det tog nog sin tid för de andra resenärerna att kunna ändra om sina planer.

I annat fall lär resesällskapet ha varit väldigt irriterade på Lena om hon kommit och bett alla ändra reseplanerna i sista stund.
OJ!
Det jag fetat: Antyder du att nån/några i ressällskapet kan ha blivit så irriterade på LW, så det var orsak till att hon dödades?
Om inte: Varför inte?
Folk har blivit dödade för en handfull dollar, så varför inte för strulande av planerad resa?
Citera
2019-05-06, 18:09
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
OJ!
Det jag fetat: Antyder du att nån/några i ressällskapet kan ha blivit så irriterade på LW, så det var orsak till att hon dödades?
Om inte: Varför inte?
Folk har blivit dödade för en handfull dollar, så varför inte för strulande av planerad resa?

Nej, det tror jag inte. Som jag skrev har jag för mig att hon sa till i god tid innan om att hon önskade ändring av avresedag. Det var inte en sista minuten begäran om jag minns rätt.
Sedan kunde inte ändringen göras direkt utan blev spikad i sista stund, tror jag.
Citera
2019-05-06, 18:20
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund

Om GM kunde följa flödet så skulle då GM känna till både önskemålet och skälet...

Kunde inte GM följa flödet?

Eller är våldshandlingen orelaterad till / oberoende av att grabben ligger hemma i sängen och väntar på tårta? Oplanerad som sådan (vilket är rimligt) — men kanske inte som ”potential” eller extremlösning.

Eller ska man ta det som att grabben ”nödvändiggör” en träff utomhus vilket i sin tur bidrar till faktiskt resultat? LW tror hon är säker, men räknar inte med seriöst tuppjuck hos GM, som gått all-in på något.

(En av riskerna med ”otrohet” är förstås att en part lägger sig till med världsföreställning som denne sen ogärna ruckar på...)
Citera
2019-05-06, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Om GM kunde följa flödet så skulle då GM känna till både önskemålet och skälet...

Kunde inte GM följa flödet?

Eller är våldshandlingen orelaterad till / oberoende av att grabben ligger hemma i sängen och väntar på tårta? Oplanerad som sådan (vilket är rimligt) — men kanske inte som ”potential” eller extremlösning.

Eller ska man ta det som att grabben ”nödvändiggör” en träff utomhus vilket i sin tur bidrar till faktiskt resultat? LW tror hon är säker, men räknar inte med seriöst tuppjuck hos GM, som gått all-in på något.

(En av riskerna med ”otrohet” är förstås att en part lägger sig till med världsföreställning som denne sen ogärna ruckar på...)

Som jag ser det är det grabben som gör en träff utomhus nödvändig.
Sedan är det LW som inte kan/vill se hur farlig denne GM är, iaf mot små värnlösa kvinnor.
Hade hon bara blockat mördaren, inte öppnat dörren...
Öppnade LW för någon "ofarlig" så sent, Vad kan denne vilja nu?
isf ligger HD eller JG nära till hands, inblandade som de var och är.
Med HDs beteende före och efter mordet sätter jag pant på att hon var med.
Och varför älskar JG både HD och SD? Hade HD godkänt deras bisexuella förhållande?
Citera
2019-05-06, 18:49
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Som jag ser det är det grabben som gör en träff utomhus nödvändig.
Sedan är det LW som inte kan/vill se hur farlig denne GM är, iaf mot små värnlösa kvinnor.
Hade hon bara blockat mördaren, inte öppnat dörren...
Öppnade LW för någon "ofarlig" så sent, Vad kan denne vilja nu?

Hypotetiskt går LW ut för att undvika en ”scen” inför sonen och ett bankande på rutor o dörrar. Hade grabben inte vart där hade hon kanske inte öppnat, utan kanske pratat genom dörren.

Inte lätt att avgöra om LW hade skäl att tro att GM var förbannad/ ursinnig redan när han kom, men glad bör han ju inte ha varit, givet utgången.

Förmodligen var han redan ordentligt sur, och hon visste om det. Men valde väl fel ord kan man tänka, och fick plikta med livet för att Mr. Lättstött skulle få fortsätta må som den bloggprins han ju är.

Dags snart för åklagarmyndigheten att sätta ner fossingen..., kan man tycka.

Ska man vara bi så får man allt lov att vara mänsklig först — för att apostrofera ett orakel.
Senast redigerad av Lonnrot 2019-05-06 kl. 19:07.
Citera
2019-05-06, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Eller så har SD en hållhake på på henne.
Var det HD som var bakom planket och slet örhängena av LW? Örhängena som kanske var en gåva från SD? ( spekulationer )

Tror inte örhängena var så viktiga, om inte SD köpt dessa till bägge två.
LW hade nog inte på sig fest örhängen en måndag kväll, hade hon inte tappat ett tidigare, minns att hon skrev om det?
Citera
2019-05-06, 19:22
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Men om det är författarinnan till "rutbloggen" du syftar på, så har ju hon låtit oss förstå att hon omger sig med medhjälpare som berättar för henne om vad som skrivs på "undergroundfora". Då tycker jag det är minst sagt märkligt att dessa hjälpare inte har förstånd eller kraft nog att tala om för författarinnan vad som passar sig och vad som är olämpligt. T ex att kritisera barn, andras barn dessutom!
Bloggerskan var en ovanligt otrevlig person som ansåg sig överlägsen alla andra och skyllde på dem.
Hon kanske inte ens hade förmågan att ta emot goda råd från sina vänner eller någon annan.
Citera
2019-05-06, 19:54
Medlem
Honan6s avatar
Har HD ständigt semester?
Hon hann knappt komma hem från Spanienresan med mor och syster förrän hon packade för nästa tur till Tyskland med SD. När får döttrarna träffa sin mamma? Har hon drabbats av en livslång förlossningsdepression och förskjuter sina avkommor?

Citera
2019-05-06, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Har HD ständigt semester?
Hon hann knappt komma hem från Spanienresan med mor och syster förrän hon packade för nästa tur till Tyskland med SD. När får döttrarna träffa sin mamma? Har hon drabbats av en livslång förlossningsdepression och förskjuter sina avkommor?

Stackarn är väl sjukskriven och på läkarens inrådan tar frisk luft...
Stackars HD, som blir sjukskriven, det slipper ju svårt cancersjuka..
Citera
2019-05-07, 03:10
Medlem
gloriouslifes avatar
Jag har ögnat igenom Norgegängets GC-loggar.
Den enda jag hittar, förutom Beholder, som nämner LW
är r*gern*rdin.

Från r*gern*rdins GC-logg om Norgeresan:

"Och så kommer vi då till den tråkiga biten också. Under planeringens absoluta slutfas, slutade vi höra något från en av gruppens mest aktiva medlemmar. Vi fick en orolig känsla i magen, vi fick indikationer på att andra viktiga(re) saker inte blivit av heller. Ingen var heller hemma vid avresedagen. När vi senare i veckan fick beskedet att en kvinna hittats död nära hennes hem, befarade vi det värsta. Tyvärr bekräftades det när vi väl kommit hem. Det var Softpocahontas som hade hittats död. Så tragiskt, det går inte att beskriva. Under den korta tid jag hade haft förmånen att lära känna henne, som jag är oerhört tacksam för, så hade jag lärt känna en varm, generös, omtänksam, driven och intensiv trebarnsmor, som spred energi, glädje och kärlek omkring sig.

❤️ Vila i frid Softis, du lämnar ett ofattbart tomrum efter dig ❤️"
Citera
2019-05-07, 03:13
Medlem
gloriouslifes avatar
Systerhax found [Virtual Cache] Syngende træer

Wednesday, 01 May 2019 Denmark

What a different park! Walked around for a while and looked at the artists that were there and my choice became Bryan Adams and remembers the song Everything I do I do it for you. TFTC
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in