2019-05-06, 15:19
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jag lider med minsta sonen ; Aron.
Som fyller år då hans mamma mördades .
Borde finnas ett straff bara därför - att en mördare är så elak att han väljer en liten grabbs födelsedag -
Fy f*n

Det känns också hemskt personligt. Förutom att GM tog hennes liv, så straffade han henne genom hennes son - för all evighet.
Senast redigerad av Fröken_Sverige 2019-05-06 kl. 15:44.
Citera
2019-05-06, 15:25
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Det känns också hemskt personligt. Förutom att GM tog hennes liv, så straffade han henne genom hennes som för all evighet.

GM kanske trodde att Lena skulle iväg på Norgeresan morgonen efter?
Tydligen var planen att resa på tisdagen men det blev ändrat i sista stund till onsdagen. Antagligen för att Lena inte ville missa sonens födelsedag.
Citera
2019-05-06, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag kan inte riktigt hålla med om att problemet endast skulle vara SD:s. Visst, det kan säkert ha varit oerhört jobbigt för SD att en åklagare i ett års tid har pekat ut honom som "skäligen misstänkt", men ju längre tiden går desto mer ökar risken att strålkastarljuset snarare kommer att riktas mot åklagaren själv. Att bara stå och peka på en person så här länge, utan att alls kunna förklara varför man pekar på honom, håller naturligtvis inte i längden.

Det ovanliga förfarande som det möjligen skulle kunna handla om här, dvs. att försöka "döma" någon till livstids misstanke utan möjlighet att försvara sig, har ju redan prövats ett par gånger. Två läkare som enligt en förslaget utformad (ej överklagbar) dom skall ha styckat en kvinna, och två killar i Värmland som utan rättslig prövning fick finna sig i att ha dränkt sin vän.

Vem fler är skyldig?
Citera
2019-05-06, 15:38
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jodå, men jag ville bara betrakta "fenomenet" ur en annan synvinkel så man kan jämföra vilken som verkar mest trolig.

Så det var utmärkt att du svarade med dina personliga observationer från verkliga praktiken i geocaching världen. Det finns mycket som talar för den synvinkeln.

Ett tredje synsätt är om dom samverkat och skilsmässan är enbart fiktiv, vilket du också nämner "pair in crime".

Om skilsmässan berodde på att SD är bi
så skulle det också kunna förklara att de
fortsätter att vara vänner.
Det är ju i så fall inte något som han kan
rå för och är nog lättare att acceptera än
otrohet med en annan kvinna.
Om han har varit otrogen med en man så kan man ju trots allt förstå varför.
Då beror det inte på HD. Ingen kan lägga
någon skuld på henne.
Senast redigerad av gloriouslife 2019-05-06 kl. 15:41.
Citera
2019-05-06, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Ni som följt tråden från start minns nog hur hårt MH kritiserade LW i sin blogg. Hon presenterade sig även för eventuella läsare till ett speciellt underground-forum, men sen försvann bloggen. Jag hann ju kopiera den och kanske fler hann göra det som t ex Carina78 som är väldigt aktiv i tråden?

Isf är jag intresserad av att höra vilken bild Carina78 fått av MH och skulle du kunna se henne som en alternativ mördare om det visar sig att det inte är SD? Har du läst något av MH:s material om manipulation?
Tacksam för svar!
Rakt och ärligt (som alltid!) svar: Nej!

Vill inte gå i tråden och droppa diagnoser, men personen som här betecknas "MH" verkar i mina ögon, med det lilla jag hann läsa, inte helt stabil.
Jag minns att jag i tråden HÅRT! kritiserade MH för att hon hade det synnerligen dåliga omdömet att hänga ut de barn hon under en tid varit styvmor till. Fullständigt oförsvarligt!

Att försöka bedöma hennes manipulativa förmåga vill jag inte ge mig på. Gissa kan alla göra, men jag ber att få avstå.
Citera
2019-05-06, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Om skilsmässan berodde på att SD är bi
så skulle det också kunna förklara att de
fortsätter att vara vänner.
Det är ju i så fall inte något som han kan
rå för och är nog lättare att acceptera än
otrohet med en annan kvinna.
Om han har varit otrogen med en man så kan man ju trots allt förstå varför.
Då beror det inte på HD. Ingen kan lägga
någon skuld på henne.
"Ingen"? -really?

Du har ju i tråden skrivit att HD, direkt efter mordet på LW, skulle ha varit ute på brottsplatsen och städat upp efter att SD, hennes dåvarande make, hade varit där och mördat LW.

Fast det lägger du ingen skuld på henne för? Ingen skuld för att hon, enl dig, städade efter ett mord?
Nähä. Det kanske du ser som hennes normala och förväntade uppgift? Att som kvinna lojalt städa efter ens makes "stök"?
Citera
2019-05-06, 16:05
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
"Ingen"? -really?

Du har ju i tråden skrivit att HD, direkt efter mordet på LW, skulle ha varit ute på brottsplatsen och städat upp efter att SD, hennes dåvarande make, hade varit där och mördat LW.

Fast det lägger du ingen skuld på henne för? Ingen skuld för att hon, enl dig, städade efter ett mord?
Nähä. Det kanske du ser som hennes normala och förväntade uppgift? Att som kvinna lojalt städa efter ens makes "stök"?

Om du läser hela inlägget istället
för en mening så kanske du skulle
förstå att jag menar att ingen kan
lägga någon skuld på henne för att
SD är bi (om han är det).
Citera
2019-05-06, 16:23
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
GM kanske trodde att Lena skulle iväg på Norgeresan morgonen efter?
Tydligen var planen att resa på tisdagen men det blev ändrat i sista stund till onsdagen. Antagligen för att Lena inte ville missa sonens födelsedag.

Hmm. Kan LW ha förväntat sig påhälsning från GM och i så fall velat styra det till måndagen? Inte glömmer man bort sonens födelsedag.

Eller blev det ändring i sista minuten rörande vilken förälder som sonen skulle uppvaktas hos? Om UW nu jobbade i annat län, som det sagts?

— GM tar för givet att LW är ensam (för barnen borde (normalt?) vara hos UW den veckan, och LW ska iväg), och att det är sista chansen före avresan? — Eller LW räknar kallt med att GM kommer komma rännande före Norge-resan och vill inte ha besök under tisdagen när sonen är där?

Vilket åtminstone betyder att GM borde känna till Norge-resan, men inte till planändringen?

Kanske lite löst. Går det fylla i?

(Det misstänkliggör förstås UW lite (fra ena alternativet), men det vore djävulskt kallblodigt i överkant mot sonen.)
Citera
2019-05-06, 16:36
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Hmm. Kan LW ha förväntat sig påhälsning från GM och i så fall velat styra det till måndagen? Inte glömmer man bort sonens födelsedag.

Eller blev det ändring i sista minuten rörande vilken förälder som sonen skulle uppvaktas hos? Om UW nu jobbade i annat län, som det sagts?

— GM tar för givet att LW är ensam (för barnen borde (normalt?) vara hos UW den veckan, och LW ska iväg), och att det är sista chansen före avresan? — Eller LW räknar kallt med att GM kommer komma rännande före Norge-resan och vill inte ha besök under tisdagen när sonen är där?

Vilket åtminstone betyder att GM borde känna till Norge-resan, men inte till planändringen?

Kanske lite löst. Går det fylla i?

(Det misstänkliggör förstås UW lite (fra ena alternativet), men det vore djävulskt kallblodigt i överkant mot sonen.)

Den sena ändringen av avresedag tror
jag berodde på att LW bestämde sig för
att följa med i sista minuten och de
andra deltagarna ändrade då snällt
avresedag för att LW skulle kunna fira
sonen på hans födelsedag.
Citera
2019-05-06, 16:53
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Den sena ändringen av avresedag tror
jag berodde på att LW bestämde sig för
att följa med i sista minuten och de
andra deltagarna ändrade då snällt
avresedag för att LW skulle kunna fira
sonen på hans födelsedag.

Okej.
Citera
2019-05-06, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medinsyn
Men käre, käre Peter Jacobsson/Lag Amie, du har väl inte träffat HD mer än ni setts på avstånd några sekunder i november 2018 och före det någon enstaka sekund sommaren 2017? Berätta gärna för oss hur du kan vara så säker på att hennes sätt/ställning/inställning. Så vitt vi förstått har ni aldrig haft någon kontakt med varandra, precis som du i princip aldrig har kontakt med andra geocachare, mer än att du verkar chatta här med Knatos. Ingen av de som är mer aktiva inom Örebro verkar känna till dig mer än till namn.

Vi har inte noterat att HD skulle vara stressad eller pressad. Vi är glada för att HD och SD kan umgås. Vi är även många andra som har helt normal kontakt med dem. I alla fall till "dess motsatsen bevisats".

Du som har insyn, kan du bekräfta om SD är bisexuell?
Citera
2019-05-06, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Och ändå gör hon just det. Du har inte sett henne i de situationerna, det har jag. Hon Ler inte, verkar stressad och uppjagad, det var tydligt att hon inte trivdes och inte ville vara där.
Är det så svårt att inse att hon är under SD´s kontroll eller ev fruktar för sitt liv då hon vet eller starkt misstänker att han är mördaren? Eller om de mördat tillsammans.

Huromhelst är hennes beteende väldigt konstigt, t.o.m oerhört konstigt.

Eller så har SD en hållhake på på henne.
Var det HD som var bakom planket och slet örhängena av LW? Örhängena som kanske var en gåva från SD? ( spekulationer )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in