2019-03-29, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Minns att de flesta p skolgrden ville vara Henke. En av de stora nr man vxte upp men visst det fattar inte ni fdda p 00 talet och framt.

Numme ett. Fyfan vad jag lskar ditt namn + avatar. Hade helt glmt bort denna magiska hndelse.

Fr att svara p ditt inlgg. Det kan vara s att jag r fr gammal fr att alla skulle vara Henke. r fdd 85. Men jag upplevde aldrig att ngon ville vara Henke Larsson. Det var mest Brolin, Thern, Van Basten, Del Piero och Ronaldo som alla skulle vara. Sen var jag nog ensam om att vara Stefan Schwartz. Men som sagt. Jag kan vara fr gammal.
Citera
2019-03-30, 15:30
Medlem
Han var/r vldigt stor internationellt. Folk som inte frstr det begriper inte ett skvatt.
Citera
2019-05-06, 15:34
Medlem
BarryHeros avatar
Hur mycket pengar tjnade Henrik Larsson under sin karrir? Hur stora pengar rrde det sig om i Skottland? Och gick han upp eller ned i ln nr han gick till Barcelona?
Citera
2019-05-06, 15:45
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Hur mycket pengar tjnade Henrik Larsson under sin karrir? Hur stora pengar rrde det sig om i Skottland? Och gick han upp eller ned i ln nr han gick till Barcelona?
Vet inte. Men spontant borde han ju gtt upp i ln i Barcelona.

Celtic var en liten spelare ekonomiskt jmfrt med dom strsta ligorna och klubbarna ven d, ven om Henke hade en vldigt bra med deras mtt mtt. Blir man kpt tror jag man alltid gr upp i ln. Inte ner. Svida man inte flyttar hem eller varit klubbls lnge. Ungefr som p vanliga arbetsmarknaden.
Citera
2019-05-06, 15:50
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Vet inte. Men spontant borde han ju gtt upp i ln i Barcelona.

Celtic var en liten spelare ekonomiskt jmfrt med dom strsta ligorna och klubbarna ven d, ven om Henke hade en vldigt bra med deras mtt mtt. Blir man kpt tror jag man alltid gr upp i ln. Inte ner. Svida man inte flyttar hem eller varit klubbls lnge. Ungefr som p vanliga arbetsmarknaden.
Du glmmer att Henke var stjrnan i Celtic, medan han skrev p fr Barcelona som en breddspelare.

Hittade fljande artikeln ifrn 2004:

Citat:
Han r garanterad en rsln p 18 miljoner kronor, drutver tillkommer en ett bonusprogram som ger honom mjligheten att tjna ytterligare miljoner.

Prestationsbaserad ln infrdes i Barcelona fr ngra r sedan, fr att p s stt f bttre balans i ekonomin.

- Dr r tv delar i systemet. En del r prispengar, en summa som delas upp bland spelarna, drtill har varje spelare ett individuellt avtal som kan grundas p hur mnga ml de gr, hur mnga matcher de spelar, och s vidare, sger en klla till Sportbladet.

Larsson har redan en ansenlig frmgenhet sedan tiden i Celtic dr han sista ssongen tjnade nrmare 50 miljoner kronor, inklusive en lojalitetsbonus fr att han fullfljde sitt kontrakt.

https://www.aftonbladet.se/sportblad...on-36-miljoner

Om han tjnade 50 miljoner kronor sitt sista r i Celtic och sedan 18 miljoner kronor i grundln per r i Barcelona lter det som om hans kontrakt i Skottland var mer lukrativt.
Senast redigerad av BarryHero 2019-05-06 kl. 15:56.
Citera
2019-06-19, 23:59
Medlem
Organtjuven7s avatar
Haha, bgen Henrik Larsson gjorde enligt Wiki bara 37 ml p femton r i landslaget. Snacka om verhypad spelare/anfallare, som i princip bara presterade i lgkvalitetsligor och mot smre motstnd. S fort man synar hans ml och karrir framtrder en ytterst medioker spelare som lever p sina r i Skottland och skitklubben Celtic. Att han har den statusen han har kan bara hnda i Sverige. Hr r man gud eller helgonfrklarad om man gr fyra ml mot ster eller har spelat i Grekland.

Inte fr att jag gillar Zlatan men han r ju milsvid bttre n bgen p att spela fotboll och gra ml.
Citera
2019-06-20, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Organtjuven7
Haha, bgen Henrik Larsson gjorde enligt Wiki bara 37 ml p femton r i landslaget. Snacka om verhypad spelare, som i princip bara presterade i lgkvalitetsligor och mot smre motstnd. S fort man synar hans ml och karrir framtrder en ytterst medioker spelare som lever p sina r i Skottland och skitklubben Celtic. Att han har den statusen han har kan bara hnda i Sverige. Hr r man gud eller helgonfrklarad om man gr fyra ml mot ster eller har spelat i Grekland.

Inte fr att jag gillar Zlatan men han r ju milsvid bttre n bgen p att spela fotboll och gra ml.

Jag har tidigare i trden hvdat att Patrik Andersson var en strre spelare, och mtt ett visst motstnd. Men det hller jag sklart fast vid. Patrik har spelat i de strsta klubbarna och strsta ligorna. Och han har dessutom varit viktigare fr landslaget.
Citera
2019-06-20, 00:16
Medlem
Att jmfra Zlatan och Henke Larsson r vl lite om att jmfra Patrik Sjberg och Stefan Holm. Man kan diskutera det dr i evighet. Holm har fler titlar men Sjberg hoppade trots allt hgre och hade vrldsrekordet. Ungefr samma frhllande mellan Zlatan och Henke dr Zlatan har fler titlar men Henke har de tre starkaste - VM-medalj, CL-titel (inkl avgrande roll), och Guldskon.
Citera
2019-06-20, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Att jmfra Zlatan och Henke Larsson r vl lite om att jmfra Patrik Sjberg och Stefan Holm. Man kan diskutera det dr i evighet. Holm har fler titlar men Sjberg hoppade trots allt hgre och hade vrldsrekordet. Ungefr samma frhllande mellan Zlatan och Henke dr Zlatan har fler titlar men Henke har de tre starkaste - VM-medalj, CL-titel (inkl avgrande roll), och Guldskon.

Ha ha jag tror inte att det finns ngon som jmfr Zlatan med Henke.

Jag anser att Patrik Andersson r strre n Henke. Och att det finns minst tio historiska svenska spelare som r strre n Henke. Och det helt utan att vilja frminska hans insats. Han var en jvligt bra spelare.
Citera
2019-06-20, 00:45
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Ha ha jag tror inte att det finns ngon som jmfr Zlatan med Henke.

Jag anser att Patrik Andersson r strre n Henke. Och att det finns minst tio historiska svenska spelare som r strre n Henke. Och det helt utan att vilja frminska hans insats. Han var en jvligt bra spelare.

S hur frklarar du att Henke r riktigt stor i utlandet (det r faktiskt ingen svensk myt) medan knappt ngon utanfr Sverige vet vem Patrik Andersson r?

Skert hyggligt ihgkommen i Tyskland men han r kanske 1/100 s ihgkommen som Henke globalt.
Senast redigerad av Tintin.i.Kongo 2019-06-20 kl. 00:47.
Citera
2019-06-20, 00:55
Medlem
Organtjuven7s avatar
Mjllby var en bttre spelare n "Henke". Han r undervrderad i svensk fotbollshistoria. Patrik Andersson var ocks mycket bra men har kommit i skymundan. Mittbackar, och mittbackar frn ett litet fotbollsland, brukar ju gra det. Sverige har producerat mnga fina backar genom ren. Och allt brjar dr bak, som vi alla vet. Det r frsvaret som tagit Sverige till msterskap. Men vl dr har det fallerat p fr dlig offensiv.
Citera
2019-06-20, 00:57
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Organtjuven7
Mjllby var en bttre spelare n "Henke". Han r undervrderad i svensk fotbollshistoria. Patrik Andersson var ocks mycket bra men har kommit i skymundan. Mittbackar, och mittbackar frn ett litet fotbollsland, brukar ju gra det. Sverige har producerat mnga fina backar genom ren. Och allt brjar dr bak, som vi alla vet. Det r frsvaret som tagit Sverige till msterskap. Men vl dr har det fallerat p fr dlig offensiv.

Vilket otroligt skitsnack. Mjllby var en dundermedioker spelare i jmfrelse med Henrik Larsson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in