2019-05-06, 12:07
Medlem
Sven-eriks avatar
Enligt uppgift så är det sonen till kvinnan i lägenheten som tagit sig in
Citera
2019-05-06, 13:12
Medlem
adddicts avatar
Tydligen så rör det sig om LGH1201 men lägenheten ska vara uthyrd till en yngre kvinna.
GM som är i 30års åldern hade stormat lägenheten under Söndagsförmiddagen. En Kvinna i 20årsåldern och en annan man ska ha flytt från stället via ett fönster och tagit sig ner via brandkårens kranbil.
Insatsen pågick under hela Söndagen och många timmar senare hade GM gett upp och överlämnat sig till piketstyrkan.

Möjligt scenario: Tjejen som numera bor där vänstrade kille vilket pojkvännen fått reda på. GM har blivit svartsjuk och helt vansinnig stormat stället med kniv?
Citera
2019-05-06, 13:13
Medlem
adddicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-erik
Enligt uppgift så är det sonen till kvinnan i lägenheten som tagit sig in

Jaså? Jag har hört att det rör sig om en 23 åring som numera bor i lägenheten. Kan vara så att den info jag fått är helt felaktig dock.
Citera
2019-05-06, 13:48
Medlem
Sven-eriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adddict
Tydligen så rör det sig om LGH1201 men lägenheten ska vara uthyrd till en yngre kvinna.
GM som är i 30års åldern hade stormat lägenheten under Söndagsförmiddagen. En Kvinna i 20årsåldern och en annan man ska ha flytt från stället via ett fönster och tagit sig ner via brandkårens kranbil.
Insatsen pågick under hela Söndagen och många timmar senare hade GM gett upp och överlämnat sig till piketstyrkan.

Möjligt scenario: Tjejen som numera bor där vänstrade kille vilket pojkvännen fått reda på. GM har blivit svartsjuk och helt vansinnig stormat stället med kniv?

Du har hört helt fel. Det är 27-åringens mamma samt hennes sambo som fick fly genom badrumsfönstret.
Citera
2019-05-06, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adddict
Jaså? Jag har hört att det rör sig om en 23 åring som numera bor i lägenheten. Kan vara så att den info jag fått är helt felaktig dock.

Det stämmer bättre att det är sonen till kvinnan som bor där.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=78&artikel=7212175

Citat från sverigesradio: "Allt började när 27-åringen tidigt på söndagsmorgonen trängde sig in hos två närstående personer, en man och en kvinna, i deras lägenhet."
Citera
2019-05-06, 14:11
Medlem
adddicts avatar
Jaha är det såpass? Då ber jag om ursäkt för felaktiga uppgifter. Jag vidarebefordrade bara det jag hört från en vän. Men det låter sjukt märkligt. Ska vara någon som är ruggigt sur på sina föräldrar isåfall.
Citera
2019-05-06, 16:07
Medlem
Lgh 1201 kan fortfarande vara rätt. Åldern inne för att ha en 27-årig son. Dock tredje våningen?

Edit: Ser att ingen bor på bottenvåningen så andra våningen av boenden.
Citera
2019-05-09, 13:15
Medlem
Ingen som har mer info?
Citera
2019-05-10, 08:34
Medlem
GM heter Je*per Pers*on och kommer från Nälden men bor i Ängsmon idag.

Enligt säkra källor så ska GM ha brutit sig in i sin mammas lägenhet och knuffat ner henne i marken direkt samt misshandlat sin styvpappa. De lyckades fly in till badrummet och låste in sig medans Je*per var och hämtade en kniv för att, enligt honom mörda dem. Je*per ska ha skrikit X antal gånger att dom kommer dö idag enligt vittnen.

Han är även inblandad i en annan händelse samma natt:
https://www.op.se/artikel/ostersunds-kommun/man-slog-sonder-fonsterruta-pa-bostad-polis-kallades-ut

Varför polisen inte plockade honom direkt då är oklart.
Citera
2019-05-10, 08:52
Medlem
Sven-eriks avatar
Ungefär vad jag hört också, någon som har mer info om denna man?
Citera
2019-05-11, 17:26
Medlem
yvdois avatar
Ingen som vet någon Facebook till Jes*er?
Citera
2019-05-13, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yvdoi
Ingen som vet någon Facebook till Jes*er?

Den verkar vara borttagen men instagram finns kvar, jpers*on9106
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in