2019-05-05, 18:57
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinclair
Men hur nära fyndplatsen kan man köra?

Har hon dödats i en lägenhet är det ju ytterst riskabelt bara att få ut kroppen i bilen. Bilar som körs nära bostäder för att lastas kan också alltid uppmärksammas även om ingen ser kroppen tas ut.
Samma nära fyndplatsen.
Och att bära kroppen genom ett flerbostadsområde förefaller väldigt odiskret.

Hur som helst är det svårt att tänka sig att en person förflyttar en kropp någon längre sträcka. Möjligen om man har tillgång till rullstol, då kanske det inte väcker misstänksamhet - men samtidigt så minns vittnen kanske händelsen.

Ja du, jag tror nog att BO burits, om hon inte gått dit själv. Men det är svårt att få till några logiska förklaringsmodeller här. I vart fall har det inte varit viktigt för GM att BO inte hittades inom loppet av timmar. Det i sig borde berätta något.
Citera
2019-05-05, 18:57
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slim-m
Den kusliga prylen kopplades ihop med brännskadorna BO hade.

Nja, det "kusliga" fyndet skulle ha med brännskadorna att göra och nu har man avslöjat braständare, bensindunk och en påse med kläder. Braständaren och bensindunken stämmer ju in, dock inte klädpåsen.

Sedan skriver Expressen så här:
Citat:
På fyndplatsen och i anslutning till kvinnans bostad har polisen gjort flera fynd som nu är aktuella i mordutredningen.

Enligt uppgifter till Expressen handlar det bland annat om en braständare, en påse med kläder och en bensindunk.
Det är alltså fler saker man hittat och dessa kanske inte har koppling till brännskadorna.
Citera
2019-05-05, 18:58
Medlem
Är ingen bilväg till stigen. Bara gångväg.
Kommer du från Tingvallavägen möts du av bomar ca 250?m från där stigen går in i skogen.
Åker du däremot på ängsvägen, då kommer du in på gångvägen och kan parkera/stanna precis in till stigen in i skogen. Ängsvägen har inga bommar alltså.
Kollade på eniros gatuvy bilder samt flygbilder nu.
Mätte från närmaste byggnad tingvallavägen in till grillplatsen 150m.
Till Bomarna vid p-platsen på tingvallavägen är det 300m.
Även 150m till grillplatsen från ängsvägen.
Senast redigerad av Slim-m 2019-05-05 kl. 19:06.
Citera
2019-05-05, 18:59
Medlem
Det går väl inte heller att utesluta att valet av totalt värdelös dumpningsplats kan vara med flit för att få brottsmisstankarna att gå i en felaktig riktning.
Citera
2019-05-05, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halivaggen
Kom gärna med förslag för det här med just byggvaruhus skaveri mig och speciellt att aftonbladet håller på sin specifika och kusliga information om föremålet.

Gasolbrännare eller blåslampa, något åt det hållet kanske.
Citera
2019-05-05, 19:01
Medlem
Maloms avatar
Citat:
En bit har den döda fått skjuts i varje fall. Kanske där byggvaruhusen kommer in i bilden då?
Hur menar du? Säckkärra?
Citera
2019-05-05, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Bra fråga. Tror Skogarna runt Valsta hade varit lite bättre. Men på båda ställen rörde sig mycket folk som rastar sina hundar 24//7 eller motionerar. Dumpningsplatsen enligt mitt tycke luktar desperation. Neråt Stening -Rävsta finns mycket bättre ställen tex.
Eller så hade GM ingen bil.
Det nämns ju om en tvättpåse. GM kan ha kånkat iväg kroppen i en tvättpåse, på cykel el nån typ av mindre vagn, skottkärra el dyligt. Tror inte bil har använts. Kanske varit två när förflyttning av kroppen skedde.
Citera
2019-05-05, 19:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Det går väl inte heller att utesluta att valet av totalt värdelös dumpningsplats kan vara med flit för att få brottsmisstankarna att gå i en felaktig riktning.
I vilken riktning då?
Citera
2019-05-05, 19:11
Medlem
Catings avatar
Citat:
Kom gärna med förslag för det här med just byggvaruhus skaveri mig och speciellt att aftonbladet håller på sin specifika och kusliga information om föremålet.

Presenning? Var hon inlindad i en sådan när det eldades har kroppen förmodligen rätt jävliga skador.
Silvertejp?

Gällande det kusliga föremålet/fyndet så har -vad jag sett- inte tidningarna gått ut med att det var just braständare, bensindunk eller klädpåse som var det kusliga. Kanske är det bara ett av flera fynd, och är det ett fynd som är något ovanligt vore det inte så smart att skriva om det just nu. Antar jag.

Det skrevs tidigare i tråden om aktivitet i en källare i närheten av hennes hem? Eller missminner jag mig? Hittar inte inlägget just nu.
Har hon blivit mördad i hemmet och fraktats ut genom källaren? I en presenning kanske?

För tydlighets skull:
Ovanstående är spekulationer.
Citera
2019-05-05, 19:12
Medlem
ImNotGuiltys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Gasolbrännare eller blåslampa, något åt det hållet kanske.

Jag är inne på samma bana, att det kan vara någon form av gasolflaska, dessa säljs ju på mackar och byggvaruhus men inte hos livsmedelsbutiker.
Citera
2019-05-05, 19:18
Moderator
OYs avatar
Citat:
Det är lugnt

Jag menar mera att medias uppgifter att just mackar och byggvarohus skall lämna över sina övervakningsbilder till polisen verkar helt sjukt med tanke på vad för "specifika och kusliga" föremål som hittats på en grillplats. Köps väl tusentals med tändare och bensin/bensindunkar varje dag på just mackar men hur får man in byggvarohus och deras videövervakningsfilmer runt föremålen tändare och bensindunk?

Cirkle K i Märsta har öppet dygnet runt, högst intressant om någon har köpt till exempel en dunk Aspen alkylatbensin mitt i natten.

Aspen säljs på bensinstationer och byggvaruhus, kanske mindre ofta på Ica?

Bensin är mindre vanligt vid grillning än tändvätska och elektrisk grilltändare.
Citera
2019-05-05, 19:19
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Nja, det "kusliga" fyndet skulle ha med brännskadorna att göra och nu har man avslöjat braständare, bensindunk och en påse med kläder. Braständaren och bensindunken stämmer ju in, dock inte klädpåsen.

Sedan skriver Expressen så här:

Det är alltså fler saker man hittat och dessa kanske inte har koppling till brännskadorna.

Men det är kanske delar av BOs kläder eller ev kläder som kan ha spår av hennes blod på? Om hon misshandlats eller dödats innan hon bränts?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in