2019-05-05, 17:55
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Finns till och med exempel på kvarlevor som grävts ned tomten. Men är man så lagd att man planerar att försöka bränna kroppen så inbillar jag mig att man kör längre än ett par hundra meter i ett bostadsområde. Antagligen är väl GM bekant med lite fler platser.

Å andra sidan kanske kroppen inte kördes alls, utan att GM (kanske med hjälp av nån) bar kroppen till platsen där den hittades.

Tycker ”det känns” (har ingen statistik att hänvisa till) som de flesta kör mellan ett par kilometer upp till några mil. Då ut från tätorten, inte från en plats i tätorten till en annan plats.

Det beror kanske på om man har någon särskild önskan att kroppen ska hittas eller inte. Eller var, det kanske är bekvämare att dumpa den i hopp om att någon ska tro att hon överfallits på väg till eller från arbetet? Jämfört med att köra ut på bondvischan?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-05-05 kl. 17:58.
Citera
2019-05-05, 17:55
Medlem
Citat:
Finns till och med exempel på kvarlevor som grävts ned tomten. Men är man så lagd att man planerar att försöka bränna kroppen så inbillar jag mig att man kör längre än ett par hundra meter i ett bostadsområde. Antagligen är väl GM bekant med lite fler platser.

Å andra sidan kanske kroppen inte kördes alls, utan att GM (kanske med hjälp av nån) bar kroppen till platsen där den hittades.

Tycker ”det känns” (har ingen statistik att hänvisa till) som de flesta kör mellan ett par kilometer upp till några mil. Då ut från tätorten, inte från en plats i tätorten till en annan plats.

Men nu vet vi ju inte var hon bragdes om livet: kanske har hon transporterats betydligt mer än bara några hundra meter.
Om hon nu har förflyttats.
Citera
2019-05-05, 17:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Har du kvar braständaren och bensindunken hemma så tror jag du klarar dig

Det är lugnt

Jag menar mera att medias uppgifter att just mackar och byggvarohus skall lämna över sina övervakningsbilder till polisen verkar helt sjukt med tanke på vad för "specifika och kusliga" föremål som hittats på en grillplats. Köps väl tusentals med tändare och bensin/bensindunkar varje dag på just mackar men hur får man in byggvarohus och deras videövervakningsfilmer runt föremålen tändare och bensindunk?
Citera
2019-05-05, 17:57
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gasbonden
Kallhäll och hon var svårt skadad / skändade och bränd .

Flygplats och brottsplats INTE samma .så nissarna som är så säkra på INGA likheter är helt ute och cyklar . Plus att GM går fri

Viktigt att VETA innan man skriver om man INTE har syfte att förvilla

Fast har det funnits några uppgifter öht om vilka skador TK hade? Den utredningen har verkligen varit knäpptyst.
Citera
2019-05-05, 17:58
Medlem
Citat:

Att de inte var bilburna är nog den mest logiska förklaringen. Vilka gärningsmän vill att en kropp ska hittas som man verkar vilja bränna upp?
Citera
2019-05-05, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Om GM bor i bostäderna nära fyndplatsen och inte har tillgång till bil (eller inte vill/kan nyttja den) och dessutom har ont om tid, är det fortfarande den sämsta dumpningsplatsen?
Rimligen bör GM finnas i närområdet. Annars hade avfarten mot Arlanda och sedan ut på landet bortom Arlanda varit ett smidigare alternativ.
Citera
2019-05-05, 18:00
Medlem
TaxenSixtens avatar
Hon verkar ha varit på party kvällen innan om man kollar sista uppladdade bilden. Om det är hon till höger av dessa två tjejer. Någon länkade nyligen.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det beror kanske på om man har någon särskildönskan att kroppen ska hittas eller inte. Eller var, det kanske är bekvämare att dumpa den i hopp om att någon ska tro att hon överfallits på väg till eller från arbetet? Jämfört med att köra ut på bondvischan?

Om hon inte dödats på platsen (vilket jag inte tror att hon gjort) så är det nog så att platsen där hon dödats har koppling till GM (hon själv verkar ju bo på annan plats i Märsta). I så fall finns ju risken att om kroppen hittas hyfsat nära där hon dog så går det att göra en koppling till GM.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
I ett sådant här fall ringer man inte utan åker hem och hämtar utan förvarning.
Ringa in, dvs ta reda på vem/vilka som är misstänkta GM.
Inte ringa med telefon.
Citera
2019-05-05, 18:01
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halivaggen
Det är lugnt

Jag menar mera att medias uppgifter att just mackar och byggvarohus skall lämna över sina övervakningsbilder till polisen verkar helt sjukt med tanke på vad för "specifika och kusliga" föremål som hittats på en grillplats. Köps väl tusentals med tändare och bensin/bensindunkar varje dag på just mackar men hur får man in byggvarohus och deras videövervakningsfilmer runt föremålen tändare och bensindunk?

De kan kolla i systemet och se om någon köpt både bensindunk och braständare. Man kan begära in alla filmer från lördag och kolla kunder med bensindunk.

Man måste ju gå på det man har
Citera
2019-05-05, 18:02
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men nu vet vi ju inte var hon bragdes om livet: kanske har hon transporterats betydligt mer än bara några hundra meter.
Om hon nu har förflyttats.

Jag vet inte. Tycker bara att platsen är väldigt konstigt vald om man kör några kilometer, eller mer.
Citera
2019-05-05, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Håller på letar en artikel där GW just dryftar detta, att inte ens yrkeskriminella kör särskilt långt med en kropp i bagageluckan. Ett undantag var väl Hannu Rajalas styckmördare. (Men han följde mönstret att välja en dumpni gsplats han var väl bekant med). Vill minnas det finns fall därGM nöjt sig medatt kvarlevorna bara hamnat utanför tomtgränsen.

Var det inte GW som var inne på att man orkar släpa en fullvuxen kropp högst 40 m in i skogen?
Han hade själv gjort praktiska försök påstod han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in