2019-05-05, 17:39
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nehejdu. Att fastställa huruvida hon dog på fyndplatsen är första prio. Det är en allmän plats och man vill inte hålla den avspärrad med bevakning någon längre tid till man kartlagt hennes sista dygn och umgänge. Hur det såg ut på FP är också något man kan stämma av uppgifter en framtida MGM lämnar. Man undersöker FP som man finner den och det görs grundligt.

Fast, nej. Har hon exempelvis dött av ett knivhugg, strypning eller ihjälslagen så är det sannolikt inte så att den tekniska utredningen kan svara på om det skett där eller någon annanstans.

Men som sagt, det är inget man tittar på just nu. Spelar mindre roll om hon dödats på a) Fyndplatsen eller b) Annan okänd plats.

Men visst är det så att fyndplatsen undersökts noga. GM har ju antagligen befunnit sig där.
Citera
2019-05-05, 17:40
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halivaggen
Jaha det har gått mig förbi, jävlar så kusligt och specifikt.

Braständare, bensindunk och en klädpåse ska nu alltså övervakningskamerorna på mackarna och byggvarohusen ta sig an och då har man mördaren/mördarna? För nämda föremål kan inte inhandlas på andra ställen, eller?

Ärligt, så gott som alla har en braständare hemma, likaså en bensindunk och en klädpåse och har man inte just dessa varor så handlas säkert tusentals av dessa vardagsting i veckan.

Så det gäller att passa sig nu då om man handlat en tändare på en mack i fredags eller lördags runt Märsta?
Du behöver inte passa dig om du inte har gjort något olagligt.
Citera
2019-05-05, 17:40
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
GM kanske fick för sig han kunde bränna liket till aska på en grillplats.

Snart hittar de nån MGM med brännskador som den där Mats i Dalarna

Om det nu var bensin i dunken plus att han böjde sig ner för att tända på med braständaren så har vi nog en riktigt skållad person där ute, att tända brasor med bensin är inte helt okomplicerat.

Men han kan ju varit så cool också att han stod en fem meter ifrån och kastade dit något brinnande eller gjort en tunn "stubin" av bensin.
Citera
2019-05-05, 17:41
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Fetmarkerat: Har du några exempel? Vi talar här alltså om några hundra meter, i ett tättbebyggt område.

Håller på letar en artikel där GW just dryftar detta, att inte ens yrkeskriminella kör särskilt långt med en kropp i bagageluckan. Ett undantag var väl Hannu Rajalas styckmördare. (Men han följde mönstret att välja en dumpni gsplats han var väl bekant med). Vill minnas det finns fall därGM nöjt sig medatt kvarlevorna bara hamnat utanför tomtgränsen.
Citera
2019-05-05, 17:42
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halivaggen
Jaha det har gått mig förbi, jävlar så kusligt och specifikt.

Braständare, bensindunk och en klädpåse ska nu alltså övervakningskamerorna på mackarna och byggvarohusen ta sig an och då har man mördaren/mördarna? För nämda föremål kan inte inhandlas på andra ställen, eller?

Ärligt, så gott som alla har en braständare hemma, likaså en bensindunk och en klädpåse och har man inte just dessa varor så handlas säkert tusentals av dessa vardagsting i veckan.

Så det gäller att passa sig nu då om man handlat en tändare på en mack i fredags eller lördags runt Märsta?

Har du kvar braständaren och bensindunken hemma så tror jag du klarar dig
Citera
2019-05-05, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juggernawt
Där ser man. Man ska inte tillskriva gärningsmän de tankar och motiv man själv skulle ha i en sådan situation. För mig verkar det fullkomligt absurt att dumpa en kropp på ett sånt ställe. Men jag skulle vara mån om att hålla liket gömt så länge som möjligt vilket dessa gärningsmän tydligen inte haft i åtanke. Man kan ju tro att det varit meningen att upptäckten skulle göras snabbt.

Och tanke om att undgå intresse om flera frekventerar platsen. Kanske brukar hänga stökigt folk där som GM hoppas ska bli misstänkta?

Har hon dödats i en lägenhet så går det nog inte ha henne kvar där speciellt länge i maj innan det börjar lukta.
Citera
2019-05-05, 17:43
Medlem
Baisers avatar
Jag känner till området väl, och om mordplatsen och stället där kroppen hittades inte är samma, så undrar jag varför GM valde ett av de sämsta ställena i Märsta att dumpa kroppen på? Det finns så många bättre ställen nära. Känner GM möjligen inte till Märsta och har dålig lokalkännedom?

Om möjligt ett ännu sämre ställe att dumpa kroppen på hade varit Märsta centrum, sen på andra plats kommer det här...
Citera
2019-05-05, 17:44
Medlem
PixelGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av generalconcrete
Har fått veta ryktesvägen att det ev kan vara ett självmord.

Varför inte en naturlig död när vi ändå håller på med spekulationer? Det är ganska ovanligt att kvinnor väljer en våldsam död när det gäller självmord. Kvinnor föredrar oftast gift och hängning.
Citera
2019-05-05, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Jag känner till området väl, och om mordplatsen och stället där kroppen hittades inte är samma, så undrar jag varför GM valde ett av de sämsta ställena i Märsta att dumpa kroppen på? Det finns så många bättre ställen nära. Känner GM möjligen inte till Märsta och har dålig lokalkännedom?

Om möjligt ett ännu sämre ställe att dumpa kroppen på hade varit Märsta centrum, sen på andra plats kommer det här...

Sämre utifrån vilka premisser?
Citera
2019-05-05, 17:48
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Håller på letar en artikel där GW just dryftar detta, att inte ens yrkeskriminella kör särskilt långt med en kropp i bagageluckan. Ett undantag var väl Hannu Rajalas styckmördare. (Men han följde mönstret att välja en dumpni gsplats han var väl bekant med). Vill minnas det finns fall därGM nöjt sig medatt kvarlevorna bara hamnat utanför tomtgränsen.

Finns till och med exempel på kvarlevor som grävts ned tomten. Men är man så lagd att man planerar att försöka bränna kroppen så inbillar jag mig att man kör längre än ett par hundra meter i ett bostadsområde. Antagligen är väl GM bekant med lite fler platser.

Å andra sidan kanske kroppen inte kördes alls, utan att GM (kanske med hjälp av nån) bar kroppen till platsen där den hittades.

Tycker ”det känns” (har ingen statistik att hänvisa till) som de flesta kör mellan ett par kilometer upp till några mil. Då ut från tätorten, inte från en plats i tätorten till en annan plats.
Citera
2019-05-05, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Vaddå inga likheter?
Bodde inte Therese i Märsta? Hittades hon inte i ett skogsparti? Var hennes kropp inte bränd eller skadad?
Utifrån det lilla vi vet liknar detta iofs mer Ida J. Men ändå.

Kallhäll och hon var svårt skadad / skändade och bränd .

Flygplats och brottsplats INTE samma .så nissarna som är så säkra på INGA likheter är helt ute och cyklar . Plus att GM går fri

Viktigt att VETA innan man skriver om man INTE har syfte att förvilla
Citera
2019-05-05, 17:53
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser

Om GM bor i bostäderna nära fyndplatsen och inte har tillgång till bil (eller inte vill/kan nyttja den) och dessutom har ont om tid, är det fortfarande den sämsta dumpningsplatsen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in