2019-05-05, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Jag tänkte ungefär likadant - att hon försökt fly och gömma sig i skogen men blev upphunnen. Det finns ju bostadsområden runt hela skogsområdet. Om adressen Hugingatan stämmer (ev. nr 46) är det ungefär 200 meter till skogskanten. Å andra sidan kan hon ha blivit konfronterad av någon när hon var på hemväg och då försökt gömma sig i skogen.

Ska man spekulera lite fritt (med frågetecken)... Jagad av en okänd person och rädd att bli våldtagen... Då flyr man dit det finns folk så att GM avbryter? Jagad av en känd person som man vet har onda uppsåt - då flyr man dit man tror man man kan gömma sig? Men det är klart att det inte behöver vara så rationellt om man blir jagad i ett land där man knappt känner någon och där man är obekant med kulturen och språket... Inte ens om personen är välbekant och trygg i området kan man veta hur denne fungerar när paniken tar över.
Är en bra bit mellan hugin och där kvinnan påträffades död.
Citera
2019-05-05, 10:01
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Sigtuna Islamiska Kultur Förening ligger i korsningen Tingvallavägen Centrumleden.
Där ligger det också en moské.

Ytterligare faror i närheten, Asian mini mart, en tandläkare, SATS gym, Tingvalla Pizzabutik, O'Learys, Swedbank.
Swedbank och O’Learys låter väl som mindre troligt! Övriga med muslim och blatteinblandning kan jag hålla med om.
Citera
2019-05-05, 10:01
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JC1916
Ett tafatt försök till överblick:

http://www.bilddump.se/bilder/20190505082120-95.199.25.239.jpeg

Rött sträck är gångvägen som går igenom skogen. Det blåa är avspärrningarna. Grillplatsen är markerad med en röd cirkel (på ett ungefär).

Tack! Är det tät och svårgenomtränglig skog med mycket snår och buskar där man behöver hålla sig till stigar eller är det öppet? Om man flyr in i skogen, är det lätt att gömma sig eller syns man?
Citera
2019-05-05, 10:05
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Men polisen misstänker att hon mördats på en annan plats och sedan förflyttats till grönområdet.

Nu analyserar polisen övervakningskameror på bensinstationer och byggvaruhus – i sökandet efter ett föremål som mördaren tros ha köpt inför dådet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wPnv5M/polisen-misstanker-att-kvinnan-mordats-pa-annan-plats
Citera
2019-05-05, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Tack! Är det tät och svårgenomtränglig skog med mycket snår och buskar där man behöver hålla sig till stigar eller är det öppet? Om man flyr in i skogen, är det lätt att gömma sig eller syns man?

Det finns en bild tagen vid grillplatsen i tråden, det verkar vara väldigt öppen skog i den delen iaf.
Citera
2019-05-05, 10:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Blåslampa, gasolbrännare?
Voodoodocka? Det kan ha varit vad som helst som tidningarna kallar kusligt fyndl.
Citera
2019-05-05, 10:08
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wPnv5M/polisen-misstanker-att-kvinnan-mordats-pa-annan-plats
"Byggvaruhus" ger vid handen att det inte enbart handlar om tändvätska, det finns ju på bensinstationer. Kanske söker man efter film på inköp av buntband eller något liknande...?
Citera
2019-05-05, 10:08
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slim-m
Är en bra bit mellan hugin och där kvinnan påträffades död.

Om vi utgår ifrån den skiss som JC2016 postade, alltså denna bild över avspärrningarna , så talar väl det för att det är i den delen av skogen som ligger närmast Huginsgatan. Då är det några få hundra meter från Hugingatan 46 och blir hon kontronterad på vägen dig kan det vara avsevärt kortare...
Citera
2019-05-05, 10:09
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Det finns en bild tagen vid grillplatsen i tråden, det verkar vara väldigt öppen skog i den delen iaf.

Ah, den bilden har jag missat, ska leta. Tack!
Citera
2019-05-05, 10:10
Medlem
Från bilden markerade jag något annat:

https://i.imgur.com/6LSdhTi.jpg

Vad är det för väg till vita? Går det vägar hit eller måste man in i skog?
Senast redigerad av vinc 2019-05-05 kl. 10:14.
Citera
2019-05-05, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
50 meter upp på gångvägen och 80 meter in i skogen? Tillräckligt långt in i alla fall för att en ensam person inte skulle välja att dumpa en kropp bara 20 meter in i stället. Jag tippar på att kvinnan levde tills hon kom till platsen. Bara min spekulation.

Ja, OM kroppen hittats vid grillplatsen skulle jag skulle bli ytterst förvånad om någon (edit: dvs, en ensam person) släpat henne dit. Det logiska är att hon gått dit frivilligt eller under hot om våld. Jag tror då mer på det sistnämnda än på det förstnämnda.
Citera
2019-05-05, 10:14
Medlem
Troians avatar
Varifrån kommer uppgiften om att kvinnan var gravid?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in