2019-05-05, 07:44
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpeko
GAPF? Står för?
Är kke korkade som ej vet vad de står för

GAPF = Glöm aldrig Pela och Fadime
Citera
2019-05-05, 07:47
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Jag sällar mig till dom som har lite lokalkännedom och har några kommentarer efter att ha slösat en hel del tid på meningslösa inlägg om ett samband med husbranden.

Om man antar att det skett efter mörkrets inbrott vilket är troligt med tanke på alla boende i närheten som inte sett något, jag skulle utesluta grillning, det var för kallt.

Jag har också väldigt svårt att tro att en ensam kvinna går själv från någons bostad från norra delen av Märsta till Valsta ensam. Några krogar finns det ju inte heller där. Kvinnor går inte ensam på natten längre i Märsta men det kan ju finnas undantag.

I övrigt har jag ingen aning vad som hänt. Kvinnan kanske följt med dit för att punda lite. Ett starkt beroende kan ju släppa lite på förnuftets spärr sen ville en eller flera ha betalt i natura men det var jävligt kallt för sex.
Citera
2019-05-05, 07:47
Medlem
LaScalas avatar
Ni som känner till Hugingatan kanske vet vilka som kan använda lokalen där en medlems kompis sett sörjande utanför?
Är det en lokal för en särskild grupp eller förening eller nån som boende i fastigheten kan boka?
Kanske var hon inte ens bosatt i fastigheten men nån annan bokat den för sörjesammankomst i nån form?
Citera
2019-05-05, 07:54
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Det blir svårt att säga exakt, men ungefär mitt i skogsdungen.
50 meter upp på gångvägen och 80 meter in i skogen? Tillräckligt långt in i alla fall för att en ensam person inte skulle välja att dumpa en kropp bara 20 meter in i stället. Jag tippar på att kvinnan levde tills hon kom till platsen. Bara min spekulation.
Citera
2019-05-05, 08:06
Medlem
shitinmyasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graslok07
Utanför en skola i Märsta
Utanför, inte innanför, i Märsta, inte i Kottila. vi närmar oss en lösning här...
Citera
2019-05-05, 08:14
Avslutad
Enligt tråden spekuleras det vilt om att BO eventuellt skulle ha varit gravid?
Spontant känner man att hedersvåldet isåfall pekar mot en (för kurder icke accepterad pappa) till barnet , utanföräktenskap så att säga. Tonårspojken som gripits kan ju vara BO bror.
Citera
2019-05-05, 08:15
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1988
Hela dagen tog hans sig inte Jag håller med om det mesta ni säger men inte allt.
Skulle han haft lokalkännedom skulle han INTE valt DEN skogen att mörda i då det finns bättre skogar.

Helikoptern började snurra över halva Märsta ca klockan 08.00 och slutade ca 17.00
Polisbilarna cirkulerade i Märsta och dem placerade ut poliser runt hela avspärrningen som var nästan hela skogen.
Polishundarna skulle plockat han vare sig han gick eller sprang till Ödehuset.

Bil kan ni glömma. Det finns bara ett ställe som inte är iögonfallande där bara fåtal hus "ser". Men det är också en plats civarna rör sig på just pga rån,våldtäkter och numera mord. Så skulle mördaren ställa en bil där i hur lång tid det nu tog för mördaren att mörda flickan. För det är verkligen ingen normal plats att stå på.
Nåja nu har jag sagt mitt. Jag tänker inte tjaffsa. Orkar inte med det, finns värre problem i livet att tjaffsa om, som tex att ens dotter blivit mördad.

Det fetade: det kanske inte var speciellt planerat på så sätt att platsen valdes [utifrån tanke på att döda någon]? Då spelar ju lokalkännedom inte någon roll, platsen kan vara bestämd ifrån andra premisser, slumpmässigt om BO och GM ej är bekanta, eller kanske en träff för samtal, narkotikaköp etc då är platsen vald för lite i skymundan men ändå förmodligt nära att ta sig till.
Citera
2019-05-05, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Om BO är en pensionär med rullator då isåfall.

Psst, fördom.
.
Fördom är obekräftade visshet
Citera
2019-05-05, 08:17
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Ni som känner till Hugingatan kanske vet vilka som kan använda lokalen där en medlems kompis sett sörjande utanför?
Är det en lokal för en särskild grupp eller förening eller nån som boende i fastigheten kan boka?
Kanske var hon inte ens bosatt i fastigheten men nån annan bokat den för sörjesammankomst i nån form?

Ja, GGG. Gemenskap Glädje Guldkant för seniorer.
http://www.gggforseniorer.se/gemensamma-tr%C3%A4ffar

Ja, glada pensionärer kan ju se lite sorgliga ut.
Senast redigerad av PeterNoster 2019-05-05 kl. 08:22.
Citera
2019-05-05, 08:18
Medlem
Hon blev nog gravid med svensk kille
Citera
2019-05-05, 08:19
Medlem
Det nämndes tidigare i tråden (har jag för mig) att det finns en del källar moskéer på Tingvalla..!? Vart ligger dessa?
Få nu ej för er att jag är rasisist, Är absolut ej rasist, men en del beslut som ej härstammar från vår kultur kan fattas i lokaler som dessa.
Citera
2019-05-05, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiddleback
Tonårspojken som gripits kan ju vara BO bror.
Sluta blanda äpplen med spånplattor nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in