Citat:
Ursprungligen postat av
1988
Hela dagen tog hans sig inte

Jag håller med om det mesta ni säger men inte allt.
Skulle han haft lokalkännedom skulle han INTE valt DEN skogen att mörda i då det finns bättre skogar.
Helikoptern började snurra över halva Märsta ca klockan 08.00 och slutade ca 17.00
Polisbilarna cirkulerade i Märsta och dem placerade ut poliser runt hela avspärrningen som var nästan hela skogen.
Polishundarna skulle plockat han vare sig han gick eller sprang till Ödehuset.
Bil kan ni glömma. Det finns bara ett ställe som inte är iögonfallande där bara fåtal hus "ser". Men det är också en plats civarna rör sig på just pga rån,våldtäkter och numera mord. Så skulle mördaren ställa en bil där i hur lång tid det nu tog för mördaren att mörda flickan. För det är verkligen ingen normal plats att stå på.
Nåja nu har jag sagt mitt. Jag tänker inte tjaffsa. Orkar inte med det, finns värre problem i livet att tjaffsa om, som tex att ens dotter blivit mördad.
Det fetade: det kanske inte var speciellt planerat på så sätt att platsen valdes [utifrån tanke på att döda någon]? Då spelar ju lokalkännedom inte någon roll, platsen kan vara bestämd ifrån andra premisser, slumpmässigt om BO och GM ej är bekanta, eller kanske en träff för samtal, narkotikaköp etc då är platsen vald för lite i skymundan men ändå förmodligt nära att ta sig till.