2019-05-04, 22:01
Medlem
Kalle-Swartss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Det där motiverar inte för 5 öre varför dom skulle behöva 50 st medans andra koncentrationsläger hade ett fåtal.
Är man orolig för antal döda vid tågankomst så räcker det med 1 eller 2.
Man hade för tusan kapacitet att kremera 6000 om DAGEN.
Kom igen, ni är motbevisade.

Kan inte hävda att jag vet hur ugnarna fungerade, men det kanske var någon seriekoppling. Så det blev mer bränsleeffektivt att bara starta 50st samtidigt när bårhuset började bli fullt.

Kapacitet att bränna 6000 per dag, jo visst om krematoriet går tjugofyrasju. Jag föreställer mig att det inte var så, utan de väntade till de hade en ordentlig laddning att bränna samtidigt.

Verkar effektivt.
Citera
2019-05-05, 05:47
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Det är redan fastslaget att det gick sjukdomar i lägren. Om du motsäger dig det här är du en förnekare av rang.
Jaså! nämnde jag det? jag undrade hur du vet det är påhitt ? För de har konterat tyfusen var inte så farlig som påstås! Gasningen är definitivt konterat att det på gick! liksom tvålen också gjordes!! Så det var mer än sjukdomar som dödade så många ca 6 miljoner judar med dem ca 5 miljoner övriga.
Citera
2019-05-05, 06:15
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Swarts
Kan inte hävda att jag vet hur ugnarna fungerade, men det kanske var någon seriekoppling. Så det blev mer bränsleeffektivt att bara starta 50st samtidigt när bårhuset började bli fullt.

Kapacitet att bränna 6000 per dag, jo visst om krematoriet går tjugofyrasju. Jag föreställer mig att det inte var så, utan de väntade till de hade en ordentlig laddning att bränna samtidigt.

Verkar effektivt.
Jag förstod det nästan du inte vet hur ugnarna funkade. Du har rätt att de var seriekopplade för spara på bränsle! Som men den vanligaste var 3 st ihopkopplade. För många, så blide de för varma och sprack hade sig, vilket skede ändå! och eldfast tegel spricker först vid 1500 grader.
Företaget som byggde dessa ugnar, har gjort det sedan 1870 talet. Så de hade kunskaperna, men ändå fick de börja om från början nästan. De anställde ett 30 ingenjörer till utveckla nya ugnar. För
SS krävde de skulle vara mer effektiva kunna sluka fler en åt gången.
https://www.topfundsoehne.de/ts/de/ausstellungen/dauerausstellungen/techniker_der_endloesung/126278.html

Men poängen är varför så många? Varför lades de vid järnvägsspåret? Varför ej inne vid barackerna så de var nära? Det byggdes med stängsel för att förhindra insyn! Varför det? Sedan byggdes de en bit barackerna, vilket ej är logiskt tanke på avstånd. Sedan rejäl överkapacitet till ett sådant litet läger! Samma läger i storlek(nästan) är dachau de hade bara 4-8 stycken och hade inga problem hinna med.
Auschwitz hade 52 st totalt på 115 000 interner, Dachau 4-8 st på ca 70 000. Bägge blide drabbad av sjukdomar. Ändå hade de beställt större ugnar för kunna hinna med, men de hann aldrig byggas.

Så för mig är det massbräning i storskala där av så många, så ej endast sjukdomar. Nära järnvägen långt ifrån barackerna är på grund av de som steg av tågen, gick till avrättning direkt! mer logiskt för mig. Det finns flygbild över lägret där man se folksamling gå till KREM II,III . Det är defintivt ina zombies i alla fall.
Det är därför de kunde döda så många och bränna upp dem! Att spara dem på lager skulle innebära sjukdomarna sprider sig mer väl? Sedan skulle de gå åt ofantligt mycket mer bränsle! Eftersom ugnarna skulle svalna ner och behövas värmas upp igen vilket tar tid!
Citera
2019-05-05, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Swarts
De exempel du tar upp är lätta att förklara, utan att det behöver ha varit ett industriellt massmord.

* Kläder/skor

Fångar fråntas ofta om inte alltid sina personliga tillhörigheter och får nya lägerkläder. (Var garanterat likadant för George Takei och hans familj i det läger de satt i)

* Krematorier

Det gick tyfus i lägren, levnadsförhållanden var inte Hiltonivå et cetera. Människor strök med helt enkelt, säkert en del med vad som kan uppfattas som jävelskap. Att kremera lik är inte så konstigt. Detta är dock inget bevis för det folkmord som det propageras för.

* Mot slutet av kriget så svalt många i Tyskland, knappast bara de i lägren. Förmodligen hade de som satt i läger det sämre än många andra, men det är ett resultat av kriget och inte folkmord.
Det är som att påstå att tyskarna själva förstörde Dresden och tog civilbefolkningen av daga där, bara för att det var helt sönder när marktrupperna kom dit.

Det finns mycket jag inte litar på angående förintelsen som den är beskriven i många historieböcker.

Om vi bortser från krigssituationen i Europa, så föreställer jag mig att det var lika roligt att vara jude i Europa som det var att vara japsare i USA
Se vad dr tinnitus skrev, och förutom det så kan jag tänka mig att de överlevande hade en hel del att
berätta.
Citera
2019-05-05, 09:35
Medlem
Tråden handlar väl i grunden om det som stod i trådstarten, att Icke skulle blivit nekad komma till Australien för att han skulle ha nekat att erkänna att 6-12 miljoner judar skulle blivit dödade i förintelsen....? Å andra sidan så sa han klart o tydligt i intervjun att han inte förnekade förintelsen i sig, utan att miljontals judar (och andra) dog under naziregimens brott mot mänskligheten.

Så, det vi borde sikta på i denna tråd är att bena i just detta påstående, den påstådda händelsen.
Är det helt klargjort att någon (och då vem/vilka) verkligen sagt att 6-12 miljoner judar skulle ha dödats, alltså vilka hävdar det och på vilka grunder? För detta är vad jag vet (de 12 miljonerna alltså) inte nån siffra som den etablerade historieforskningen, vetenskapen har framfört, och som skulle råda i dag. Vad som ev kan ha sagt i ett tidigt skede efter kriget är lika irrelevant som att det efter andra större katastrofer florerar olika och ofta felaktiga uppgifter på grund av knapphändiga uppgifter och som med tiden rättas till.

Denna siffra 12 miljoner, kanske bara är en miss av någon, sagt fel eller hört fel? Sådana saker sker ju lite då o då i div media.

Allt det andra surret i tråden om krematorier och fan vet allt tycker jag vi försöker hålla i de trådar som mer specifikt handlar om dessa ”delämnen” i förintelsen, annars blir denna tråd bara ännu en tråd där en massa gökar kastar in lassvis med alla möjliga påståenden och undringar om och runt förintelsen, och det blir bara en stor oöverskådlig sörja, och det finns redan för många sådana trådar.

Det finns alltså flera mer specifika trådar för att diskutera gaskammare, krematorier, skorstenar, Zyklon B etc etc.
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2019-05-05 kl. 09:50.
Citera
2019-05-05, 11:35
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Tråden handlar väl i grunden om det som stod i trådstarten, att Icke skulle blivit nekad komma till Australien för att han skulle ha nekat att erkänna att 6-12 miljoner judar skulle blivit dödade i förintelsen....? Å andra sidan så sa han klart o tydligt i intervjun att han inte förnekade förintelsen i sig, utan att miljontals judar (och andra) dog under naziregimens brott mot mänskligheten.

Så, det vi borde sikta på i denna tråd är att bena i just detta påstående, den påstådda händelsen.
Är det helt klargjort att någon (och då vem/vilka) verkligen sagt att 6-12 miljoner judar skulle ha dödats, alltså vilka hävdar det och på vilka grunder? För detta är vad jag vet (de 12 miljonerna alltså) inte nån siffra som den etablerade historieforskningen, vetenskapen har framfört, och som skulle råda i dag. Vad som ev kan ha sagt i ett tidigt skede efter kriget är lika irrelevant som att det efter andra större katastrofer florerar olika och ofta felaktiga uppgifter på grund av knapphändiga uppgifter och som med tiden rättas till.

Denna siffra 12 miljoner, kanske bara är en miss av någon, sagt fel eller hört fel? Sådana saker sker ju lite då o då i div media.

Allt det andra surret i tråden om krematorier och fan vet allt tycker jag vi försöker hålla i de trådar som mer specifikt handlar om dessa ”delämnen” i förintelsen, annars blir denna tråd bara ännu en tråd där en massa gökar kastar in lassvis med alla möjliga påståenden och undringar om och runt förintelsen, och det blir bara en stor oöverskådlig sörja, och det finns redan för många sådana trådar.

Det finns alltså flera mer specifika trådar för att diskutera gaskammare, krematorier, skorstenar, Zyklon B etc etc.
Man försöker göra det till sanning i tråden att man nu lär ut att det handlar om 12 miljoner och inte 6 som det ialla fall var när jag gick i skolan och det är ingenting annat än lögner som dom inte kan backa upp.
Som sagt, om 5 år kommer dessa tomtar säkerligen påstå att siffran är uppe i 27 miljoner som man lär ut.
Citera
2019-05-05, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Man försöker göra det till sanning i tråden att man nu lär ut att det handlar om 12 miljoner och inte 6 som det ialla fall var när jag gick i skolan och det är ingenting annat än lögner som dom inte kan backa upp.
Som sagt, om 5 år kommer dessa tomtar säkerligen påstå att siffran är uppe i 27 miljoner som man lär ut.

Ja det är tyvärr så det är och har varit länge länge, nämligen att de allra flesta falska påståendena och lögnerna om förintelsen kommer faktiskt från just förintelseförnekarna själva. Och det sker till viss del av ren okunnighet när ”nyfiket” folk läser på förnekarnas sidor etc och tror på deras påståenden och sprider dem vidare utan att själva kontrollera om det som påstås verkligen stämmer. Men till stor de sker det helt avsiktligt att förnekarna kastar fram påståenden som är felaktiga eller rena lögnerna med mål att just lura andra att tro på det och skapa tvivel till den etablerade förklaringen om förintelsen.

Vi ser ju närmast dagligen hur det kommer in tomtar och självsäkert påstår att det t ex inte skulle finnas några som helst bevis utan att förintelsen bara grundar sig på judarnas vittnesmål. Detta är helt enkelt okunnighet på pinsamt hög nivå, då förintelsen faktiskt är en av historiens mest väldokumenterade och bevisade folkmord. Man har samlat mängder med mycket graverade info i form av dokument, forensiska fynd, seriösa vittnesmål etc etc, vilket tillsammans skapar ett mycket starkt bevis för att förintelsen är ett historiskt faktum.
Citera
2019-05-05, 14:15
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Jag förstod det nästan du inte vet hur ugnarna funkade. Du har rätt att de var seriekopplade för spara på bränsle! Som men den vanligaste var 3 st ihopkopplade. För många, så blide de för varma och sprack hade sig, vilket skede ändå! och eldfast tegel spricker först vid 1500 grader.
Företaget som byggde dessa ugnar, har gjort det sedan 1870 talet. Så de hade kunskaperna, men ändå fick de börja om från början nästan. De anställde ett 30 ingenjörer till utveckla nya ugnar. För
SS krävde de skulle vara mer effektiva kunna sluka fler en åt gången.
https://www.topfundsoehne.de/ts/de/ausstellungen/dauerausstellungen/techniker_der_endloesung/126278.html

Men poängen är varför så många? Varför lades de vid järnvägsspåret? Varför ej inne vid barackerna så de var nära? Det byggdes med stängsel för att förhindra insyn! Varför det? Sedan byggdes de en bit barackerna, vilket ej är logiskt tanke på avstånd. Sedan rejäl överkapacitet till ett sådant litet läger! Samma läger i storlek(nästan) är dachau de hade bara 4-8 stycken och hade inga problem hinna med.
Auschwitz hade 52 st totalt på 115 000 interner, Dachau 4-8 st på ca 70 000. Bägge blide drabbad av sjukdomar. Ändå hade de beställt större ugnar för kunna hinna med, men de hann aldrig byggas.

Så för mig är det massbräning i storskala där av så många, så ej endast sjukdomar. Nära järnvägen långt ifrån barackerna är på grund av de som steg av tågen, gick till avrättning direkt! mer logiskt för mig. Det finns flygbild över lägret där man se folksamling gå till KREM II,III . Det är defintivt ina zombies i alla fall.
Det är därför de kunde döda så många och bränna upp dem! Att spara dem på lager skulle innebära sjukdomarna sprider sig mer väl? Sedan skulle de gå åt ofantligt mycket mer bränsle! Eftersom ugnarna skulle svalna ner och behövas värmas upp igen vilket tar tid!

En metod att förhindra kolera, tyfus och andra sjukdomar som kom med mängden döda soldater och civila var att bränna kropparna på industriell skala.

Det kanske ugnarna var till för samt att bränna smittade kläder och annat.
Citera
2019-05-05, 14:20
Medlem
nolifers avatar
Det var 6miljoner, det fick vi reda på långt före ww2 ens startade heh
Citera
2019-05-05, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orobanche
Cirka 6 miljoner judar mördades, tyskarna var noggranna och förde protokoll hyggligt nog. Och ytterligare 6 miljoner var oliktänkande, homosexuella, politiska fångar, handikappade på olika sätt. Dessutom dog cirka 50 miljoner människor genom bomber och då även inräknat soldater.
Så krig ger inga vinnare om man bortser från vapenhandlare.

Nej - tyskarna förde inte regelbundna protokoll över döda/dödade fångar.
Du glömmer den näst största gruppen av dödade i koncentrationslägren - efter judarna - det var människor från Sovjetunionen - såväl tillfångatagna soldater som civila.
Citera
2019-05-05, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orobanche
Cirka 6 miljoner judar mördades, tyskarna var noggranna och förde protokoll hyggligt nog. Och ytterligare 6 miljoner var oliktänkande, homosexuella, politiska fångar, handikappade på olika sätt. Dessutom dog cirka 50 miljoner människor genom bomber och då även inräknat soldater.
Så krig ger inga vinnare om man bortser från vapenhandlare.

Citat:
Ursprungligen postat av HgF
Nej - tyskarna förde inte regelbundna protokoll över döda/dödade fångar.
Du glömmer den näst största gruppen av dödade i koncentrationslägren - efter judarna - det var människor från Sovjetunionen - såväl tillfångatagna soldater som civila.

Precis, det är många som tror att nazisterna var så jäkla ordentliga och noga att föra bok och registrera allt, men så var det inte. De var noga, och registrerade mycket. Men inte allt, och ibland så var det ju avsiktliga hemlighetsmakerier av fullt förståeliga skäl, och att kan i andra fall försökte rensa ut och förstöra dokumentation och annat komprometterande som kunde avslöja vad de pysslat med.
Dessutom fanns det tillfällen då de förde bok, men helt avsiktligt förde in falska uppgifter för att dölja och vilseleda. Ett exempel på det är de dödsböcker som det finns vissa band kvar av, men saknas många.

Så, vi lär knappast få se någon dokumentation från nazisterna om 12 miljoner dödade, därför att de inte förde bok över de ca 6 miljoner som de senaste och seriösaste beräkningarna ligger på för antal judar som nazisterna tog kål på under sin tid vid makten.
Citera
2019-05-05, 21:06
Medlem
Tanuss avatar
The American Jewish Committee har givit ut befolkningsstatistik under lång tid.
Ursprungsutgåvor av judisk årsbok har uppgifter kring antal judar i världen bla från 1933 (året då världsjudendomen startade andra världskriget genom att förklara Tyskland krig) 15.315.859 st
1939 (året då andra världskriget övergick i militär konflikt) 15.748.091 st
1945 (året då Tyskland förlorade den militära konflikten) 15.753.638 st

Efter att Khazariska maffian startat upp den nya affärsgrenen Shoahbusiness redigerades gamla upplagor av judiska kalendrar så att 6 miljoner judar försvann. Utan 6 miljoner försvunna judar, inget Israel. Utan 6 miljoner försvunna judar, inget krigsskadestånd i klassen hundratals miljarder dollar från de tyskar som överlevde Morgentau/Eisenhower och Roosevelts folkmord på det tyska folket.

Så javisst förintades 12 miljoner judar av ariska germanska massmördare under andra världskriget. På samma sätt som 12 miljoner judar mördades av Tsarryssland kring sekelskiftet. På samma sätt som 12 miljoner judar mördades av Inkvisitatörerna under 1500-talet i Spanien. På samma sätt som Nebucadnessar och hans Kaldéer mördade 12 miljoner judar 600 å f.Kr. På samma sätt......

Hela ideologin bygger på berättelsen om de fruktansvärda övergreppen på de stackars offren i den egna gruppen. Det har varit effektivt. Så snart flocken visar tecken på att vilja assimilera sig så hittar hatmånglarrabbinerna på en ny historia om mordet på 6 kvadriljoner judar. Därför måste vi hålla ihop. Goyen är ond, han vill oss illa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in