2019-04-30, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Får man inte ha åsikter när man anser att personens beteende är patetisk?
Märks hur sjukt kuvat samhället är, så fort man har en åsikt så kommer rasistkortet.

Om du läser vad jag skrivit i tidigare inlägg så har jag full förståelse för att man tycker han är en idiot. Det har han flertalet gånger visat genom åren, bla i sin senaste MLS match. Men att förneka hans fotbollsmässiga framgångar tror jag är starkt kopplat till hans icke svenska efternamn.
Citera
2019-04-30, 10:47
Medlem
BarryHeros avatar
Tror ni Zlatan lägger av efter säsongen?
Citera
2019-04-30, 12:50
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Tror ni Zlatan lägger av efter säsongen?
Ja
Citera
2019-04-30, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.xduba
Om du läser vad jag skrivit i tidigare inlägg så har jag full förståelse för att man tycker han är en idiot. Det har han flertalet gånger visat genom åren, bla i sin senaste MLS match. Men att förneka hans fotbollsmässiga framgångar tror jag är starkt kopplat till hans icke svenska efternamn.

Har inte förnekat hans yrkesmässiga framgångar, men personens juvenila beteende är under all kritik.
Ytterst pinsamt som förtar det så kallat idrottsliga.
Citera
2019-05-01, 01:07
Avslutad
Trams att man inte skulle få ifrågasätta Zlatans fotboll. Barca och PSG hade vunnit ligan utan honom, det i sig är ingen bedrift när han spelat i så överlägsna lag. Italien var hans bästa tid. Den stora skillnaden mellan honom, Messi och CR, är att de också sopar in två-tre-fyra mål i ligalunken mot sämre lag under säsongen men också levererar i CL, mer gång än en. Real och Barca hade inte haft CL-titlarna de har utan dessa två fenomen. Något Zlatan aldrig varit i närheten av, att dominera så och på det viset med honom själv som förste och siste avgörande spelare.

Zlatan är otroligt överhypad men han är också en mycket begåvad anfallare och fotbollsspelare som bör minnas i en större kontext än svensk media och Sverige. På en topp 500 lista över de bästa skulle man kunna ha med honom utan att det vore konstigt på något sätt, men aldrig på en, säg, topp 50 lista. Då måste man ha bevisat mer än vad Zlatan gjorde.
Citera
2019-05-01, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Okej, det verkar ha funnits en teoretisk möjlighet inför matchen att om Frankrike förlorade och Ukraina vann mot England (men inte med för många mål, för då går Frankrike vidare på Englands bekostnad istället) så hade Frankrike åkt ut. Oddsen för det var kanske 1 på 100. Tror definitivt att det kan ha påverkat inställningen i den franska truppen som gjorde bort sig totalt bara 2 år tidigare i VM 2010.

För Sveriges del var matchen dock definitivt meningslös.

Jag tror helt tvärtom faktiskt, Jag tror inte det påverkade Frankrike alls. Däremot så tror jag att de påverkade Sverige. Man kunde spela utan press och hade inget att förlora.
Citera
2019-05-01, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.xduba
Håller inte alls med dig. Du är bara ytterligare en av alla Zlatan-hatare. Inte många som har lika många spektakulära mål som Zlatan.

Kan inte sia om vart man skulle placera honom i en lista bland dom bästa fotbollsspelarna genom tiderna, har för dålig koll för det. Men han var defenetivt topp 5 / topp 10 av dom bästa anfallarna under hans storhetstid.

Topp-10 anfallare under sin bästa tid jämfört med de som spelade samtidigt. Det håller jag med om. Kanske topp-100 på en lista av bästa anfallare någonsin. Inte i närheten av topp-100 genom tiderna med alla fotbollsspelare inräknade.
Citera
2019-05-01, 17:08
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Organtjuven7
Barca och PSG hade vunnit ligan utan honom, det i sig är ingen bedrift när han spelat i så överlägsna lag. Italien var hans bästa tid.
Mjo, förmodligen. Men helt solklart är det absolut inte. Barcelona vann med tre poäng och Zlatan avgjorde som bekant en match mot Real Madrid. Plus andra matcher dårå. Men absolut, Barcelona var ju världens bästa klubblag under åren där. Tror inte att PSG hade vunnit 12/13 utan Zlatan. Övriga år ja (även om man sedan torskade så fort Zlatan stack).

Citat:
Den stora skillnaden mellan honom, Messi och CR...

Zlatan är otroligt överhypad...
Och varför ska han jämföras med två av världens bästa spelare genom tiderna? Att jämföra Zlatan med Messi gör inte att Zlatan direkt bevisas inte platsa på en topp 50/100/200/vad-som-helst-lista. Och vad är egentligen grejen med att kalla honom överhajpad? På vilket sätt, alltså? För att vara en spelare som är så långt ifrån världstoppen som du ser det, är inte hans prestationer rätt bra ändå?
Citera
2019-05-01, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Mjo, förmodligen. Men helt solklart är det absolut inte. Barcelona vann med tre poäng och Zlatan avgjorde som bekant en match mot Real Madrid. Plus andra matcher dårå. Men absolut, Barcelona var ju världens bästa klubblag under åren där. Tror inte att PSG hade vunnit 12/13 utan Zlatan. Övriga år ja (även om man sedan torskade så fort Zlatan stack).

Och varför ska han jämföras med två av världens bästa spelare genom tiderna? Att jämföra Zlatan med Messi gör inte att Zlatan direkt bevisas inte platsa på en topp 50/100/200/vad-som-helst-lista. Och vad är egentligen grejen med att kalla honom överhajpad? På vilket sätt, alltså? För att vara en spelare som är så långt ifrån världstoppen som du ser det, är inte hans prestationer rätt bra ändå?

Ingen vettig människa som kan någonting om fotboll kan påstå att Zlatan inte är överhypad i svensk media.

Internationellt, nej, där finns inte samma hype, men i Sverige så är han helt klart väldigt överreklamerad, på alla sätt och vis.
Citera
2019-05-01, 21:26
Avslutad
Citat:

Och två av hans lag vann CL säsongen efter han dragit.

Citat:

För det är där som hans fans vill ha honom, i den uppsättningen spelare. Han tillhörde världstoppen under sin mest aktiva tid, helt klart. Men inte i ett större perspektiv, som Messi och CR gör. Han är en produkt av svensk media och en jävligt bra anfallare men han är ingen spelare som dominerar på ett sätt som för tankarna till de bästa. Jag håller honom på samma nivå som typ Rooney, Batistuta, Suarez. Riktigt bra spelare under sin tid, fruktade och hyllade, men fan inte bland de bästa någonsin.
Citera
2019-05-01, 22:08
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Och två av hans lag vann CL säsongen efter han dragit.
Apropå..? Det råder väl konsensus om att flytten från Inter till Barcelona och sejouren där inte var någon direkt succé.
Citat:
För det är där som hans fans vill ha honom, i den uppsättningen spelare. Han tillhörde världstoppen under sin mest aktiva tid, helt klart. Men inte i ett större perspektiv, som Messi och CR gör. Han är en produkt av svensk media och en jävligt bra anfallare men han är ingen spelare som dominerar på ett sätt som för tankarna till de bästa. Jag håller honom på samma nivå som typ Rooney, Batistuta, Suarez. Riktigt bra spelare under sin tid, fruktade och hyllade, men fan inte bland de bästa någonsin.
Om du med fans menar tokar som spammar spelares sidor på sociala medier, ja då kan man hitta många som tycker det. Eller hos Galaxy-fans kanske. Annars håller jag med dig om nivån och det gör väl de allra flesta som kollar och har kollat mycket på fotboll.
Citera
2019-05-04, 21:17
Medlem
Kan inte sluta irritera mig på narcissisten, han hyllar sig själv inte laget efter en passning.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/8mRpXr/zlatans-succe--malskytt-igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in