2019-05-04, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Att ingen är frihetsberövad ännu samt att avspärrningarna nu hävts får mig att tvivla på att något brott är begånget.
Kroppen hade väl spår av våld och brännskador? Sånt tillkommer inte av sig själv i normala fall.
Citera
2019-05-04, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0gKolhydrater
Kvinnan är inte så ung, en moster till min vän

Ca 35 år ... R.i.p
Citera
2019-05-04, 18:59
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slim-m
Kroppen hade väl spår av våld och brännskador? Sånt tillkommer inte av sig själv i normala fall.
Nej, men som någon föreslog så kan hon ha ramlat i elden genom olyckshändelse eller av egen vilja. Jag betvivlar att polisen skulle häva avspärrningarna såpass tidigt om det fortfarande fanns någon brottsmisstanke.
Citera
2019-05-04, 18:59
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LFCYNWA
Jag sa att du slog hål på någon annans teori för att det inte passar din politiska agenda precis som du har gjort i flera andra trådar och som du kommer fortsätta med i framtiden tills du åker på en avstängning och förhoppningsvis lär dig något.

Jag tror du har lite höga tankar om mig i fall du menar att då jag frågar varför någon tror på hedersmord, så har jag ”slagit hål” på det. Men min fråga handlar inte om någon politisk agenda, utan för att jag är intresserad av vad som har hänt.

Citat:
Det finns som sagt knapphändig information och just nu är det inte mycket som talar för något specifikt. Av det lilla vi vet så talar ändå en stor del för hedersmord. Alla sorters Brännmärken är förekommande i hedersvåld. Den tid det tar för polisen att identifiera offret och att det är locket på från alla håll. Istället för att du ställer frågan varför så kan det vara värt att nästa gång argumentera för din sak eller mot någon annans. Med den information som fanns tillgänglig så ser jag det som att du antigen gör ett medvetet valet att missleda med dina lögner eller så är du det största trollet forumet har skådat.

Jag betraktar inte trådar i AB&K som hästkapplöpningar där det gäller att satsa på rätt toto. Diskuterar gärna förutsättningslöst, och tar mig friheten att ifrågasätta allt. Ofta kan det ju finnas omständigheter som talar både för och mot, både det ena eller andra. Men rent allmänt bör man ha belägg för vad man påstår, och kunna svara på varför det ”luktar” exempelvis hedersmord.

Citat:
Om du menar vad det är för typ av ungdomar som hänger vid grillplatsen så kan jag svara. Det är blandat, oftast lite äldre personer runt arton, nitton. De brukar grillas och drickas en del där på somrarna. Skulle säga att det är helt vanliga ungdomar, visst kan det förekomma att några har en kriminell bana men inget jättegrovt.

Var någonstans mer exakt ligger grillplatsen?
Citera
2019-05-04, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Det blir svårt att säga exakt, men ungefär mitt i skogsdungen.
Citera
2019-05-04, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betelgeuse1
Ekillaskolan

Nu spelar ju inte skolan någon roll, men du har två förskolor som är närmre skogsdungen och en tredje ligger närmre än nästan hela Ekilla.
Citera
2019-05-04, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0gKolhydrater
Kvinnan är inte så ung, en moster till min vän
Är uppväxt i Märsta, vilket årtal var denna stackars kvinna född?
Finns många jag känner här i den åldern, kan du släppa mer än ca 35 år?
Förstår om det är känsligt men det är en liten håla och vi är många som är engagerade och berörs av detta.

R.I.P
Citera
2019-05-04, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag tror du har lite höga tankar om mig i fall du menar att då jag frågar varför någon tror på hedersmord, så har jag ”slagit hål” på det. Men min fråga handlar inte om någon politisk agenda, utan för att jag är intresserad av vad som har hänt.

Jag betraktar inte trådar i AB&K som hästkapplöpningar där det gäller att satsa på rätt toto. Diskuterar gärna förutsättningslöst, och tar mig friheten att ifrågasätta allt. Ofta kan det ju finnas omständigheter som talar både för och mot, både det ena eller andra. Men rent allmänt bör man ha belägg för vad man påstår, och kunna svara på varför det ”luktar” exempelvis hedersmord.

Ligger uppe på en kulle, öppen plats mitt i skogsdungen. Ganska bra utsikt över bostadsområdet nedanför kullen om jag minns rätt, inte alls så undangömt från allmänheten.
Skulle man skrika där uppifrån skulle närliggande bostäder höra det klart och tydligt.
Citera
2019-05-04, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solen75
Ca 35 år ... R.i.p

Källa på det?

Skulle ju tala emot mediauppgifterna om ung kvinna men det ställer ju även till det när det kommer till misstanken om ungdomar vid en grillplats.. om nu inte något gått väldigt fel av någon anledning.

Fö. Sanslöst va mycket trams det hunnits postas i tråden..
Citera
2019-05-04, 19:19
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Troijan

Du måste väl erkänna att du 100 gånger av 100 alltid tar parti för att det inte är en blatte som begått mordet? Om du har nån koll på statistik så vet du ju att du har fel oftast med tanke på att det än så länge bor mindre invandrare i Sverige än Svenskar.

Men du kan ha rätt i det här fallet. Det kan mycket möjligt vara en ny Anders Eklund.

Jag behärskar statistik, men jag vet inget om GM:s (om det ens finns en GM) ursprung i det här fallet, och har därför inte påstått något om det. Med andra ord har jag garanterat inte ”rätt”.
Citera
2019-05-04, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Källa på det?

Skulle ju tala emot mediauppgifterna om ung kvinna men det ställer ju även till det när det kommer till misstanken om ungdomar vid en grillplats.. om nu inte något gått väldigt fel av någon anledning.

Fö. Sanslöst va mycket trams det hunnits postas i tråden..

Antagligen trodde poliserna som var först på plats att hon var yngre än vad hon var. Var ju ett bra tag som hon inte var identifierad.
Citera
2019-05-04, 19:23
Medlem
[quote=Troian|67486901]Jag behärskar statistik, men jag vet inget om GM:s (om det ens finns en GM) ursprung i det här fallet, och har därför inte påstått något om det. Med andra ord har jag garanterat inte ”rätt”.[/Q

Sant och ursäkta min felstavning till ditt nick. Halkade på tangentbordet.

Nej, det här kan sluta hursomhelst men då ingen verkar ha info om något så lutar jag åt att det är en ensamkommande som drabbats. Men vad vet jag. Har haft fel förut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in