2019-05-04, 18:31
Medlem
Betelgeuse1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Vad jag förstår är det detta skogsområdet: Länk till flygfoto på hitta.se

Bostäder runt omkring och vad jag kan se ingen bilväg som korsar... Vägen som korsar i östra delen, nära förskolan, ser ut som en cykelväg. Stämmer det? Vill man lasta av en kropp från ett offer som dödats på annan plats verkar detta inte vara ett ställa där det kan göras ostört. Borde inte det tala för att hon dödats på plats?

Edit: Hade jag haft ett mordoffer i bilen som jag hade velat lasta av diskret hade jag istället tittat på exempelvis området öster om Steningeviken, ungefär 2 km från den aktuella skogen... Inte så att man hade behövt köra långt.
Finns ingen bilväg upp till platsen, men det går att köra på gångvägar.
Området norr om (Tingvallavägen) är ett ökänt problemområde
Citera
2019-05-04, 18:35
Medlem
Betelgeuse1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Vad jag förstår är det detta skogsområdet: Länk till flygfoto på hitta.se

Bostäder runt omkring och vad jag kan se ingen bilväg som korsar... Vägen som korsar i östra delen, nära förskolan, ser ut som en cykelväg. Stämmer det? Vill man lasta av en kropp från ett offer som dödats på annan plats verkar detta inte vara ett ställa där det kan göras ostört. Borde inte det tala för att hon dödats på plats?

Edit: Hade jag haft ett mordoffer i bilen som jag hade velat lasta av diskret hade jag istället tittat på exempelvis området öster om Steningeviken, ungefär 2 km från den aktuella skogen... Inte så att man hade behövt köra långt.
Inte troligt att man valt detta område för att dumpa ett offer; finns många mycket bättre i närområdet.
Alldeles för stor risk för upptåckt där.
Citera
2019-05-04, 18:36
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slim-m
Överfallsvåldtäkt känns lite vagt just nu med iom det framkommit att det är vid en grillplats.
Nån som håller med?

Jag tycker både överfallsmord och hedersmord känns vagt nu. För tillfället tror jag mer på ett ungdomsfestande som slutade olyckligt.
Citera
2019-05-04, 18:38
Medlem
LFCYNWAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Så du tror inte att ungdomarna som gick upp dit till grillplatsen vid 20-tiden igår kväll har något med mordet att göra?
Jag vet faktiskt inte. Jag tolkade frågan som så att användaren ville ha reda på vilken typ av ungdomare som brukar hänga uppe vid grillplatsen och inte vilka som var där just kvällen före mordnatten. Missa av mig förlåt.
Citera
2019-05-04, 18:39
Medlem
Namn eller annan info om BO?
Citera
2019-05-04, 18:40
Medlem
Citat:
Jag tycker både överfallsmord och hedersmord känns vagt nu. För tillfället tror jag mer på ett ungdomsfestande som slutade olyckligt.
Får lite samma känsla.
Lönlöst att spekulera har det återigen visat sig!
Citera
2019-05-04, 18:42
Medlem
0gKolhydraters avatar
Citat:

Kvinnan är inte så ung, en moster till min vän
Citera
2019-05-04, 18:43
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betelgeuse1
Ekillaskolan
Glöm det där med skola, det var flera hundra meter bort.
Citera
2019-05-04, 18:46
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0gKolhydrater
Kvinnan är inte så ung, en moster till min vän

Tack, kan du släppa mer info?
Citera
2019-05-04, 18:50
Medlem
Maloms avatar
Att ingen är frihetsberövad ännu samt att avspärrningarna nu hävts får mig att tvivla på att något brott är begånget.
Citera
2019-05-04, 18:52
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betelgeuse1
Inte troligt att man valt detta område för att dumpa ett offer; finns många mycket bättre i närområdet.
Alldeles för stor risk för upptåckt där.

Tack, bekräftar den uppfattning jag fick via karta och flygfoto.
Citera
2019-05-04, 18:53
Medlem
kalipp0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adikta
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/kvinna-hittad-dod-utanfor-skola-/

Anhöriga underrättade....
Från artikeln:
– Det är ofta ungdomar som samlas vid grillplatsen. I går på dagen såg jag ett tonårsgäng med tjejer där uppe och vid 20-tiden var det en grupp av killar som gick upp dit.– Jag läste att den döda var en ung kvinna och att hon var brännskadad. Vilket lidande. Man blir förbannad.

Hypotes:
Brännskadorna på flickan kan ha kommit från att hon knuffats/kastats/ramlat på eldstaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in