2019-03-22, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NessumDorma
Dutasteride eller finasteride är det du kan kliva på som verkligen funkar. Minoxidil i all ära men du blir aldrig av med den skiten heller, och mycket hellre att du tar en tablett varje dag än att behöva applicera minox i håret morgon och kväll, resten av ditt liv. Starta med fin eller dut utan minox, får du önskvärt resultat så fortsätt, och du kommer behöva fortsätta till den dag du är redo att förlora allt hår. Bry dig inte om eventuella biverkningar, det står så fruktansvärt mycket skit. Jag och tre kompisar har började ta finasteride 1mg varje dag för ganska exakt 10 månader sen. Samtliga av oss upplevde lägre libido de första veckorna, men det smög sig tillbaka och libidon återställde sig och iallafall jag har minst lik höga sexdrift som innan jag startade. Va inte orolig och sluta upp, det är bara en biverkning till följd av att du anpassar dig till läkemedlet. Ingen av oss har upplevt någon fas av "shedding" alls, samtliga av oss har fått återväxt i vikarna. Vi är alla nöjda med det resultat vi fått under dessa tio månader, och vi ser fram mot ett fortsatt tjockt och fint hår.

Är du medveten om att du äter prostata medicin, samt att din så kallade återväxt är sidoeffekter?
Citera
2019-03-22, 22:50
Medlem
R.Bloodworths avatar
Manligt håravfall suger då det inte finns något alls att göra mot det. Det enda alternativet är en hårtransplantation. På vissa blir det jättebra, på andra ser det bedrövligt och väldigt konstgjord ut. Har tre vänner som åkt ner till Turkiet och gjort en behandling. På två av dom ser det riktigt bra ut, trots att man ser att det ser oäkta ut, men på den tredje blev det riktigt dåligt. Fixar han håret så ser det bra och stabilt ut, men när han inte fixar håret och låter det vara lite rufsigt, så ser det inte bra ut alls.

Minoxidil är onödigt att pröjsa för tycker jag. I bästa fall får du lite hår tillbaka sedan tappar du det med. Propecia tycker jag ska undvikas. Lek inte med hormonerna, biverkningarna är hemska på det! Tappar hellre hår än att trixa med mina hormoner, det som gör mig till en man.

Håller själv på tunna ut på framsidan, men har bestämt mig för att inte genomgå någon behandling eller käka piller. När det gått tillräckligt långt så snaggar jag bara bort allt. Tur i oturen är att jag har en bra skallform.
Citera
2019-04-19, 16:03
Medlem
Enmansdemos avatar
Är det ingen i tråden som använder några naturprodukter för inpackning???, skandal
Citera
2019-05-01, 19:34
Medlem
https://www.tapparhar.se/behandlinga...lja-haravfall/

Någon som provat en liknande produkt? Verkar ju fungera på dessa filmer iaf!
Färger det av sig lätt på andra plagg? T.ex. om någon tar mig i håret, kommer deras hand få lite ''färg'' på sig då? Eller torkar det inom någon timma?
Samt är det lätt att duscha ur tror ni?
Citera
2019-05-01, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Är det ingen i tråden som använder några naturprodukter för inpackning???, skandal

Använder själv naturliga medel som har gett mig nytt hår.
Citera
2019-05-01, 20:09
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Använder själv naturliga medel som har gett mig nytt hår.
Jaså vad då?
Citera
2019-05-01, 20:22
Medlem
Citat:
Jaså vad då?

Använder mig av tincture på skalpen som jag gör själv:

https://www.youtube.com/watch?v=2-Zz2GSoUtU
Citera
2019-05-01, 23:57
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Använder mig av tincture på skalpen som jag gör själv:

https://www.youtube.com/watch?v=2-Zz2GSoUtU
Coolt, jag är för lat och opraktisk så jag köper tinkturer...är det inte svårt att få tinktur-konsistent att fästa på skallen?
Vet du om tinturer är effektivare än pulver som gjort att du valt det första?,
jag har enbart prövat tinkturer på huden hittills.

Jag tror inte heller att det var holly basil du använde för att få regrowt...utan vad?

Under tiden går jag och smörjer in min prästerliga hjässa i turkisk yoghurt,
bringraj & ingefära pulver & olivolja som jag gör själv, resultatet är inte återväxt...men stark misstanke om stoppat fortsatt avfall
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-05-02 kl. 00:05.
Citera
2019-05-03, 16:50
Medlem
Citat:
Coolt, jag är för lat och opraktisk så jag köper tinkturer...är det inte svårt att få tinktur-konsistent att fästa på skallen?
Vet du om tinturer är effektivare än pulver som gjort att du valt det första?,
jag har enbart prövat tinkturer på huden hittills.

Jag tror inte heller att det var holly basil du använde för att få regrowt...utan vad?

Under tiden går jag och smörjer in min prästerliga hjässa i turkisk yoghurt,
bringraj & ingefära pulver & olivolja som jag gör själv, resultatet är inte återväxt...men stark misstanke om stoppat fortsatt avfall

Är busenkelt, blandar i sjögräs, pepparmynta, Åkerfräken, Cuataba bark (pulver) i Vodka.
Billigt samt varar extremt länge, applicerar varannan dag samt vodkan ser till att den fastnar samt tränger genom huden.
Citera
2019-05-04, 10:54
Medlem
Citat:
Är busenkelt, blandar i sjögräs, pepparmynta, Åkerfräken, Cuataba bark (pulver) i Vodka.
Billigt samt varar extremt länge, applicerar varannan dag samt vodkan ser till att den fastnar samt tränger genom huden.

Har du några före & efter bilder?
Citera
2019-05-04, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForumLurker
Har du några före & efter bilder?

Det skall jag fixa, har före bilder sparat i datorn så jag postar bilder idag.
Citera
2019-05-17, 19:51
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Det skall jag fixa, har före bilder sparat i datorn så jag postar bilder idag.
Sommartider hej hej sommartider?, det här var nog den segaste uppesittarkvällens sedan Bingolottos dito 2004, får vi se ditt passfoto snart?

Under tiden kan jag meddela att jag är illa ute, det är inte normalt att tappa 2 hårstrån på rad ner
i samma vita bönor tallrik, förr tappade jag aldrig ett hår i maten, hur vill ni kommentera den måttstocken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in