2019-05-04, 11:42
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Behöver inte vara mord utan en kropp som legat ute länge. Finns det någon saknad i trakterna?

Har hon eldat upp sig själv då eller tror du hon blev bränd i en skogsbrand? Kanske träffad av blixten...
Citera
2019-05-04, 11:42
Medlem
Steinarrs avatar
Jag tycker att det låter som en våldtäkt. GM blev rädd och har sedan ihjäl tjejen också.
Citera
2019-05-04, 11:45
Medlem
Rosamunds avatar
Det var en yngre utländsk kvinna som blev dödad av sin äldre make för några år sedan. Hon hittades också ute i naturen. Hon hade blivit kär i någon annan och ville skilja sig.

Jag försöker att inte vara fördomsfull men min första tanke när jag läste "yngre kvinna" var att något liknande skett här.
Citera
2019-05-04, 11:46
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slim-m
Behöver inte ha varit nåt lättantändligt bränsle. Kan ha varit BO egna kläder man bränt för att dölja spår.

Mmm, exempelvis somalier med flera lager klänningar, kjolar av polyester som är en typ av plastmaterial som delvis smälter bort skulle nog kunna orsaka ganska svåra skador.
Citera
2019-05-04, 11:50
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggernawt
Ängsvägen har mest äldre villor, Östregårdsvägen är ett nyare radhusområde (90-tal?).
Flerfamiljshusen på Tingvalla är en salig blandning av nyanlända och etablerade invandrare. Precis som i övriga landet är hyrorna relativt låga i området och det bor kvar pensionärer som inte har råd att flytta samt en och annan svensk ungdom som bor i sin första lägenhet där. Finns källarmosker på innergårdarna och det är ett typiskt miljonprogram-område. Kåkarna rustades för halvdussinet år sedan och det fick en hel del att flytta då hyrorna höjdes med 50% - detta påverkade dock inte dem som får hyran betald av samhället.
I nära anslutning till fyndplatsen (huset till öster om gångvägen) är ett dagis.

Tackar. Som du skrev förut:

Citat:
Skogsområdet
https://bit.ly/2GVcYdS

Citat:
Bor/har bott i över 20år ett stenkast från platsen där offret påträffades, området är till 90% bebott av babbar. Statistiskt sett är det betydligt troligare att en av dem är gärningsmannen än någon ur övriga befolkningen som mest består av pensionärer som inte har råd att flytta från området.

Om jag förstår dig rätt så menar du med "området", Tingvallavägen och Lyckostigen? Alltså söder om skogsområdet. Området norr om (Östregårds Väg, Laudons Väg) måste vi bortse från för att din kalkyl inte ska falla platt (kolla själv på exempelvis Ratsit.se). Tingvallavägen bor det dock inte heller 90 procent invandrare på. Gjorde en sökning på "1995", "man" och "Tingvallavägen". Fyra av sexton har svenskklingande namn. För 1994 är det fem av tjugo. För 1996 är det fyra av tjugoen. Så verkar inte vara 90 procent invandrare.

Dessutom vet vi ju inte om GM bor inom några hundra meter från fyndplatsen. GM är högst troligt från Märsta, men kan ju också bo någon eller ett par kilometer bort. Stämmer det att hon har brännskador så kan det till och med vara så att fyndplatsen inte är platsen där hon blivit bragd om livet.
Citera
2019-05-04, 11:52
Medlem
kalipp0s avatar
Citat:
Känns inte som att dumpa kroppen mitt i ett samhälle är speciellt smart om man vill undvika upptäckt. Då är skogen ute vid Arlanda betydligt bättre.
Rent spekulativt tror jag att tjejen har råkat illa ut i anslutning till fyndplatsen.
Ja, det låter rimligt.

Något händer. Tjejen dör. Kroppen blir indragen längre in i skogen. Gärningsmannen återkommer med tändvätska o tänder på.

Ett liknande mord som ovan scenario hände i området för inte alls länge sedan:
http://www.marsta.nu/nyheter/en-anhallen-for-mordet-i-valsta/

Fyfan, mkt skit händer i Märsta. Globalismen har satt sina klor i detta samhälle.

Kanske ska man kolla övervakningsfilmer från affärerna i närheten om det har köpts tändvätska av en stressad typ.
Citera
2019-05-04, 11:53
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det var en yngre utländsk kvinna som blev dödad av sin äldre make för några år sedan. Hon hittades också ute i naturen. Hon hade blivit kär i någon annan och ville skilja sig.

Jag försöker att inte vara fördomsfull men min första tanke när jag läste "yngre kvinna" var att något liknande skett här.
Jag lutar åt det jag med. Ingen identifikation, inga nära anhöriga som saknar sin dotter eller syster. Detta känns som en ung kvinna som inte alls är etablerad i samhället. Den kanske ende som skulle sakna henne kan mycket väl vara gm. Sen kan ju själva brottet ha utförts av flera, alla bekanta med mannen.
Citera
2019-05-04, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund

Jag tänker detsamma. Särskilt om det finns invandrarområde i närheten. En hel del yngre invandrarkvinnor är ganska ambitiösa med skolgång och skaffa sig förutsättningar för ett bra socialt självständigt liv. Dock är det ju hyfsat vanligt med skilsmässa inom många invandrargrupper, men det kan förstås även bland dessa finnas element som inte är särskilt tillåtande om det. Jag skriver "element" ifall det är hedersmotiv då detta ofta involverar inslag av gemensamt ställningstagande som likväl kan innefatta kvinnor i den fördömande gruppen.
Citera
2019-05-04, 11:54
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerSkinka
Inga uppgifter ännu, lutar mot blatte?
Jag får mera rom-vibbar. Om du nu tänker på BO.

I unt:s artikel är man försiktigare än AB och det verkar inte ens säkert röra sig om ett mord.
Citat:
En förundersökning om mord har inletts, men polisen vill inte gå in på omständigheterna kring dödsfallet.
-Vi kan inte på en gång se att personen avlidit på ett naturligt sätt, säger Hägg.
https://unt.se/nyheter/omvarld/misstankt-mord-i-marsta-5290521.aspx
Tyvärr betalvägg.

Det där med brännskador, eller svåra skador, är väl bara uppgifter från AB, liksom att det rör sig om en kvinna.
Citera
2019-05-04, 11:55
Medlem
Jannebigplays avatar
Området norr om skogen är det mest villor och radhus med blandad befolkning. Söder ligger "Tingwallah" som dock inte är lika hemskt som Valsta.
Citera
2019-05-04, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Området norr om skogen är det mest villor och radhus med blandad befolkning. Söder ligger "Tingwallah" som dock inte är lika hemskt som Valsta.

Hon kanske bodde i ett område och var på väg till eller från hemtjänstjobb i ett annat område?
Citera
2019-05-04, 11:57
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Jag får mera rom-vibbar. Om du nu tänker på BO.

I unt:s artikel är man försiktigare än AB och det verkar inte ens säkert röra sig om ett mord.

https://unt.se/nyheter/omvarld/misstankt-mord-i-marsta-5290521.aspx
Tyvärr betalvägg.

Det där med brännskador, eller svåra skador, är väl bara uppgifter från AB, liksom att det rör sig om en kvinna.

Jag också. Kan ha bott i ett tält som fattat eld. Sådant händer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in