2019-05-04, 11:58
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Då låter det som om hon blivit mördad någon annanstans och sedan har mördaren försökt bränna och gömma kroppen i skogen? Eller?

Låter inte troligt.
Finns väl enklare och smidigare sätt att dumpa en kropp utan risk att bli upptäckt i ett bebyggt område.
Jag tror att brottet ägde rum där och då och att GM försökt dölja spåren i all hast.
Påminner mig lite om "Snälle Bengt" i Kristianstad där han våldtog och mördade offret för att sen dölja spåren med att släpa in offret från stigen och sen döljs med granris.
Citera
2019-05-04, 12:01
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Det där med brännskador, eller svåra skador, är väl bara uppgifter från AB, liksom att det rör sig om en kvinna.

Även DN har visst såna uppgifter.....

Citat:
Enligt Aftonbladet är dödsoffret en yngre kvinna, även DN har uppgifter som talar om samma sak.
Citera
2019-05-04, 12:02
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Jaha och det skulle enligt dig väga lika tungt? Ena sidan fyllt av medelsvenssons andra bidragstagare och kriminella? Sannolikhetslära är inget för dig alltså.
Visst "garanterat" var en stark överdrift men extremt hög sannolikhet är det inte.

Jag menar inte att "garanterat", i dagligt tal, nödvändigtvis innebär 100,00 procent säkerhet. Men åtminstone uppåt 95-99 procent. Och då menar jag att det inte går att säga att GM med så pass stor säkerhet är av ett visst ursprung. Jag skulle faktiskt inte heller säga att att det är så pass säkert att GM ens är bosatt så pass nära som Tingvallavägen är.
Citera
2019-05-04, 12:03
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalipp0
(…)Fyfan, mkt skit händer i Märsta. Globalismen har satt sina klor i detta samhälle.
...
Har inget med "globalismen" att göra, det handlar om orten i sig.
Min far, som till yrket var samhällsplanerare, avskydde Märsta och kallade det för värsta bostadsområdet i Sverige. Han blev alltid förbannad när vi åkte förbi där till eller från Stockholm och lät oss veta hur dålig platsen var. Detta var för ca 50 år sedan.
Citera
2019-05-04, 12:05
Medlem
Juggernawts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Tackar. Som du skrev förut:

Om jag förstår dig rätt så menar du med "området", Tingvallavägen och Lyckostigen? Alltså söder om skogsområdet. Området norr om (Östregårds Väg, Laudons Väg) måste vi bortse från för att din kalkyl inte ska falla platt (kolla själv på exempelvis Ratsit.se). Tingvallavägen bor det dock inte heller 90 procent invandrare på. Gjorde en sökning på "1995", "man" och "Tingvallavägen". Fyra av sexton har svenskklingande namn. För 1994 är det fem av tjugo. För 1996 är det fyra av tjugoen. Så verkar inte vara 90 procent invandrare.

Området menar jag "Tingvalla" - som det heter lokalt, området längs Tingvallavägen.
Du tittar på folk som är mantalsskrivna i området, antar jag? Finner du någon anledning till att begränsa ditt intresse till män födda 95-96? Räcker att du söker på Tingvallavägen Märsta på t.ex. hitta.se för att du ska få en ganska god bild över befolkningen i det området.
Radhusområdet är till större delen svenskt med en och annan assimilerad invandrare, japp
Senast redigerad av Juggernawt 2019-05-04 kl. 12:08.
Citera
2019-05-04, 12:05
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
Låter inte troligt.
Finns väl enklare och smidigare sätt att dumpa en kropp utan risk att bli upptäckt i ett bebyggt område.
Jag tror att brottet ägde rum där och då och att GM försökt dölja spåren i all hast.
Påminner mig lite om "Snälle Bengt" i Kristianstad där han våldtog och mördade offret för att sen dölja spåren med att släpa in offret från stigen och sen döljs med granris.

Undrar om det finns nån typ grillplats i närheten? Romläger? Några gör upp en eld, något sker och bo dör. Gm får panik, släpar ut henne en bit och tar med tändvätska. Tänder eld på kroppen och drar.
Citera
2019-05-04, 12:09
Medlem
GilGrissom82s avatar
Någon koppling till valborgsfirande med Tivoli, fyrverkerier och brasa?

http://www.marsta.nu/startsidan/har-firar-du-valborg/
Citera
2019-05-04, 12:09
Medlem
Fyndplatsen ligger mellan trolig plats för försvinnande och fyndplats i fallet Therese Karlsson för mindre än ett år sedan.

https://www.flashback.org/t2974651

Edit; fallet med Therese är ouppklarat.
Senast redigerad av flushbuch 2019-05-04 kl. 12:13.
Citera
2019-05-04, 12:11
Medlem
Juggernawts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
Undrar om det finns nån typ grillplats i närheten? Romläger? Några gör upp en eld, något sker och bo dör. Gm får panik, släpar ut henne en bit och tar med tändvätska. Tänder eld på kroppen och drar.

Inga Romer i området, de håller till borta mot Brista industriområde. Grillplatser finns på innergårdarna vid flerfamiljshusen men tvivlar starkt på att något skett i anknytning till dem.
Citera
2019-05-04, 12:14
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggernawt
Området menar jag "Tingvalla" - som det heter lokalt, området längs Tingvallavägen.
Du tittar på folk som är mantalsskrivna i området, antar jag? Finner du någon anledning till att begränsa ditt intresse till personer födda 95-96? Räcker att du söker på Tingvallavägen Märsta på t.ex. hitta.se för att du ska få en ganska god bild över befolkningen i det området.

Att jag sökte på just 1994 till 1996 var mest för att jag inte orkar gå igenom varenda person skriven på Tingvallavägen. Hade jag på ratsit.se endast sökt på "tingvallavägen" så ser man ju endast de äldsta. Sök på 1985 istället då. 7/30. 1975 är det 7-8 stycken av 30.

Men som sagt, GM behöver inte ändå inte bo några hundra meter från fyndplatsen. Så även om du endast tittar på området några hundra meter söder om fyndplatsen (och bortser från de boende i norra delen av området) så är det ingen "garanti" för att GM är av ett utländskt ursprung, även då om samtliga personer i Tingvalla skulle vara av utländskt ursprung.
Citera
2019-05-04, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Har inget med "globalismen" att göra, det handlar om orten i sig.
Min far, som till yrket var samhällsplanerare, avskydde Märsta och kallade det för värsta bostadsområdet i Sverige. Han blev alltid förbannad när vi åkte förbi där till eller från Stockholm och lät oss veta hur dålig platsen var. Detta var för ca 50 år sedan.

Helt rätt beträffande samhällsplaneringen. Märsta är helt bedrövligt planerat. Bara det att tågstationen inte ligger vid det som uppges vara "centrum" utan vid ett delcentrum halvvägs ut på landet. Ska man säga någonting positivt om stadsplaneringen är det väl att miljonprogramsområdet Valsta ändå är lite "luftigare" än många motsvarande på andra håll i Stockholmsområdet.
Men utvecklingen av de sociala problemen i Märsta och på andra håll i landet har givetvis en hel del att göra med om inte "globalismen" så i vart fall svensk politik.

Åkersberga är en annan uselt planerad Stockholmsförort för övrigt.
Citera
2019-05-04, 12:16
Medlem
Han som uttalade sig i media om att Märsta är ett skitområde har en bild på avspärrningarna på sin Facebook och där ser man att de ligger PRECIS vid ett par stora villor, endast en smal gångväg emellan. Så det är ingen bra dumpningsplatser alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in