Citat:
Ursprungligen postat av
Carinah78
Ok, tack för svar!
Min nästa fråga, baserad på hur finurligt du själv tänkte dig ett bättre scenario än det där med "tidernas sämsta":
Varför dödade inte SD genom att i skogen kasta LW utför ett stup?
Om SD är gm, då tror jag att de två tidigare anmälningarna avslöjar vilken typ av gm det handlar om.
Forskning visar att det inte sällan finns ett mönster i handlande och tankar hos gm som föregår ett sådant mord, dvs mord i nära relationer.
Dessa mönster är allvarliga tecken som går att mer eller mindre förutse om personen är farlig och kan slutligen skrida till verket med sina tankar.
Det kan ha funnits "mord i tankarna" före dådet, men det har inte realiserats. Kanske har gm kunnat tygla sig. Kanske har känslan av maktlöshet inte varit tillräckligt stor.
Vad som nu triggade gm kan vi inte veta.
Men enligt spekulationer i tråden och från MV är det något med Norgeresan som mgm hade invändningar mot. Kanske var det att båda "hans kvinnor" lämnar honom samtidigt.
Min tro är att trycket överstiger vad han klarar av att hantera känslomässigt.
Kanske fick han nyligen veta om att hon skulle tälta med Beholder, kanske var det något hon sa när han frågade.
Jag tror ändå att det är en impuls, men när han går ner till LW, då "vet" han vad som kan hända.